Spring naar bijdragen

amerikaanse achterlichten


ninja
 Share

Recommended Posts

hoi mannen, even een vraag. Sinds gisteren heb ik op mijn yj `94 amerikaanse led achterlichten gezet. De orginele achterlichten werden aangestuurd d.m.v. vier draden ( achteruit, rem, knipper, en gewoon licht ). De nieuwe lampen hebben drie draden ( achteruit-werkt goed, gewoon licht-werkt goed, de twee draden rem en knipper bij elkaar gezet- werken goed ). tot zover niks aan de hand. Echter als ik mijn knipperlicht aanzet en rem, gaat het knipperlicht uit en overruled het remlicht. Volgens mij zou dat contra moeten werken net als bij de oudere yj's en cj's. Wie weet een oplossing ??? ;) thanks. grt. Frans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Ruud Verhof

Eurobedrading en amerikaansebedrading zijn verschillend van elkaar, gaat zo niet werken, wel met een aanpassing. welke dat is weet ik niet, maar het kan wel.

hoi mannen, even een vraag. Sinds gisteren heb ik op mijn yj `94 amerikaanse led achterlichten gezet. De orginele achterlichten werden aangestuurd d.m.v. vier draden ( achteruit, rem, knipper, en gewoon licht ). De nieuwe lampen hebben drie draden ( achteruit-werkt goed, gewoon licht-werkt goed, de twee draden rem en knipper bij elkaar gezet- werken goed ). tot zover niks aan de hand. Echter als ik mijn knipperlicht aanzet en rem, gaat het knipperlicht uit en overruled het remlicht. Volgens mij zou dat contra moeten werken net als bij de oudere yj's en cj's. Wie weet een oplossing ??? ;) thanks. grt. Frans
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even kopie van beschrijving van : wrangler 87 gemaakt.... Werkt prima ook bij mij uitgevoerden bij mij zat de airco nog in de weg...

Je denkt veel te moeilijk.... :lol:

In weze is het heel simpel:

Oude achterlichten demonteren en nieuwe plaatsen, Sluit daarbij alleen de knipperlichten, achterlichten en achteruitrijlampen aan, de remlichten kun je "vergeten" ( tape de draden wel goed af, er blijft spanning op staan als je straks remt!!!). Hierna kun je al een eerste test doen: verlichting aan, en richting aangeven, Achteruit inschakelen en achter kijken! Als het goed is, werkt dat al naar behoren.

Dan de aanpassing bij de stuurkolom:

Aan de rechterkant van je stuurkolomzit een lange, platte, stekker. Op aansluiting "A" van die stekker zit een witte draad naar de richtingaanwijzerschakelaar in je stuurkolom. Aan de andere, (voertuig)kant, zit een andere kleur draad (welke kleur weet ik zo niet meer) waarop je het richtingaanwijzersignaal kunt meten zodra je de alarmlichten inschakeld. Die draad moet je doorknippen en wat verlengen, zodat hij op de remlichtschakelaar kan worden aangesloten. Sluit hem aan op de aansluiting van die schakelaar waarop spanning komt bij intrappen van het rempedaal, en je modificatie is af! ( Dit is hoe het origineel in amerikaanse uitvoeringen is aangesloten!)

Één nadeel: het controlelampje van de alarmlichten werkt nu niet meer.....

Wat je ook kunt aantreffen, normaal gesproken bij een dashboard met witte wijzers in de instrumenten, is dat aansluiting "A" van de grote platte stekker aan de voertuigzijde niet in gebruik is. Kwestie van een draadje naar de remlichtschakelaar zoals hierboven, en klaar!

Zelf heb ik m'n draadboom (uit een '92er met oranje wijzers) ook aangepast ivm amerikaanse achterlichten, en ik heb daarnaast de controlelampen voor de richtingaanwijzers ook gesplitst in links en rechts. Daarvoor heb ik de snelheidsmeter/ toerenteller/ controlelampen unit gedemonteerd en de draden op aansluitingen 7 en 18 doorgeknipt. De draad op aansluiting 7 heb ik middels een extra draad verbonden met aansluiting "G" op de lange platte stekker op de stuurkolom (lichtblauw aan de schakelaar). Aansluiting 18 heb ik vervolgens met "F" verbonden (Donkerblauw) en "viola": Bij linksaf knippert het linker lampje, rechtsaf de rechter en bij alarmlichten beiden gelijktijdig! Helemaal origineel zoals in de United states van de verenigde staten in Amerika.. ;)

Succes met de ombouw!!

( Maak er anders ff een topicje van in projecten, met footootjes en beschrijving enzo, er zijn er vast meer die de ombouw willen uitvoeren! Zelf heb ik dat destijds vergeten, omdat het bij mij deel uitmaakte van een veel groter project...)

__________________

Jeeppieeeeee!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb het ooit makkelijker gedaan. gewoon oranje bolletjes in de achterruitrij lampen en 1 kabel in de stekker omgezet. dan heb je alleen geen achterruitrij licht meer.

Beetje lastig om in een led unit een oranje bolletje te zetten.:lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hang achter wel load equalisers ( weerstanden) omdat anders je leds snel gaan knipperen omdat ze minder stroom verbruiken en denkt je clignoteurautomaat dat er een lampje kapot is.

Die dingen worden wel heel heet dus als je lang op de rem staat bv op een helling , dann kunnen de draden die er tegen aan komen smelten.

Bij mij dwars door de kunstof plaat rond de tankvuldop.

Opgelost door 2 extra knippers onder de motorkap te plaatsen en lampjes afgedekt met kapjes van spuitbussen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Opgelost door 2 extra knippers onder de motorkap te plaatsen en lampjes afgedekt met kapjes van spuitbussen.

ik heb knipperlichten in mijn grill, boven mijn spatbordverbreders, in mijn zijschermen en nu dus led achter. en het hele zooitje knippert op normale snelheid. :whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11 years later...

Goedemiddag,

Weet iemand of of de omschrijving van @wrangler 87 ook werkt voor een TJ uit 2000?  

 

Citaat

Even kopie van beschrijving van : wrangler 87 gemaakt.... Werkt prima ook bij mij uitgevoerden bij mij zat de airco nog in de weg...

Je denkt veel te moeilijk.... :lol:

In weze is het heel simpel:

Oude achterlichten demonteren en nieuwe plaatsen, Sluit daarbij alleen de knipperlichten, achterlichten en achteruitrijlampen aan, de remlichten kun je "vergeten" ( tape de draden wel goed af, er blijft spanning op staan als je straks remt!!!). Hierna kun je al een eerste test doen: verlichting aan, en richting aangeven, Achteruit inschakelen en achter kijken! Als het goed is, werkt dat al naar behoren.

Dan de aanpassing bij de stuurkolom:

Aan de rechterkant van je stuurkolomzit een lange, platte, stekker. Op aansluiting "A" van die stekker zit een witte draad naar de richtingaanwijzerschakelaar in je stuurkolom. Aan de andere, (voertuig)kant, zit een andere kleur draad (welke kleur weet ik zo niet meer) waarop je het richtingaanwijzersignaal kunt meten zodra je de alarmlichten inschakeld. Die draad moet je doorknippen en wat verlengen, zodat hij op de remlichtschakelaar kan worden aangesloten. Sluit hem aan op de aansluiting van die schakelaar waarop spanning komt bij intrappen van het rempedaal, en je modificatie is af! ( Dit is hoe het origineel in amerikaanse uitvoeringen is aangesloten!)

Één nadeel: het controlelampje van de alarmlichten werkt nu niet meer.....

Wat je ook kunt aantreffen, normaal gesproken bij een dashboard met witte wijzers in de instrumenten, is dat aansluiting "A" van de grote platte stekker aan de voertuigzijde niet in gebruik is. Kwestie van een draadje naar de remlichtschakelaar zoals hierboven, en klaar!

Zelf heb ik m'n draadboom (uit een '92er met oranje wijzers) ook aangepast ivm amerikaanse achterlichten, en ik heb daarnaast de controlelampen voor de richtingaanwijzers ook gesplitst in links en rechts. Daarvoor heb ik de snelheidsmeter/ toerenteller/ controlelampen unit gedemonteerd en de draden op aansluitingen 7 en 18 doorgeknipt. De draad op aansluiting 7 heb ik middels een extra draad verbonden met aansluiting "G" op de lange platte stekker op de stuurkolom (lichtblauw aan de schakelaar). Aansluiting 18 heb ik vervolgens met "F" verbonden (Donkerblauw) en "viola": Bij linksaf knippert het linker lampje, rechtsaf de rechter en bij alarmlichten beiden gelijktijdig! Helemaal origineel zoals in de United states van de verenigde staten in Amerika.. ;)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei REAL STRANGLER:

Heb je even gezocht op dit forum? Ik heb hier ooit de TJ modificatie beschreven...

Succes,  Siert. 

Heb inderdaad gezocht maar alleen de YJ modificatie gevonden. Jou bijdrage kan ik niet zo vinden. Heb je toevallig een link naar dat bericht?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei REAL STRANGLER:

Het verschil is het derde remlicht wat jij vermoedelijk wel hebt en de YJ niet...... je wilt niet dat dit knippert als je richting aangeeft......

Heb je al een LED knipperrelais gekocht? Even opletten, de aansluitingen zitten ongebruikelijk op een Jeep. 

Succes, Siert. 

LED knipperlicht is besteld en onderweg.

Weet alleen nog niet welk draden ik nu bij de stuurkolom moet doorverbinden. Jou brijdrage voor de tJ modificatie kan ik nergens vinden op het forum :(

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...