Raphael Geplaatst April 3, 2010 Rapporteren Share Geplaatst April 3, 2010 Ik ben druk bezig met het "schoonmaken" van mijn motorblok, om dat deze intern vervuild is met een zwarte drap (black sludge) hiervoor heb ik mijn cylinderkop eraf gehaald. De klep-stoterstangen netjes op volgorde in een blokhout geplaatst (1 t/m 12 waar 1 en 2 bij cylinder 1 behoorde) zodat ik ook weer wist waar welke stoterstang terug zou moeten. dat zelfde had ik met de kleplichters gedaan. Na een aantal dagen uit de running te zijn geweest kwam ik gister in mijn werkplaats, waar ik al mijn onderdelen op een hoop zag liggen. Het is nu voor mij onmogelijk vast te stellen welk onderdeel bij welke cylinder hoort. Hoe ernstig is dit, en wat zijn de mogelijke risico's als de stoterstangen en kleplichters niet op de zelfde plaats worden terug gemonteerd en hoe kan ik die redelijkerwijs elimineren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wim hoppenbrouwers Geplaatst April 3, 2010 Rapporteren Share Geplaatst April 3, 2010 Hallo. Ik zou elk onderdeel zeer nauwkeurig met een micrometer opmeten. Na de metingen vergelijkingen maken en uitzonderingen met stellen vervangen. Ook stangen controleren op rechtheid door ze te rollen op een vlakbank. '92XJ wim Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.