Spring naar bijdragen

Kenzo's YJ


kenzo
 Share

Recommended Posts

Het lijkt wel of de tussenbak in een andere hoek staat dan bij een Wrangler.;)

Dit kan ook het probleem zijn met de hoek van je aandrijflijn.

Kijk op Google of je verschil kunt vinden van de stand van de NP231.:yes:

Of kijk bij je oude blok en tussenbak.

Of het is gewoon een vertekend beeld van de foto.:)

zie dat je met een projectje bezig bent

vraag die motor wat in de wrangler zit en die tussenbak komen die uit een xj zo ja dan is je tussenbak meer gekantelt er zit namelijk verschil in de bout patroon van de tussenbakken en versnellingsbak van een xj of een yj

wel eens gehad een versnellingsbak van een xj achter een yj motor gehangen zit een kleine 3 cm in dat ie hoger komt

nu is dat geen probleem maar moet je wel de gaten aanpassen van de ophangbeugel

of alles overzetten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 246
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

zie dat je met een projectje bezig bent

vraag die motor wat in de wrangler zit en die tussenbak komen die uit een xj zo ja dan is je tussenbak meer gekantelt er zit namelijk verschil in de bout patroon van de tussenbakken en versnellingsbak van een xj of een yj

wel eens gehad een versnellingsbak van een xj achter een yj motor gehangen zit een kleine 3 cm in dat ie hoger komt

nu is dat geen probleem maar moet je wel de gaten aanpassen van de ophangbeugel

of alles overzetten

Tis inderdaad een complete motor / versnellingsbak / tussenbak van een xj...

Ik moet dus opnieuw gaten boren in de plaat onder de tussenbak (die eraan vast zit)?

dan de steun van de 2.5 monteren aan de tussnbak en die vast maken aan de skid plate?

Dit is op zich niet zo moeilijk als ik weet waar de motor moet komen... dan kan ik daar de gaten in de plaat onder de tussenbak op boren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb net alle foto's bekeken van je project. Erg leuk om je project zo te volgen.

succes verder

Bedankt, toch leuk om te horen :D

Vandaag de body erop gezet om te plaats van de motor te kunnen bepalen.

Ik had van iemand de afmetingen gekregen van zijn YJ 4.0 maar is maar goed dat ik hem daar niet op vast gelast heb... Dan komt de versnellingspook toch redelijk te ver naar achteren.

Mij viel vandaag wel op dat hij extreem hoog ligt zo...

Hij heeft nu rubbere kussens van 4 cm ertussen die er straks uitgaan, maar er komt een bodylift van 7cm bij...

Ook staat hij nu op 31" banden, maar ook hier komen weer de 35" banden onder

Foto's:

Jeep%20Wrangler%20(931).JPG

Jeep%20Wrangler%20(934).JPG

Jeep%20Wrangler%20(933).JPG

Sorry voor de slechte foto's maar zijn met gsm gemaakt in het (redelijk) donker

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Zo, motorsteunen zijn gelast en chassis is weer mooi bij gespoten:

Jeep%20Wrangler%20(935).JPG

Jeep%20Wrangler%20(937).JPG

Jeep%20Wrangler%20(942).JPG

Blokjes ertussen (er zat te veel plaats tussen chasis en motorsteunen

Jeep%20Wrangler%20(949).JPG

Jeep%20Wrangler%20(952).JPG

Chassis weer gespoten:

Jeep%20Wrangler%20(957).JPG

Vandaag ook wat aan de verwarming gedaan:

Wat dingetjes gespoten en nieuwe afdichting gemaakt:

Jeep%20Wrangler%20(959).JPG

Jeep%20Wrangler%20(961).JPG

Jeep%20Wrangler%20(965).JPG

Jeep%20Wrangler%20(969).JPG

Heb ook de kabelboom uit de cherokee gehaald... Deze ga ik hopelijk deze en volgende week erin zetten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Ben redelijk opgeschoten met de kabelboom alleen toch een paar vraagjes.

Wie weet hier iets van af:

Vraag 1:

Wie kan mij vertellen welke slangetjes hier op aangesloten moeten worden?

dsc00348x.jpg

Vraag 2:

Gaat deze naar de radiator waarop deze aangesloten kan worden?

dsc00349wo.jpg

Vraag 3:

Ik heb op de wrangler 4.0L HO kabelboom geen stekker zitten naar deze aansluiting (links van de verdeler kap)... Wat kan het probleem zijn?

dsc00354y.jpg

Vraag 4:

Deze stekker is te kort, (cm of 5)... is dit de juiste stekker? (deze zit aan de bekabeling van de dynamo)

http://img141.imageshack.us/img141/1306/dsc00355t.jpg

dsc00355t.jpg

Vraag 5:

Deze buis heb ik van de wrangler 2.5 afgehaald (Naar de stuurbekrachtiging). De Cherokee buis was te kort. Is er een probleem als ik deze "switch" ertussen laat of gaat hierdoor iets fout?

dsc00356c.jpg

Alvast vriendelijk bedankt!!!

Kenzo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kenzo

De 3 vacuum nippels zijn van boven naar beneden: verwarmingskleppen(cherokee), weet niet of je die nodig hebt bij een wrangler, MAP sensor, Vacuum naar kleppendeksel.

De stekker op foto 2 loopt tussen de oliepomp en het spruitstuk door en zit dan geklemt met een boutje van de carterpan en daar zit dan de sensor die in de uitlaat zit aan.

Foto 3, Ik weet niet zeker maar zat deze niet met een los stuk kabelboom waar ook de kabel van de tussenbak en versnellingsbak aan vast zitten, is overigens de sensor voor oliedruk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kenzo

De 3 vacuum nippels zijn van boven naar beneden: verwarmingskleppen(cherokee), weet niet of je die nodig hebt bij een wrangler, MAP sensor, Vacuum naar kleppendeksel.

De stekker op foto 2 loopt tussen de oliepomp en het spruitstuk door en zit dan geklemt met een boutje van de carterpan en daar zit dan de sensor die in de uitlaat zit aan.

Foto 3, Ik weet niet zeker maar zat deze niet met een los stuk kabelboom waar ook de kabel van de tussenbak en versnellingsbak aan vast zitten, is overigens de sensor voor oliedruk.

kan die stekker op foto 2 ook niet van een elektrisch fan zijn?? of heeft een 4L dit niet??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb gekeken en denk dat hij inderdaad langs het spruitstuk door naar de sensor van de uitlaat gaat (deze zouden kunnen passen... uitlaat licht er nog niet onder)

Verder heb ik 3 ingangen op de tusesnbak / versnellingsbak maar heb ik aan de boom maar 2 stekkers...

De ingang op foto 3 krijg ik toch op geen enkele manier "gevuld"... Vind geen stekker die erop past waarbij de kabel ook goed loopt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De switch in de hoge druk leiding van de power steering is gaat naar de ecm, laat deze weten dat er power steering nodig is, zodat de ecm het stationaire toerental wat verhogen kan. Cherokee heeft een electrische fan en een YJ heeft deze niet, maakt het wel makkelijk om er een op aan te sluiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kenzo

De 3 vacuum nippels zijn van boven naar beneden: verwarmingskleppen(cherokee), weet niet of je die nodig hebt bij een wrangler, MAP sensor, Vacuum naar kleppendeksel.

De stekker op foto 2 loopt tussen de oliepomp en het spruitstuk door en zit dan geklemt met een boutje van de carterpan en daar zit dan de sensor die in de uitlaat zit aan.

Foto 3, Ik weet niet zeker maar zat deze niet met een los stuk kabelboom waar ook de kabel van de tussenbak en versnellingsbak aan vast zitten, is overigens de sensor voor oliedruk.

De stekker van foto 2 gaat inderdaad naar de lambdasonde ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok bedankt... verder zit ik nog met het probleem van die ene stekker links van de verdeler... ook heb ik 3 aansluitingen op de versnellingsbak en tussenbak, maar maar 2 stekkers aan de kabelboom...

Bij mij loopt er nog een complete kabelboom van foto 2 uit het kabelgootje naar de verdelerkap en zo richting de versnellingsbak, weet niet of dit origineel is, en zo hoort te lopen maar mischien dat dat er wat mee te maken heeft ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij loopt er nog een complete kabelboom van foto 2 uit het kabelgootje naar de verdelerkap en zo richting de versnellingsbak, weet niet of dit origineel is, en zo hoort te lopen maar mischien dat dat er wat mee te maken heeft ?

Beste Martijn,

Bedankt, zou hetzelfde kunnen zijn bij mij...

Zou je hier misschien een foto van kunnen maken? (heeft geen haast..)

Bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok bedankt... verder zit ik nog met het probleem van die ene stekker links van de verdeler... ook heb ik 3 aansluitingen op de versnellingsbak en tussenbak, maar maar 2 stekkers aan de kabelboom...

De 3 stekkers van de versnellingsbak en tussenbak zijn: versnellingsbak, achteruitrijlichten en tussenbak: 4 wd lampje en snelheidssignaal. Van de versnellingsbak lopen deze draadjes achter de verdelerkap door hier zit dan ook de oliedruksensordraad bij en gaat via een grijze 10of 12 polige stekker bij de dynamo verder in de hoofd kabelboom. De tussenbak bedrading is ook een los stuk en zat achter het ruitenvloeistof reservoir aan de hoofdkabelboom gekoppeld. altand bij mijn 92er donor cherokee.

Als je een stekker te kort komt of kwijt bent zul je hem moeten zoeken aan de hand van de draadkreuren in bovenstaande schema's die Raven gepost heeft

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dit is een heel mooi project om te volgen

ga zo verder en veel succes

Bedankt, Zonder alle mede hobbyisten zou mij dit nooit gelukt zijn!

Mijn dank daarvoor aan iedereen!

De 3 stekkers van de versnellingsbak en tussenbak zijn: versnellingsbak, achteruitrijlichten en tussenbak: 4 wd lampje en snelheidssignaal. Van de versnellingsbak lopen deze draadjes achter de verdelerkap door hier zit dan ook de oliedruksensordraad bij en gaat via een grijze 10of 12 polige stekker bij de dynamo verder in de hoofd kabelboom. De tussenbak bedrading is ook een los stuk en zat achter het ruitenvloeistof reservoir aan de hoofdkabelboom gekoppeld. altand bij mijn 92er donor cherokee.

Als je een stekker te kort komt of kwijt bent zul je hem moeten zoeken aan de hand van de draadkreuren in bovenstaande schema's die Raven gepost heeft

Ok, zal misschien in mijn geval hetzelfde zijn.

Vandaag nog even geprobeerd te starten maar weet niet precies welke kabel nodig is voor de startmotor. Helaas ging bij het testen ook de multimeter stuk dus morge maar even een nieuwe halen, en dan ook gelijk de binnenkabelboom aansluiten om te proberen.

Weet niet precies wat ik nog moet doen, en hoe ik ervoor kan zorgen dat de pcm niet stuk gaat :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...