Spring naar bijdragen

Motor start slecht,slaat spontaan af!


94cherokeeXJ
 Share

Recommended Posts

  • Reacties 65
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

/me vindt de CPS wel de eerste verdachte met zulke storingen. Geeft ook niet altijd een storingscode.:yes:

Als ik jou was, zou ik na de de gote beurt spullen te hebben vervangen, eerst de CPS wisselen, en dan een weekje te rijden.

bewerkt door Ab
Link naar opmerking
Deel via andere websites

/me vindt de CPS wel de eerste verdachte met zulke storingen. Geeft ook niet altijd een storingscode.:rolleyes:

Als ik jou was, zou ik na de de gote beurt spullen te hebben vervangen, eerst de CPS wisselen, en dan een weekje te rijden.

dat stond ook op de planning, aangezien deze sensor vrij vaak kapot gaat ? Lijkt me dat voor de hand liggend. Anders de rest ook vervangen.. en hopen dat het dan goed is.

Hoe is deze sensor het makkelijkst te vervangen? aangezien deze sensor net boven de bak zit, en kort op het schutbord?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat stond ook op de planning, aangezien deze sensor vrij vaak kapot gaat ? Lijkt me dat voor de hand liggend. Anders de rest ook vervangen.. en hopen dat het dan goed is.

Hoe is deze sensor het makkelijkst te vervangen? aangezien deze sensor net boven de bak zit, en kort op het schutbord?

Dopje 11, kniestukje en verlengstukje. Hem m zelf vanaf de achterzijde eraf gehaald, met een paar extra ogen aan de bovenzijde. Was drie kwartier werk.:):lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag heren... het volgende.

Deze week bezig geweest met de jeep, inmiddels koelwater sensor vervangen .. en lambdasonde geplaatst. In 1ste instantie dachten we .. het is gemaakt! tijdje mee gereden .. NIET meer afgeslagen.

De volgende dag ... 2x afgeslagen in korte tijd.

mijn vraag is daarom ook :

1: STEL dat ik de crank sensor vervang ..en dat verhelpt de nog steeds problemen niet .. wat is dan nog meer een optie?

2: de storingscodes wissen, wat is hier de makkelijkste manier voor? Ik weet dat je de + en - kabels op mekaar kunt houden, dat zou hem wissen. maar je blijft toch altijd minstens 1 code houden? en dat is die aangeeft dat je de accu los gehad hebt.

UPDATE:

Vandaag weer druk bezig geweest met de jeep.

storingscodes die er NU nog in zitten:

12 => Accu los geweest?

76 => Branstofpomp weerstand

22 => Koelwater sensor ( ZIT AL NIEUWE IN ) .. nog steeds fout

11 => CPS (Crank Position Sensor)

55 => Einde code

De CPS vandaag los gehad, was behoorlijk vettig. Helaas hebben wij vanuit Cherokeeparts een verkeerde sensor gekregen, met verkeerde aansluiting. Dus op de gok de sensor schoon gemaakt en terug gezet .. nog steeds zelfde euvel .. uitvallen.

Ook de weerstand tussen de oude en nieuwe sensor is aardig verschillend.

bewerkt door 94cherokeeXJ
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Jeep valt nog steeds erg vaak uit, de CPS op de bak is vervangen, al was de stekker wel anders de de orginele die er op zat. Stekker verwisseld, Jeep start ..loopt ..en valt uit.

Koelwater sensor is vervangen

CPS vervangen

Lambdasonde is geplaatst ( was niet aanwezig)

Misschien de bobine?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kreeg net bezoek van een ex-collega (die kwam ff wat t-shirts halen), en we waren wat aan het praten over de XJ en het forum. Hij opperde het volgende:

Als de vacuüm verbinding tussen MAP-sensor en throtlle body lekt, wil die ook wel eens afslaan. Controleer de verbindingen en het rubber in de throtlle body.

Het hoeft niet zo te zijn, maar het kan

Thomas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

misschien eens kijken of iemand in de buurt de auto kan uitlezen, foutcodes kan wissen zodat je de juiste info terugkrijgt als het weer gebeurt. en misschien is er tijdens het uitlezen iets te zien.

Hier zat ik dus ook aan te denken, al lopend aan de diagnose apparatuur. Dan zou er toch een fout naar de computer gestuurd moeten worden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier zat ik dus ook aan te denken, al lopend aan de diagnose apparatuur. Dan zou er toch een fout naar de computer gestuurd moeten worden?

Er word geen melding gegeven, wel is het uitlezen van de fouten makkelijker omdat er bij staat hoeveel starts geleden de fout vastgelegd is.

aangesloten aan de apparatuur kun je echter wel de data van diverse sensoren etc tegelijk lezen, ook kun je diverse zaken zoals relais, stappenmoter enz testen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er word geen melding gegeven, wel is het uitlezen van de fouten makkelijker omdat er bij staat hoeveel starts geleden de fout vastgelegd is.

aangesloten aan de apparatuur kun je echter wel de data van diverse sensoren etc tegelijk lezen, ook kun je diverse zaken zoals relais, stappenmoter enz testen.

dat is ook weer zo, helaas alleen geen bedrijven in de buurt die deze auto's kunnen uitlezen.

Wat ik ook zat te bedenken, bij ons is een alarm ingebouwd,met start onderbreker. kan deze geen storing geven? en ineens alles uit gooien? normaal als de motor af slaat,dan blijft de verwarming ..en radio etc gewoon draaien. bij ons dus niet. alles is uit,incl lampjes van het dashboard. Start wel gewoon gelijk weer...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij werkt de startonderbreker normaal gesproken alleen op de ontsteking en/of brandstoftoevoer, de lampjes ed blijven gewoon branden, sommige auto's kun je zelf gewoon starten, ze slaan alleen niet aan.

bij ons niet, after market rommel. Er gaat geen enkel lampje branden op het dashboard,totdat je de afstandsbediening 1x in drukt. dan vliegt alles aan.

Gister de startonderbreking er tussen uit gevist,nu start hij meteen... dus zonder afstandsbediening ..en loopt. en valt weer uit. start ..lopen .. paar minuten blijven lopen. weer uit.

Er zit een goed gebruikte koelwater sensor in, kan deze voor trammelant zorgen? Bijv signaal naar de computer sturen,dat het water te heet is. en de computer het ShutDown relais inschakeld?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gister de startonderbreking er tussen uit gevist,nu start hij meteen... dus zonder afstandsbediening ..en loopt. en valt weer uit. start ..lopen .. paar minuten blijven lopen. weer uit.

Echt een paar minuten of maar heel even ? Als het maar heel even is start hij via de brandstof bypass relais om vervolgens geen benzine te krijgen via de normale route. In eerste instantie krijgt hij namelijk een startshot via een andere stroomaansturing naar de brandstofpomp, daarna gaat hij over op de normale route. Als het startonderbrekercircuit niet volledig verwijderd is kan dat voor deze nieuwe storing zorgen. Een goede kennis van me heeft een andere auto al eens volledig op zijn kop gezet om de startonderbreking te verwijderen en uiteindelijk de boel maar weer hersteld omdat het niet zomaar te doen was.....................

Er zit een goed gebruikte koelwater sensor in, kan deze voor trammelant zorgen? Bijv signaal naar de computer sturen,dat het water te heet is. en de computer het ShutDown relais inschakeld?

Zover ik weet is dit niet mogelijk, ik geloof niet dat het Auto Shutdown Relais dit kan op aansturing van de koelwatersensor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Echt een paar minuten of maar heel even ? Als het maar heel even is start hij via de brandstof bypass relais om vervolgens geen benzine te krijgen via de normale route. In eerste instantie krijgt hij namelijk een startshot via een andere stroomaansturing naar de brandstofpomp, daarna gaat hij over op de normale route. Als het startonderbrekercircuit niet volledig verwijderd is kan dat voor deze nieuwe storing zorgen. Een goede kennis van me heeft een andere auto al eens volledig op zijn kop gezet om de startonderbreking te verwijderen en uiteindelijk de boel maar weer hersteld omdat het niet zomaar te doen was.....................

Zover ik weet is dit niet mogelijk, ik geloof niet dat het Auto Shutdown Relais dit kan op aansturing van de koelwatersensor.

Het valt mij sinds vandaag op dat hij alleen afslaat als hij een tijdje stationair loopt, heb hem vandaag is gestart,laten lopen .. en ben aan gaan rijden. Nergens last meer van gehad. (totaal dik uur gereden)

Gister wou mijn vader de jeep meenemen, auto loopt stationair tijdens spullen inladen. 2x afgeslagen in 5 min.

Hij valt dus niet op vaste tijdstippen uit,maar willekeurig.

WEL heb ik vandaag de afdekkap die tussen de CPS en de vers.bak zelf zit er tussen uit gehaald,deze sensor klemt ook deze kap een beetje vast,zodat er geen vuiligheid in komt. Daarna even goed de computer gereset, beide polen los, en een minuut door verbonden. Met als resultaat dat foutcode 11 weg is.

Nu geeft hij alleen nog aan dat 76 er is (brandstofpomp relais) en 22 (koelwater sensor,deze is al vernieuwd)

dus:

- 12 => accu los geweest (normaal) :(

- 76 => Brandstofpomp relais:blink:

- 22 => Koelwater sensor (vernieuwd) :lol:

- 55 => Einde :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoor je als je het kontakt aan zet de brandstofpomp kort aan slaan ?

Dit zou namelijk moeten gebeuren als het relais goed werkt. Verder slaat hij aan als je de airco aan hebt of bij vol vermogen van de motor.

Als hij van 2 verschillende temp sensoren zegt dat ze niet goed zijn zou ik een storing in de bedrading gaan zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoor je als je het kontakt aan zet de brandstofpomp kort aan slaan ?

Dit zou namelijk moeten gebeuren als het relais goed werkt. Verder slaat hij aan als je de airco aan hebt of bij vol vermogen van de motor.

Als hij van 2 verschillende temp sensoren zegt dat ze niet goed zijn zou ik een storing in de bedrading gaan zoeken.

Brandstofpomp hoor je even als je contact aan zet,na een seconde of 2 niet meer. dan start hij ook gewoon.

Wat slaat aan als je airco aan hebt? en bij vol vermogen van de motor?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dames en heren, onze dank is groot voor alle hulp en info die jullie gegeven hebben. De jeep loopt nu vrij aardig, slaat niet meer af (klop klop<_<). Al heb ik wel nog 1 kleine vraag.

Als je stil staat .. of bijna stil staat, en je trekt iets vlotter weg,dan hoor je een gekraak. Dit lijkt op de versnellingsbak die een tandwiel overslaat. Heeft iemand hier ook last van? Dit gebeurd ook als je bijvoorbeeld scherp draait en dan optrekt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...