Spring naar bijdragen

Motor start slecht,slaat spontaan af!


94cherokeeXJ
 Share

Recommended Posts

  • Reacties 65
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Dames en heren, onze dank is groot voor alle hulp en info die jullie gegeven hebben. De jeep loopt nu vrij aardig, slaat niet meer af (klop klop<_<).

toch nog even een vraagje, hoe loopt hij nu stationair ?

wil het blok zelf zijn toeren regelen? ik bedoel als je niet het gaspedaal bedient, blijft het toerental dan het zelfde? of zit daar een variatie in?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

toch nog even een vraagje, hoe loopt hij nu stationair ?

wil het blok zelf zijn toeren regelen? ik bedoel als je niet het gaspedaal bedient, blijft het toerental dan het zelfde? of zit daar een variatie in?

Vrij goed ja, soms wat variatie. Maar dat regelt de stappenmotor gelukkig wel wat bij. Bij het starte (eerste keer) wil hij nog wel is afslaan,daarna weer starten ..n keer ef wat gas en klaar ..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou maar eens controleren of de olie in tussenbak en differentieels wel de goede is, op peil en niet vervuild.:whistle:

Bak olie is goed, tussen-bak is er geen (is 2WD?) Diff achter is wel wat weinig,maar dat komt omdat deze wat lekt/zweet. Maar dit heeft hij al 4 jaar lang. Kroonwiel in de diff versleten? hij wordt gebruikt als ''sjouw-wagen'' dus om aanhangers etc te trekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

*zucht* ..

jullie raden het al ..probleem blijft nog steeds voor doen. dus te vroeg gejuiched.

Deze week de jeep ivm storm ''even'' weg gezet. Hij heeft dit afgelopen weekend al flink wat schade opgelopen, namelijk een tak van doorsnee 35cm op zn dak gehad. maar dat ter zijde ...

Ik heb 20m proberen te rijden (verzetten naar veilige plaats) en heb slechts 4x (!) moeten herstarte omdat hij steeds af sloeg<_<.

Wat ik en mijn vader zoiezo raar vinden is dat de CPS (die er op ZAT) veel magnetischer is dan de nieuwe. De oude is zo magnetisch dat ie aan een werkblad kan blijven plakken,de nieuwe niet?

Ook het kraken is nog steeds niet weg:huh:, ik vermoed dat er 1 van de tandwielen in het differentieel gehemeld is :bye1: ?

dus kortom ..weer jullie raad nodig, we zijn nu al heeeeeeeeeeeel lang aan t sukkelen!

bewerkt door 94cherokeeXJ
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier een paar dingen waar je niet meer op had gereageerd afgelopen tijd:

Ik kreeg net bezoek van een ex-collega (die kwam ff wat t-shirts halen), en we waren wat aan het praten over de XJ en het forum. Hij opperde het volgende:

Als de vacuüm verbinding tussen MAP-sensor en throtlle body lekt, wil die ook wel eens afslaan. Controleer de verbindingen en het rubber in de throtlle body.

Het hoeft niet zo te zijn, maar het kan

Thomas

Tja, dat is zeer logies zoals je dat bedoelt, maar toch, wat weerhoud je ervan om de zaak te checken, dan weet je op zijn minst wat je kunt uitsluiten (of juist niet) kijk ook gelijk naar de aansluiting op de ECU

Maar volgens mij, is die bewuste censor, gebaseerd op een "Halleffect" chip, en die kunnen na verloop van tijd ook zwakker worden in afgifte van het signaal. dan krijg je het af en toe geen signaal en haar gevolgen.

Daarnaast kun je nog wel weer eens de foutcodes uitlezen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zelfde probleem paar jaar geleden gehad met 91-er. Sloeg op de meest vreemde momenten af, toerental ging plotseling omhoog bij stationair draaien. Vooral bij vochtig weer.

Na heel veel zoek- en vervangwerk de CPU vervangen door een uit een sloper en geen last meer gehad. Oude CPU open gesloopt en bleek dat er vocht schade was, weliswaar alleen zichtbaar met een loep. Waarschijnlijk keer opgelopen na een te diepe waterbak :bye1:

Heb er nog wel een paar liggen, mag je zo mee nemen om te proberen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier een paar dingen waar je niet meer op had gereageerd afgelopen tijd:

Daarnaast kun je nog wel weer eens de foutcodes uitlezen..

Foutcodes waren verdwenen de laatste keer dat mijn vader gechecked had.

ECU als in de computer die bij t linker voorwiel zit?. die hebben wij al eens los gehad,schoon geblazen en contacten goed schoon gemaakt. was weinig aan te zien, op wat witte smurrie(niet echt oxidatie) na ..

De leiding tussen de map sensor en de trottlebody is al vervangen voor n nieuwe,ook dit hielp niks.

Die sensor (CPS) is al eens vervangen voor n andere, deze is magnetisch veel minder sterk(????) als de oude. ook dit hielp niks. Kan het zijn dat het meetpunt van de sensor vettig is ( ik neem aan dat hij op t vliegwiel meet?)

bewerkt door 94cherokeeXJ
Link naar opmerking
Deel via andere websites

zelfde probleem paar jaar geleden gehad met 91-er. Sloeg op de meest vreemde momenten af, toerental ging plotseling omhoog bij stationair draaien. Vooral bij vochtig weer.

Na heel veel zoek- en vervangwerk de CPU vervangen door een uit een sloper en geen last meer gehad. Oude CPU open gesloopt en bleek dat er vocht schade was, weliswaar alleen zichtbaar met een loep. Waarschijnlijk keer opgelopen na een te diepe waterbak :bye1:

Heb er nog wel een paar liggen, mag je zo mee nemen om te proberen

Breda is jammer genoeg niet zo in de buurt. Stel we proberen 1 ECU, en het probleem is verholpen. wat vraag je er dan voor?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die sensor (CPS) is al eens vervangen voor n andere, deze is magnetisch veel minder sterk(????) als de oude. ook dit hielp niks. Kan het zijn dat het meetpunt van de sensor vettig is ( ik neem aan dat hij op t vliegwiel meet?)

CPS fouten geven niet altijd een foutcode. Je zegt vervangen voor een andere...... een nieuwe?

Meetpunt zit inderdaad op het vliegwiel, maakt niet uit of hij vet is, de CPS werkt door verandering in het magnetisch veld (hall effect).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

CPS fouten geven niet altijd een foutcode. Je zegt vervangen voor een andere...... een nieuwe?

Meetpunt zit inderdaad op het vliegwiel, maakt niet uit of hij vet is, de CPS werkt door verandering in het magnetisch veld (hall effect).

yep nieuw, magnetisch veel minder sterk dan de oude .. verklaring?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
Ik heb dit gedrag ook heel even gehad. Goede reden trouwens om te leren remmen met je linkervoet.

Bij mij kwam dat omdat de accu leeg was. Nieuwe erin, geen problemen meer gehad.

Helaas bij ons niet, hangt een druppellader aan.dus leeg zijn doet hij niet.

Ik denk dat we toch maar opgeven, hij heeft inmiddels dakschade door een storm. en is nu niet echt meer de moeite om op te knappen.

Hij zal waarschijnlijk binnekort in onderdelen op marktplaats verschijnen :huh::bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

misschien heb je hier wat aan, het iel een grand uit 1995, maar het principe blijft volgens mij gelijk.

of deze

http://www.bc4x4.com/faqs/yj.cfm?cat=5&faqid=164

suc6

Nieuwe CPS was al vervangen,stond al gepost hier als ik me niet vergis.

PROBLEEM IS NU EINDELIJK OPGELOST!

Probleem lag hem bij de bobine. Er loopt een 2(?) aardige stekker naar toe,die de bobine van stroom voorziet. hier zat een lost contact in. heb de kabel even om te testen vast gezet met een tye-rap , mee gereden ..sloeg niet meer af. z.s.m even de kabel breuk er tussen uit knippen ..nieuwe stekker er aan .. en verkopen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...