Spring naar bijdragen

Koplampen WJ verweerd opgeknapt


Recommended Posts

Ik heb de koplampen met schuurpapier korrel 2000 nat geschuurd

ze waren zeer verweerd

Hierna met polijstmachine met commandant M4 gepolijst

Daarna na gepolijst met Sonax plastic sctratch remover

Resultaat: zeer tevreden..... nette koplampen weer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb idd foto's voor en na....

staan nog op de Iphone alleen voor ik za nog even na fotoos maken

een heel verschil...

Heb je een poetsmachine of schuimrubber borstel voor een toertal geregelde boormacine???

ik heb 20 minuten per kant gewerkt... resultaat is verbluffend mooie frisse smoel op de jEEP wj

TIP na het schuren glas afspoelen en drogen om te kijken of alle verwering eraf is dan anders even verder schuren met waterproof 2000 verkrijgbaar in elke serieuze autoshop

dan met commandant M4 (M is voor machinaal polijsten en is wat natter) of met hand met commandant 4 polijsten

als laatse een kunstof kras remover gebruiken ik heb het van het merk Sonax gebruikt

Tijdens schuren word water melkwit vanwege het verweerde plastic wat eraf komt

Als je klaar bent zijn ze weer heel mooi helder!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziet er geweldig uit,denk een aanrader voor velen van ons :P

Let wel dat de WJ (volgens mij dan) kunstof koplampen heeft en de meeste ZJ's (eigenlijk dus ZG's) glazen koplampen. Alleen 'echte' ZJ's die direkt uit de USA of Canada komen, hebben kunstof koplampen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Let wel dat de WJ (volgens mij dan) kunstof koplampen heeft en de meeste ZJ's (eigenlijk dus ZG's) glazen koplampen. Alleen 'echte' ZJ's die direkt uit de USA of Canada komen, hebben kunstof koplampen.

Weet je dat zeker ? Die van ons komt ook uit de USA en heeft gewoon glazen. Tenzij ze er andere in hebben gezet natuurlijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je dat zeker ? Die van ons komt ook uit de USA en heeft gewoon glazen. Tenzij ze er andere in hebben gezet natuurlijk

200% zeker. Volgens de EU-regelgeving was een beter lichtbeeld nodig dan dat de kunstof lampen uit de USA gaven (met name de cut-off). Vandaar dat de ZG's allemaal glazen lampen hebben waar de Amerikanen zo gek op zijn. Hebben we als Europeanen toch nog iets dat zij graag willen hebben :no: USA-GC's hebben bijv. ook geen hoogteverstelling.

De kunstof-lampen hebben de neiging te verweren en een (gele) waas te krijgen. Iets dat je met de meeste moderne (Duitse, Japanse, Amerikaanse etc.) ook ziet. Kijk maar eens naar een wat oudere BMW of Audi.

Het kan best zijn dat jouw ZJ inmiddels is voorzien van glazen lampen.

Het setje van Carlean geeft een waanzinnig goed resultaat en kun je zonder zorgen gebruiken. En nee, ik maak geen reclame :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor...

B98D41FB-472A-4FEE-8E29-8F76344BCE7A-105-00000092D4091A44.jpg

Tijdens:

3EF6C643-AFBD-4D1F-A712-D937539C8A50-105-00000092EE25CC74.jpg

Na en Eeek trots op zijn lampies!!

C3B7DE57-D012-496D-BECF-717F2A04AF8B-83-0000008AC8C646B2.jpg

Libero na tweede behandeling is het nog witter

Tip we zijn nu eerst met schuurpapier 1000 aan de gang gegaan

ga hier mee door tot heel je koplamp melkwit glas heeft

Dan met 2000 melkwit wegschuren tot je voelt dat het schuurpapier haast niet meer "pakt" ze zijn dan alweer een stuk doorzichtiger..

Dan met commandant 4 zo glad mogelijk poetsen

wij hebben dat machinaal gedaan met commandant M4 M is voor machine geschikt poetsmiddel

Daarna uitpolijsten met Sonax kunstof scratch remover... of ander merk kunstof kras verwijderaar

Heb ook andere velgen geplaatst...... van marktplaats..

Het gaat ook nog eens redelijk snel met ongeveer een uur allebei de lampen klaar... Mits je met 1000 schuurpapier begint

35354CCD-D9C9-4775-BF67-B78B2AF5AFAB-2995-0000096B3B797115.jpg

bewerkt door Libero
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je dat zeker ? Die van ons komt ook uit de USA en heeft gewoon glazen. Tenzij ze er andere in hebben gezet natuurlijk

Ik sluit me bij Chris aan,mijn 96er ZJ komt ook uit de States maar heeft volgens mij ook gewoon glazen koplampen:unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heej,

Heb samen met Libero mijn lamen van mijn ZJ ook gedaan.

Ik heb eerst 20-30min met waterproof 1000 mijn koplampen helemaal homogeen wit geschuurrdd. Daarna 5 min met 2000 waterproof gladder gemaakt. Allemaal met overvloedig water geschuurd. Met polijst de lampen verder verfijnd. Daarna met turtle wax het handeltje afgemaakt.

Het belangrijkste deel is dat je met 1000 alle slechte plekken goed weg werk.

Het is inderdaad verfrissend en ben weer een stuk trotster op mijn Jeep!

Ja idd in Nl moet een koplamp een lichtbeeld hebben.. daarom anders als in VS

bewerkt door Eeeeeek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...