Spring naar bijdragen

Niet kunnen sleutelen maar wel een Wagoneer willen bezitten...


Recommended Posts

Hallo mensen,

Ik wil een Wagoneer, maar kan echter totaal niet sleutelen. Al lezende krijg ik het idee dat er nogal eens wat kapot gaat aan die dingen. Is het wel te doen als 'niet sleutelaar' om een Wagoneer te bezitten? Ik heb overigens geen geldboom in de tuin staan. Rij per jaar nog geen 3500 km.

Thanks voor jullie advies.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik rijd ook al zo'n 10 jaar in een Wagoneer

Wagoneer-0.jpg

Echter als je zelf niet zo handig bent , zal ik er zomaar niet aan beginnen.

Ik heb er reeds 10.000-en guldens en euro's in gestoken en heb nu wel een beoogd resultaat.

Echter afgelopen vakantie naar Zuid-Frankrijk gereden en toch 3* keer stil gestaan , ondanks ik de auto goed onderhoud en altijd binnen staat.

Wel alles op kunnen lossen , maar toch.

( geoxideere ontsteking , dashbord uitgevallen , raam niet meer dicht etc.etc.)

Het is een prettige auto om in te rijden , maar je hebt er eigenlijk wel een andere auto bij nodig voor het geval hij defect is.

Er zijn misschien Forum-leden die er anders over denken , maar dit is mijn ervaring.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk dat je je in een spagaat bevindt......:lol:

Een technisch 100% Wagoneer kost dik geld, en dan nog blijft het een oudere auto, waar wel eens iets aan kapot gaat.

Een betaalbare Wagoneer is meest eentje waar nog wel wat aan te doen is.

Of je kan léren sleutelen, dan blijft het beheersbaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Wagoneertje,

Sinds een paar maanden heb ik een pracht van een WOODY :lol: (vind ik)

Wat ik met mezelf heb afgesproken is dat het technisch onderhoud wordt gedaan, in mijn geval in Tiel.(motor, remmen en aandrijving)

Alle kleine dingen zoals een niet werkend raam, nieuwe weathers strips, centrale deurvergrendeling, enz., enz.,.... doe ik zelf.

Wij rijden 7500 a 10000 km per jaar incl. de vakantie (Noorwegen), ben wel zo slim geweest om WW-Europa service te nemen.

De kosten rijssen de pan uit maar alleen omdat ik dat wil, als ik me beperk tot het noodzakelijk heb ik alleen de aanschaf en een grote onderhouds beurt betaald.(blijft een mechaniek???)

Lang leve Ebay, om je WOODY mooi (perfect) te maken heb je echt een gat in je hand nodig maar, zoals met alles "Tis maar net wat de GEK er mee doet". :whistle:

Kijk maar op http://jeep.van-emrik.nl de gouwe WOODY is van mij.

SUC6

Groet Mario

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het plezier van het rijden met zo'n auto weegt voor mij wel op tegen de kleine pech dingen die je tegen komt. Ik heb zelf in 4 jaar tijd nog maar 2 x langs de kant van de weg gestaan.

1 x door dat de ontstekings wormwiel los was geraakt van de nokkenas en 1 x door de dynamo die was losgeraakt. Wat met een tyrap tijdelijk kon worden verholpen.:yes:Het eerst was wss gekomen door een monteur bij een gerenommeerde Jeep garage die zijn dag niet had wss.:lol:

Het 2e was gewoon pech. Ik denk dat ik er ongeveer 10000km per jaar mee rijdt. ook langere stukken [1000km op 1 dag!] en hij heeft me verder nog nooit in de steek gelaten.

Als je een 'mannetje'kan vinden die het onderhoud voor je kan doen is ideaal natuurlijk. Bij een Jeep dealer is het niet te doen want je brengt er zakken met goud naar toe. Te beginnen met bijna 90 euro voor de monteur per uur. Plus dat heel veel [jonge] monteurs niet precies weten wat ze met zo'n auto aanmoeten. Doorsmeren van de onderkant...? weten ze niet eens wat dat is...!!

Maar laat je vooral niet tegenhouden om een Chief of een Wagoneer te kopen. Leukste auto die ik ooit gekocht heb.:whistle:

ps aanschaf van een Haynes manual is altijd een goed idee, een soort 'sleutelen voor dummies' zeg maar.

bewerkt door Petrus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou hier nog een geval van niet sleutelen , heb nergens verstand van dus moet wel naar een garage:blush:

Enige raad die ik je kan geven , koop een goede auto , het liefst bij een bedrijf wat ook onderhoud doet .

Kleine dingen kan je ook zelf , ik heb net nieuwe spiegels gemonteerd en wat kleine dingen gedaan :whistle:

Motorisch hangt veel af van de staat en regelmatig onderhoud net als bij elke auto .

Heb nu 2.500 mijl gereden zonder problemen ,krijgt v/d zomer weer een beurt en gaat dus lekker .

Ik heb gekozen voor een oude waggy , 1966 , geen electrische spullen dus een achterruit wat je naar beneden draait ,geen bediende ramen etc.

Dit bevalt me goed en rijden doen ze allemaal goed , maak dus een keuze en leg een budget voor onderhoud vast .

Wat kan en wil je besteden en is dat haalbaar ,aan de andere kant blijft het een auto dus zekerheid is er nooit :bye1:

Sterkte met je keus en we horen het wel .

Groet Reinier :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de berichten!

Er staat er hier in de buurt een en elke keer als ik erlangs loop of ik zie/hoor hem voorbij rijden kijg ik warme gevoelens... :lol:

Ik hoef er geen een die perfect afgewerkt is. Een beetje gehavend past wel bij de auto vind ik. Wat denken jullie van deze twee:

http://www.marktnet.nl/Jeep-wagoneer-1973-l-belastingvrij-3484983.htm

en

http://auto.marktplaats.nl/oldtimers/344920491-jeep-wagoneer-1975-lpg-belastingvrij-bj-1975.html?return=&df=1

Woon in Rotterdam. Ben nog op zoek naar een goed adres voor onderhoud.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Wagoneertje,

Net als jij ben ik totaal verliefd op de Wagoneer. Zelf heb ik een GW van 1987 gehad die continu problemen gaf en heb nu een van 1990 die al bijna een jaar met uitzondering van een paar kleine probleempjes (overigens heel coulant zonder extra kosten voor mij opgelost) zonder problemen rijdt.

Wat al genoemd is is denk ik dat je een goede Wagoneer moet kopen en dat je de auto het onderhoud moet geven dat nodig is, net als dat dat bij elke andere auto nodig is. Bij de aanschaf kost dat wat maar dan heb je geen tot weinig zorgen. Van wat ik gelezen heb is AMC een ontzettend goede autofabrikant geweest.

Onderdelen zullen iets duurder zijn dan die voor een VW Golf die per duizend op de sloop staan, omdat Jeep-onderdelen vaak uit de USA moeten komen maar zullen ook weer goedkoper zijn dan die voor een BMW die je voor het zelfde geld zou kunnen kopen.

Mocht je overwegen om een belastingvrije Jeep te kopen, bedenk dan ook dat je daar sowieso een hoop geld mee bespaart, dat dan weer in je onderhoud-potje kan.

Je zou ook eens naar een onderhoudsspecialist (iemand met verstand van Jeeps maar zonder belang om jou eentje te verkopen) op zoek kunnen gaan en daar vragen wat zijn ervaringen zijn wat betreft onderhoud en dergelijke.

Succes met je keuze!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoef er geen een die perfect afgewerkt is. Een beetje gehavend past wel bij de auto vind ik. Wat denken jullie van deze twee:

http://www.marktnet.nl/Jeep-wagoneer-1973-l-belastingvrij-3484983.htm

en

http://auto.marktplaats.nl/oldtimers/344920491-jeep-wagoneer-1975-lpg-belastingvrij-bj-1975.html?return=&df=1

Gezien het prijsverschil van maar 2000 denk ik dat voor iemand die niet kan sleutelen de keus snel gemaakt is.Dan zou ik ook kiezen voor de rooie van Petrus:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gezien het prijsverschil van maar 2000 denk ik dat voor iemand die niet kan sleutelen de keus snel gemaakt is.Dan zou ik ook kiezen voor de rooie van Petrus:yes:

Ja dat lijkt mij ook wel, die zwarte met dat oranje dak is trouwens al een tijdje te koop, hij was eerst grijzig beige gekleurd. Waarom ze em nu mat zwart hebben gemaakt is me een beetje een raadsel want hij ziet er niet beter uit zo vindt ik.

Ben daar wel eens geweest bij Vincent Leijten. Ze hebben een hoop spul maar vond het geen prettige zaak.:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gezien het prijsverschil van maar 2000 denk ik dat voor iemand die niet kan sleutelen de keus snel gemaakt is.Dan zou ik ook kiezen voor de rooie van Petrus:yes:

:yes: tis dat ik al een chief heb anders ging ik zelf nog wel kijken denk ik

bewerkt door Petrus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks voor jullie tips! Jeeped ga ik eens benaderen.

Nog eentje... wat denken jullie van deze:

http://auto.marktplaats.nl/oldtimers/342266931-jeep-wagoneer-68-lpg-v8-automaat.html?return=&df=1

Die verschillen in prijzen zijn mij niet helemaal duidelijk... Als je deze vergelijkt met die van Petrus.

Ik denk dat deze niet slecht is, maar die rooie is echt helemaal op en top zo te zien. Daar betaal je ook voor. Plus dat de rooie geen LPG heeft. Ik neem haast aan dat als dat er bij in had gezeten je er nog wel 2000 had bij kunnen tellen en dan zit je al snel op 12000.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben van meening dat je het beste kan zoeken naar een wagoneer die nog orgineel is en zijn eerte lak nog heeft en niet versleuteld is, dan weet je tenminste wat je koopt veel nieuwe glimmers daar loop je op leeg binnen 1 jaar vraag je af waarom

opknappen en dan weg doen!! een goede restauratie kost altijd meer dan de aanschaf prijs van de wagoneer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hai ben zelf ook niet de grootste sleutelaar en moet ook met enige regelmaat wat laten doen.....echter aldoende leert men toch ? het is echt een geweldig bezit een GW. heb vandaag weer heerlijk gecruised!

wil je er toch ééntje rijden dan zal je een beetje moeten bloeden denk ik...

( mijn spaarcenten zijn in iedergeval op nu... zeker na het spuitwerk en nieuwe folie etc...):whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo ja wy hebben een wagoneer van 1969

nu moet ik eerlyk wezen dat ik er niet alle dagen mee rydt

maar heb er tot nu toe weinig problemen mee gehad

een keer de floter kapot gehad en een lekke radiateur

verder nik,s

en het rydt geweldig

maar het is wel handig denk ik als je wel iets kan

als je dat niet kan en je brengt hem iedere keer naar de garage wordt het een dure auto

of een teun de beun zoeken in de buurt (wel een goede tuurlyk)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...