Spring naar bijdragen

Wagoneer voor dagelijks gebruik geschikt?


Recommended Posts

Als nieuw lid bij dit forum heb ik de volgende vraag. Mijn Volvo 850 station is aan vervanging toe. Als ik verstandig zou zijn zou ik weer voor een Volvo moeten gaan. Maar als liefhebber van oude auto's is mijn oog gevallen op de Wagoneer, ben zelfs al naar een paar wezen kijken. Kan een keuze voor de Wagoneer voor dagelijks gebruik (2 kinderen, boodschappen, familiebezoek, vakantie, max 15.000 km/j), behalve uit passie, ook met verstand worden gemaakt? Bijvoorbeeld aanschaf niet te duur, onderhoud niet te duur (kan zelf veel doen), gebruik niet te duur (ouder dan 1985 belastingvrij en op gas verbruikskosten acceptabel). Of houd ik mijzelf voor de gek; Wagoneer is wel duur in onderhoud en verbruik, niet veilig voor kinderen want geen hoofdsteunen achterin en geen driepuntsgordels, inparkeren een ramp. Wie kan mij hierover van een helder antwoord voorzien: wordt het een Wagoneer of toch maar weer een Volvo?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een Wagoneer is een leuke wagen , ik heb er zelf ook 1.

Maar vergis je niet er is altijd wel iets defect of gaande.

Ik heb nog nooit geknibbeld op onderhoud en heb er de laaste 10 jaar ook al zo'n 25.000 euries in zitten.

Maar stond de laatse zomer vakantie wel weer 3*keer stil met de heen/terug reis baar Zuid frankrijk.

(allemaal kleine dingen , en ook kunnen verhelpen maar toch)

(stekker van onsteking geoxideerd , brandstofleiding lek , dashbord uitgevallen)

Je moet er een wagoneer bij hebben vind ik , zodat je altijd nog terug kan vallen op een andere auto.

Wagoneer-0.jpg

Wagoneer-0.jpg

Wagoneer-2.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als nieuw lid bij dit forum heb ik de volgende vraag. Mijn Volvo 850 station is aan vervanging toe. Als ik verstandig zou zijn zou ik weer voor een Volvo moeten gaan. Maar als liefhebber van oude auto's is mijn oog gevallen op de Wagoneer, ben zelfs al naar een paar wezen kijken. Kan een keuze voor de Wagoneer voor dagelijks gebruik (2 kinderen, boodschappen, familiebezoek, vakantie, max 15.000 km/j), behalve uit passie, ook met verstand worden gemaakt? Bijvoorbeeld aanschaf niet te duur, onderhoud niet te duur (kan zelf veel doen), gebruik niet te duur (ouder dan 1985 belastingvrij en op gas verbruikskosten acceptabel). Of houd ik mijzelf voor de gek; Wagoneer is wel duur in onderhoud en verbruik, niet veilig voor kinderen want geen hoofdsteunen achterin en geen driepuntsgordels, inparkeren een ramp. Wie kan mij hierover van een helder antwoord voorzien: wordt het een Wagoneer of toch maar weer een Volvo?

Beste Jojada,

Een wagoneer voor dagelijks gebruik geen probleem als de auto maar goede staat is,veiligheid prima voor de mensen en kinderen in de wag wel te verstaan,wat dacht je van 2 ton geweld verbruik 1 op 4 ã 5 ,maar gas hobby mag ook wat kosten

TIP koop een goede anders blijf je sleutelen (deze zijn zeer moeilijk te vinden)

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Ik heb zelf afgelopen jaar een Grand Wagoneer van 1990 gekocht van bijna 11.000 euro die 'technisch 100%' zou moeten zijn.

Toch zijn/waren er een aantal zaken niet helemaal in orde:

- Lekstroom waardoor de accu leegtrekt

- Lekkage bij het rechter achterruit

- Cruise control werkt niet

- 4x4 werkt niet

Al deze zaken waren vanaf het begin al aan de orde en zijn of worden zonder extra kosten in orde gemaakt door de handelaar waar ik de auto heb gekocht. Mijn auto is in mijn geval niet altijd betrouwbaar gebleken, maar dit had vooral te maken met de lekstroom, wat op zich eenvoudig op te lossen zou moeten zijn. Verder heb ik geen problemen met de auto gehad. De opmerking "het is wel een auto van 20 jaar of ouder" is hier natuurlijk ook op zijn plaats.

Mijn verbruik ligt tussen 1 op 2,5 tot 1 op 3,5 op gas - er moet nog worden of de afstelling beter kan maar van wat ik gelezen heb zou je niet zuiniger dan 1 op 4 of misschien 1 op 5 kunnen rijden.

Driepuntsgordels achterin zou je zelf nog kunnen inbouwen, hier staat één en ander op op dit forum. Als ik het goed begrepen heb zou je hier de achterste gordels van een XJ (Cherokee) voor kunnen gebruiken.

Veel succes met de aanschaf van je nieuwe auto!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als nieuw lid bij dit forum heb ik de volgende vraag. Mijn Volvo 850 station is aan vervanging toe. Als ik verstandig zou zijn zou ik weer voor een Volvo moeten gaan. Maar als liefhebber van oude auto's is mijn oog gevallen op de Wagoneer, ben zelfs al naar een paar wezen kijken. Kan een keuze voor de Wagoneer voor dagelijks gebruik (2 kinderen, boodschappen, familiebezoek, vakantie, max 15.000 km/j), behalve uit passie, ook met verstand worden gemaakt? Bijvoorbeeld aanschaf niet te duur, onderhoud niet te duur (kan zelf veel doen), gebruik niet te duur (ouder dan 1985 belastingvrij en op gas verbruikskosten acceptabel). Of houd ik mijzelf voor de gek; Wagoneer is wel duur in onderhoud en verbruik, niet veilig voor kinderen want geen hoofdsteunen achterin en geen driepuntsgordels, inparkeren een ramp. Wie kan mij hierover van een helder antwoord voorzien: wordt het een Wagoneer of toch maar weer een Volvo?

De vraag stellen is hem beantwoorden.

Zoek je een betrouwbare (qua prestaties en kosten) auto, wees dan verstandig en koop weer een Volvo. Desnoods een Mercedes of Volkswagen, maar zeker geen Jeep.

Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onzin. Als je een beetje verstand hebt van auto's kun je zien wat je koopt. Ik rijd nu 9 maanden dagelijks 100 km op en neer zonder enig probleem. Zolang je alle vloeistoffen maar in de gaten houdt. Voor een Volvo of Mercedes geldt wat dat aangaat precies hetzelfde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onzin. Als je een beetje verstand hebt van auto's kun je zien wat je koopt. Ik rijd nu 9 maanden dagelijks 100 km op en neer zonder enig probleem. Zolang je alle vloeistoffen maar in de gaten houdt. Voor een Volvo of Mercedes geldt wat dat aangaat precies hetzelfde.

Tis pas onzin om te zeggen dat het onzin is! Zelfs al heb je een beetje verstand van auto's kan je nog steeds een kat in de zak kopen. Bij de aanschaf van een oldtimer heb je ook geluk nodig.

Ik blijf erbij dat je een jeep met je hart koopt en niet met je verstand. Ik moet er ook gelijk bij zeggen dat het maar goed is dat mensen auto's kopen met hun hart anders zou het behoorlijk saai worden op de openbare weg.

Tis ook zo dat je een wagen van 25 jaar en ouder niet kan vergelijken met een volvo 850 station en dat ook zeker niet moet doen. Je kan appels ook niet met peren vergelijken. Op het gebied van verbruik , wegligging , betrouwbaarheid en veiligheid loopt de volvo voor. Zoals eerder hierboven beschreven zou een waggy 2000 kilo wegen maar dat zegt niks over de veiligheid. Meer massa wil niet zeggen dat een voertuig dan automatisch veiliger is. Ook de wegligging is anders als bij je volvo. Geen idee wat voor type bestuurder je bent en wie weet ben jij een voorbeeldige bestuurder maar de manier van rijden in een waggy is anders als in een volvo over het algemeen.

Als je handig bent kan je veel zelf doen aan een waggy. Ook onderdelen zijn nog volop te koop voor een waggy.

Kijk ook rustig rond en ga niet over 1 dag ijs. Rij eerst eens met een waggy en probeer hem uit.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een auto bestaat uit meer dan een motor en vier wielen.

Van zodra we spreken over een jarenlang gebruikte auto, met heel wat km op de teller en een leeftijd die we meerderjarig kunnen noemen, dan kan er vanalles mankeren.

Slijtage treedt overal op, van boven tot onder, van voor tot achter.

Hier moet men nuchter blijven en weten dat zo een kar heel veel aandacht nodig heeft. Wenst men die aandacht eraan te schenken omdat men graag knutselt en vertroetelt, dan kan zelfs een oldtimer dagelijks meedraaien.

Wil je echter een auto waar je de eerste 8 jaar niet hoeft naar om te kijken, dan koop je best een nieuwe cherokee of zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Romantiek van klassiekers is mooi, maar de werkelijkheid is anders.

Moderne auto's zijn echt op alle fronten beter dan onze klassiekers. Dus als je verstandig bent, kies dan modern.

<object width="640" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=k3ygYUYia9I&hl=nl_NL&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=k3ygYUYia9I&hl=nl_NL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="385"></embed></object>

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waf zeg ! Stemt wel 's tot nadenken.

Toen wij kids waren in de seventies, dacht ik dat alle volvo's en Saab's gewoon door een muur heen ploegden en dan 's met hun vel schudden om vervolgens hun weg verder te zetten.... en in die tijd waren renaults de roestbakken uit Frankrijk, die aan elkaar bleven hangen met de plastic onderdelen...

Vraag me af wat er zou gebeuren als 2 modussen op elkaar zouden botsen... :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waf zeg ! Stemt wel 's tot nadenken.

Toen wij kids waren in de seventies, dacht ik dat alle volvo's en Saab's gewoon door een muur heen ploegden en dan 's met hun vel schudden om vervolgens hun weg verder te zetten.... en in die tijd waren renaults de roestbakken uit Frankrijk, die aan elkaar bleven hangen met de plastic onderdelen...

Vraag me af wat er zou gebeuren als 2 modussen op elkaar zouden botsen... :(

Vergeet niet dat de modus 5 sterren heeft als het op het gebied van veiligheid aankomt. Die 5 sterren krijg je niet zomaar.

Hier nog een leuke. Zit 50 jaar verschil in veiligheid in.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een beetje een vreemde discussie zo. Bij iedere oldtimer is het verstandig als je zelf technisch bent en in staat tot eigen onderhoud. Als je dat niet bent kan het een dure grap worden. Natuurlijk heeft een oudere auto meer onderhoud nodig dan een nieuwere. Het heeft ook veel voordelen, geen electronica die de geest kan geven, lekker alles onderweg zelf repareren indien nodig.

Als je zelf het een en ander kan en dus eens regelmatig wat controleert hoeft het geen probleem te zijn. Als je dan ook nog eens echt geniet van een prachtig lopende Amerikaanse V8, dan is er toch niets mooier om in te rijden?

Als het goedkoop wil rijden koop je toch een Hyundai of zo iets....

René

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tis pas onzin om te zeggen dat het onzin is! Zelfs al heb je een beetje verstand van auto's kan je nog steeds een kat in de zak kopen. Bij de aanschaf van een oldtimer heb je ook geluk nodig.

Luister. Elke auto heeft onderhoud nodig. Ook de Volvo's en Mercedessen van deze wereld. Niets rijdt gratis. Allereerst moet je je afvragen of je wel echt een oldtimer wilt rijden. Ga dus geen nieuwe auto's met oude vergelijken. Ben je daar eenmaal uit, luister dan naar je hart maar blijf ook praktisch. Als het je niet te doen is om snelheid of een schone oprit, kun je gerust voor een Wagoneer gaan. En heb je zelf niet genoeg verstand van zo'n auto dan is het aan te raden iemand mee te nemen die dat wel heeft.

Dat je altijd een dosis geluk nodig hebt ga ik niet ontkennen. Maar geldt dat niet voor alles in het leven?

Vergeet ook niet dat een oldtimer aanschaffen een soort investering is. Mits goed onderhouden blijft zo'n auto z'n waarde houden. Een nieuwe auto is een dag later al veel minder waard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...