Spring naar bijdragen

Kenzo's YJ


kenzo
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik heb hier al meerdere vragen gesteld (ook vragen vaker dan 1 keer :))

Ik zal maar beginnen met foto's zoals ik de jeep gekocht heb: (blauwe)

Jeep%20Wrangler%20(2).jpg

Jeep%20Wrangler%20(5).jpg

Jeep%20Wrangler%20(7).jpg

Ik heb er een maand of 3/4 mee gereden en langzaam begonnen met het afbouwen van de auto.

Hieronder volgt een kleine foto reportage. Verdere uitleg lijkt me nog niet nodig :thumbsup:

Jeep%20Wrangler%20(16).jpg

Jeep%20Wrangler%20(25).jpg

Jeep%20Wrangler%20(31).jpg

Jeep%20Wrangler%20(45).jpg

Jeep%20Wrangler%20(55).JPG

Jeep%20Wrangler%20(67).JPG

Jeep%20Wrangler%20(109).JPG

Jeep%20Wrangler%20(121).JPG

Jeep%20Wrangler%20(132).JPG

Jeep%20Wrangler%20(198).JPG

Jeep%20Wrangler%20(287).JPG

Jeep%20Wrangler%20(303).JPG

Jeep%20Wrangler%20(332).JPG

Jeep%20Wrangler%20(339).JPG

Jeep%20Wrangler%20(342).JPG

Jeep%20Wrangler%20(440).JPG

Jeep%20Wrangler%20(445).JPG

Jeep%20Wrangler%20(456).JPG

DSC00492.JPG

DSC00495.JPG

DSC00508.JPG

DSC00539.JPG

DSC00548.JPG

DSC00552.JPG

DSC00553.JPG

DSC00574.JPG

DSC00604.JPG

DSC00606.JPG

Nouwja, zo ziet het tot nu toe uit.

Ben nu aan het wachten op mails vanuit amerika voor het 4,5" Extreme duty suspension set maar dit werkt niet zo snel. Ook vind ik dat de verzendkosten erg duur zijn, maarja hier zal ik jullie nog wel van op de hoogte houden.

Ook lag er een 2.5L motor in en komt nu een 4L HO motor in vanuit een Jeep Cherokee XJ.

bewerkt door kenzo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Reacties 246
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Weer even een updateje.

Zie dat sommige foto's van de vorige post niet meer werken maar kan dat niet aanpassen om de een of andere reden. Daarom hier nog wat foto's.

Body van onderkant schoon en vetvrij maken:

Jeep%20Wrangler%20(497).JPG

Chassis geheel vrij van onderdelen (ook schoon maken, schuren en vetvrij maken om te bodyshotten):

Jeep%20Wrangler%20(551).JPG

Hier is het chassis geheel gebodyshot:

Jeep%20Wrangler%20(565).JPG

Body is ook van de onderkant geheel gebodyshot:

Jeep%20Wrangler%20(579).JPG

De binnenkant wordt in de nieuwe kleur gespoten. Omdat ik toch denk dat de bodyshot wat extra stevigheid biedt heb ik de binnenkant van de body en spatborden ook gelijk gebodyshot:

Jeep%20Wrangler%20(645).JPG

Verder heb ik van gister eindelijk de onderdelen die ik nodig had uit amerika besteld.

Ik ga toch maar voor een extra 4" verhoging van Rubicon Express:

42016-lg.jpg

Gelijk een dropped pitman arm besteld, RVS remleidingen en een prothane rubberset.

Ook even alle scharnieren in RVS erbij besteld. Producten zijn daar een stuk goedkoper alleen jammer van de torenhoge verzendkosten. (owja, en de BTW die hier nog betaald moet worden).

Vandaag ook nog wat extra spulletjes geschuurd:

- Stuurstang

- Remklauwen

- Remtrommels

- Swaybar

- 2 tussenbalken chassis

Deze spullen worden gelijk met de binnenkant van de body en spatborden gespoten.

daarna (als ik de spullen uit amerika heb) kan ik het verenpakket en chassis opbouwen waarna de body weer erop kan.

Dan kan het grote werk beginnen: Jeep ombouwen naar 4L HO

Hier zie ik nogal tegenop. De motor omleggen zal nog niet voor het grootste probleem zorgen maar de elektriciteit denk ik wel.

Tot nu ben ik zover gekomen.

Deze of volgende week zal er weer een update komen.

Owja, een compleet fotoalbum staat trouwens hier: http://picasaweb.google.nl/kenzohendriks/OpknappenJeepWrangler

bewerkt door kenzo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

als ik mij niet vergis is de wrangler ook gebouwd met een 4l HO.

en hier voor kan je toch volledige nieuwe kabelbomen kopen. ik denk dat een 4L ho uit een cherokee het zelfde is als een HO uit een wrangler of ben ik hier mss verkeerd? als je dan een nieuwe kabelboom koopt kun je deze op die motor aansluiten en mss moet je wel je uit einde voor de meters aanpassen.

of wil je de meters van die cherokee inbouwen in je wrangler? dan gebruik je beter die kabelboom van die cherokee.

als iemand anders hier anders over denkt of als ik fout ben zeg het dan leer ik ook nog bij, zijn nooit te oud om te leren;)

Grtjs

Bert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja inderdaad, de wrangler is ook 4L HO gebouwd en eerlijk gezegd had ik daar nog niet aan gedacht.

Ik heb net eens even gebeld naar jeep parts in valkenburg en een 2ehands kabelboom kost rond de 50 euro... (nu eens zoeken wat compleet nieuw kost).

Dashboard van een cherokee in een wrangler zal denk ik niet zo mooi staan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja inderdaad, de wrangler is ook 4L HO gebouwd en eerlijk gezegd had ik daar nog niet aan gedacht.

Ik heb net eens even gebeld naar jeep parts in valkenburg en een 2ehands kabelboom kost rond de 50 euro... (nu eens zoeken wat compleet nieuw kost).

Dashboard van een cherokee in een wrangler zal denk ik niet zo mooi staan

nee denk ook ni dat een cherokee dashbord mooi is in een wrangler:lol:.

ik weet voor een cj7 met een 4.2 is het 110 euro ongeveer. maar als die 2de hands kabelboom nog degelijk zijn is 50 euro niet veel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heey,

vandaag weer verder gegaan met de jeep. Ofja, ikke niet maar de spuiter.

Ik had hem van binnen en van onder laten spuiten en de spatborden van binnen en de kant van de motorruimte.

Ook wat losse spullen zoals:

- Swaybar

- Stuurstang

- Remklauwen etc...

Enkele foto's ervan:

Jeep%20Wrangler%20(657).JPG

Jeep%20Wrangler%20(664).JPG

Jeep%20Wrangler%20(671).JPG

Jeep%20Wrangler%20(684).JPG

Jeep%20Wrangler%20(685).JPG

Jeep%20Wrangler%20(686).JPG

Jeep%20Wrangler%20(693).JPG

Resultaat is op de foto natuurlijk niet zoals in het echt.

Nu wachten op het verenpakket, rvs remleidingen en rvs accessoires.... dan kan ik tenminste verder :D

voor nu is dit het even

tot laters :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier nog een foto van de stuurdemper... hier is de kleur wat mooier op te zien

Jeep%20Wrangler%20(696).JPG

Blauw was ook wel leuk maar had eens een donker rode jeep wrangler gezien en met veel chrome was dit vond ik echt super

Ben benieuwd. Is altijd lastig om van te voren een mooie kleur te kiezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Ben ik weer.

Heb de laatste 2 weken weinig tijd gehad maar kan nu gelukkig weer wat vaker eraan werken.

Als eerste had ik nog wat losse spulletjes gespoten:

Jeep%20Wrangler%20(698).JPG

Jeep%20Wrangler%20(701).JPG

Jeep%20Wrangler%20(714).JPG

Jeep%20Wrangler%20(715).JPG

Jeep%20Wrangler%20(720).JPG

Ook al een paar spullen ontvangen die ik uit Amerkia besteld had. Jammer genoeg zat het verenpakket en de rvs remleidingen er nog niet bij welke eigenlijk voor nu belangrijker waren.

Jeep%20Wrangler%20(726).JPG

Jeep%20Wrangler%20(733).JPG

Jeep%20Wrangler%20(735).JPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook al een paar spullen ontvangen die ik uit Amerkia besteld had. Jammer genoeg zat het verenpakket en de rvs remleidingen er nog niet bij welke eigenlijk voor nu belangrijker waren.

Bij 4wd besteld? Stuur je Jackie even een mailtje, je kan ze tot +/- 22:00u (NL tijd) mailen. Vraag ook even naar de tracking code, dan kan je bij UPS precies zien waar je spullen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nee, besteld bij Quadratec.

Het was de eerste keer dat ik iets uit Amerika besteld heb dus heb het via een bedrijf gedaan dat de spullen voor mij hierheen haalt. Ik heb al vaak contact gehad maar hij zegt dat hij nog geen tracking nummer heeft ontvangen.

(is nu ongeveer 3 weken geleden besteld). De andere spullen kwamen ook onverwachts (zonder dat ik een tracking nummer kreeg).

ik kan ook quadratec niet mailen want het is niet via mij besteld maar via die persoon die dit voor mij regelt

en ik heb Quadratec een paar keer gemaild over iets anders maar heb nog geen reactie :bye1:

Is wel jammer, wil graag weten waar mijn spullen zijn. en natuurlijk dat ze snel aankomen :P

maar toch bedankt voor de reactie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Zo... donderdag even mailen met quadratec om te vragen waar mijn spullen zijn.

Het antwoord wat ik kreeg was: Ze zouden er nu ongeveer moeten zijn.

Ik snel naar de brievenbus gerend en inderdaad... er lag een briefje dat ze die middag waren geweest. Jammer maar er stond op dat ze de dag erna terug zouden komen.

Ik vrij gepakt van werk om vrijdag hier te blijven, nog naar ups gebeld of het onderweg was en ja, het zou vrijdag geleverd worden.

Vrijdag de hele dag gewacht maar helaas... niets gekomen.

Zaterdag gelijk weer gebeld en zij vonden het ook raar want het moest eigenlijk vrijdag komen.

Ze zouden me maandag terugbellen over hoe het nu verder ging.

Maandag werd ik gebeld en ze konden het dinsdag brengen... ik een beetje geeist en gesmeekt of het toch maandag kon... Hij zou kijken wat hij kon doen en zou dan terug bellen.

Gelukkig kwartiertje daarna gelijk weer telefoon met de mededeling dat het vandaag zou moeten aankomen.

Rond 13.00 stond daar eindelijk de bus van UPS.

Spullen zijn gelukkig aangekomen:

Jeep%20Wrangler%20(737).JPG

Jeep%20Wrangler%20(738).JPG

Verschil tussen nieuwe en oude bladveren:

Jeep%20Wrangler%20(741).JPG

Morge als het goed is de assen en bladveren monteren zodat het chassis erop kan.

Vanavond gelijk de shackles en bladveren opnieuw gespoten, bladveren waren namelijk overal beplakt met stickers die er niet afgingen en er waren wat transport krassen... Nu is weer alles mooi zwart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Zooo... weer een hele tijd geleden wat geplaatst...

Ben inmiddels een stukje verder.

De losse onderdelen worden langzamerhand weer een Joop...

Allereerst begonnen met het "tijdelijk" opbouwen van het onderstel (tijdelijk totdat alles goed zit zodat ik met nieuwe bouten en moeren het goed vast kan gaan zetten:

Jeep%20Wrangler%20(742).JPG

Jeep%20Wrangler%20(749).JPG

Jeep%20Wrangler%20(764).JPG

Jeep%20Wrangler%20(771).JPG

Jeep%20Wrangler%20(777).JPG

Jeep%20Wrangler%20(791).JPG

Jeep%20Wrangler%20(795).JPG

Jeep%20Wrangler%20(809).JPG

Jeep%20Wrangler%20(810).JPG

Jeep%20Wrangler%20(821).JPG

Jeep%20Wrangler%20(835).JPG

Jeep%20Wrangler%20(834).JPG

Daarna begonnen aan het uitbouwen van de motor van de donor Cherokee XJ:

Jeep%20Wrangler%20(865).JPG

Jeep%20Wrangler%20(868).JPG

Jeep%20Wrangler%20(870).JPG

Jeep%20Wrangler%20(875).JPG

Jeep%20Wrangler%20(878).JPG

Jeep%20Wrangler%20(885).JPG

Ook de RVS remleidingen geplaatst... en de skid plate voor onder de tussenbak gespoten in de kleur van de auto (rood van onder en zwart waar de tussenbak op komt)

Jeep%20Wrangler%20(891).JPG

Jeep%20Wrangler%20(893).JPG

Jeep%20Wrangler%20(894).JPG

Jeep%20Wrangler%20(895).JPG

Jeep%20Wrangler%20(896).JPG

Jeep%20Wrangler%20(897).JPG

Jeep%20Wrangler%20(899).JPG

Jeep%20Wrangler%20(901).JPG

Verder vandaag nieuwe Motor brackets besteld voor de 4.0L HO...

Ze zouden er overmogen zijn... kan niet wachten, wil graag aan de inbouw van de motor beginnen.

Vandaag zijn de oude brackets eraf gehaald. De dealer zei dat de linker hetzelfde is dus heb deze er voorzichtig af gehaald. Heb dus maar 1 nodig (scheelt toch weer €75,-)...

Jeep%20Wrangler%20(903).JPG

Jeep%20Wrangler%20(904).JPG

Jeep%20Wrangler%20(906).JPG

Jeep%20Wrangler%20(907).JPG

Jeep%20Wrangler%20(908).JPG

Jeep%20Wrangler%20(909).JPG

Jeep%20Wrangler%20(910).JPG

Morge kan ik de bladveren goed vast zetten met de bouten die ik besteld had.

Overmorgen zouden de Motor Brackets binnenkomen dus kan dan de motor goed op de plaats zetten...

Een hele update voor nu... de volgende zal zijn als ik wat verder met de inbouw van de motor ben :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

denk erom dat je de U bolts waar de bladveren mee aan de as zitten nog een paar keer nagetrokken worden.

Ik had ze een keer los gehad en mega veel problemen daarna met deadwobble wat bleek te komen uit te losse U bolts.

En bestellingen van 4wd heb je binnen 3 a 4 werkdagen thuis.

Blijf onder de 75 kgs of splits de zendingen anders wordt het heel veel duurder.

Indien je grill slecht is dan heb ik nog een donkerrode liggen compleet met grote vierkante koplampen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bedankt voor de tip (death wobble)...

Toen ik de cherokee ging halen had ik 31" banden erop gelegd. Ik reed 2km via autoweg en begon gelijk een gewiebel te voelen... ik denk dat dat ook death wobble was... Achteraf bleken de wielbouten super los te zitten... blijkbaar losser getrilt (ze zaten vast van tevoren)...

Ik heb de motor brackets gister bij de dealer in NL besteld... Helaas was het te laat voor hun om ze gelijk op te laten sturen dus hij moet ze vandaag bestellen... Dat wil zeggen dat ze morgen hier zijn

En mijn gril is nog in goede staat (zoals ook de rest van de body / spatborden... hier heb ik veel geluk mee gehad)

maar toch bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...