ruud mol hillegom Geplaatst May 5, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 5, 2010 Vanwege het lekken dus Nodig : ring 8 en 30 , hamer , stuk hout, vloeibare pakking ,stuk of 5 ringen, rode nagellak tijd 1,5 uur Maak eerst de 4 boutjes van de 2 beugeltjes los bij het kruisje, schuif de as nu iets naar de voorkant van de auto, deze schiet nu los, ondersteun hem met iets (kruisje blijft zitten) , nu zie je de moer zitten van de U joint (heet dat eigenlijk wel zo??) deze moet dus los, echter deze moet met dezelfde spanning weer aangedraaid worden !!! merk eerst met de nagellak van je dochter de moer, pak daarna de ringen en kijk hoeveel erop gaan tot aan de bovenkant van de as , bij mij dus 5 stuks) , later kun je nu heel eenvoudig zien tot hoever je hem moet aandraaien. Als de moer los is , kun je zo de u joint eraf halen, daarna met een schroevedraaier de oude seal eruit halen,tikken, deze zit vast redelijk vast vanwege de oude vloeibare pakking. Zet nu de nieuwe seal met n beetje vloeibare pakking erin en tik hem zachtjes erin Daarna weer U joint erop , moer aandraaien , kijken tot hoever met de ringen, nagellak, as weer monteren en klaar. Dit tegelijk met het verversen van de diff olie (80 w 90 kroon bij brezan 12 euro per liter) TIP: gooi de seal n uur of 2 in de vriezer, dan krimt ie iets gaat ie er makkelijker in , werkt ook met lagers Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruud mol hillegom Geplaatst May 14, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 14, 2010 Na enig gekraak in mijn achterdifferentieel heb ik toch maar besloten om 85 w 140 erin te doen van het merk comma + 1 flesje ( 120 ml) mopar limited slipt additive Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dibbus Geplaatst May 9, 2011 Rapporteren Share Geplaatst May 9, 2011 Kan iemand mij vertellen of er schade aan de versnellingsbak kan onstaan na het te "vast" draaien van de U joint in achteras ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst May 9, 2011 Rapporteren Share Geplaatst May 9, 2011 Nu lees ik hier meerdere malen U-joint vastdraaien. Nu kan ik het mis hebben maar volgens mij wordt hier de pinion yoke bedoeld. <_< U joint is volgens mij niks anders dan een kruisje. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst July 28, 2011 Rapporteren Share Geplaatst July 28, 2011 Kan iemand mij vertellen of er schade aan de versnellingsbak kan onstaan na het te "vast" draaien van de U joint in achteras ? Als je de yoke te vast zet gaat het pinionlager te zwaar lopen en extreem slijten. Je versnellingsbak heeft daar geen moeite mee. Om de yoke te vast te draaien moet je wel wat moeite doen dus dat zal niet zomaar per ongeluk gebeuren. Ik heb vorige week nog een spacer van de pinion op spanning moeten zetten en daar was serieus kracht en anderhalve meter pijp op de sleutel voor nodig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst July 28, 2011 Rapporteren Share Geplaatst July 28, 2011 Kan dit niet op "moment" worden vast gezet ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst July 28, 2011 Rapporteren Share Geplaatst July 28, 2011 Kan dit niet op "moment" worden vast gezet ? Het aandraaien van de moer gaat niet "op moment". Wanneer je merkt dat de speling van de pinion minder wordt is 't een kwestie van heel voorzichtig doordraaien tot de gewenste voorspanning bereikt is. Je kunt wel achteraf met een kleine momentsleutel controleren of het lager de juiste voorspanning heeft. Als je wat vaker lagers gemonteerd hebt is er volgens mij ook niets mis met "op het gevoel" afstellen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.