Spring naar bijdragen

Kroon olie slecht?


Petrus
 Share

Recommended Posts

  • Reacties 68
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

de ene garage adviseerd kroon olie de andere garage adviseerd valvoline olie. soms word je daar helemaal gek van. maar mij maakt het geen ruk uit wat voor merk olie ik in mijn jeep gooi. zolang mijn motor maar niet in de soep loopt. bijna elke auto markeert zijn terrein wel af met olie. ik heb al diverse merken olie in mijn jeep gehad. van de goedkopere zoals aldi of Lidl tot de duurdere merken zoals valvoline. en mijn blok heeft nog altijd als een naaimachine gelopen. zelfs nog met een gescheurde cylinderwand waardoor er koelwater naar binnen sijpelde. en dan ook nog met L!dl olie bijvullen onderweg van Neufchateau (:blink: naar Helmond toe 275 km. en met een oliedruk tussen de 0 en 20 in. en toen ik thuis kwam was de olie al aardig grijs van het koelwater <_<

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja Lexus is ook Toyota.<_<

Klopt ook helemaal :blink:

daarom denk ik zelf dat de goedkopere olie merken helemaal niet slecht zijn, maar dat mensen gewoon bij hun eigen merk blijven.Ik heb zelf een keer bij een diesel olie van het kruidvat gebruikt,motor liep er beter op als de dure merken. In de jeep zit nu olie in van de tamoil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

er zit wel degelijk verschil in olie

de olie kan wel aan de specificaties voldoen maar een 6 is ook voldoende

als je goedkope merkvrije olie gebruikt kan het verbruik wel degelijk oplopen

maar ook je hydr klepstoters kunnen niet helemaal op druk komen zeker als je olie echt warm wordt

vergelijk het maar met cola als je die pakt van een goedkoop merk smaakt bijna naar coca-cola maar is het net niet

is wel voor het behoud van je motor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je elke oliefabrikant beweert dat "zijn" olie de beste is en zet op de verpakking een paar termen als ,high velocity en ,super grade formula nog wat op, Daar zijn mensen gewoon gevoelig voor ,zeg nou eerlijk iedereen koopt alleen dure olie omdat ze denken dat die dure olie beter is dan de goedkope ,mensen willen nu eenmaal besodemieterd worden ,ik zou weleens een onderzoek willen zien door een onafhankelijke partij

ik denk dat je verbaast zult zijn van de uitslag ,ik hoorde pas geleden dat de olie die je bij de hema koop gewoon geleverd word door shell alleen andere verpakking en de prijs is de helft lager.

en dan de garagebedrijven geloven jullie echt dat die bedrijven er merkolie

ingooien na een oliewissel nou ik niet hoor!!

wie controleert dat ???? ik vermoed dat de helft van de garages goedkope olie inkopen en dat in een oliedrum van( ik zeg maar wat valvoline) gooien

en de boel op die manier flessen .

zo zag ik pas op tv een test met wijnproevers, bleek het aller goedkoopste bocht er als beste uit te komen ,ik bedoel maar....<_<

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar zijn er nog slechte merken motor olie dan?

Ja die zijn er !!

Je vraagt van je Jeep veel meer dan normale personen autos ze moeten veel meer kracht leveren vooral in terrein dus zorg dan voor goede olie.

En de kosten van je Jeep zitten niet in de olie die je af en toe ververst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overtuig ons ook eens dan?<_<

zie het maar zo met sex doet een klodder spuug hetzelfde als een beetje glijmiddel ja toch niet dan.:whistle:niet??

nee alle gekheid op een stokje er zullen best verschillen in olie zitten

maar of die verschillen zo groot zijn hmmm ik denk het niet.

en ik ben dan ook maar een leek:wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je elke oliefabrikant beweert dat "zijn" olie de beste is en zet op de verpakking een paar termen als ,high velocity en ,super grade formula nog wat op, Daar zijn mensen gewoon gevoelig voor ,zeg nou eerlijk iedereen koopt alleen dure olie omdat ze denken dat die dure olie beter is dan de goedkope ,mensen willen nu eenmaal besodemieterd worden ,ik zou weleens een onderzoek willen zien door een onafhankelijke partij

ik denk dat je verbaast zult zijn van de uitslag ,ik hoorde pas geleden dat de olie die je bij de hema koop gewoon geleverd word door shell alleen andere verpakking en de prijs is de helft lager.

en dan de garagebedrijven geloven jullie echt dat die bedrijven er merkolie

ingooien na een oliewissel nou ik niet hoor!!

wie controleert dat ???? ik vermoed dat de helft van de garages goedkope olie inkopen en dat in een oliedrum van( ik zeg maar wat valvoline) gooien

en de boel op die manier flessen .

zo zag ik pas op tv een test met wijnproevers, bleek het aller goedkoopste bocht er als beste uit te komen ,ik bedoel maar....<_<

jaja, maar shell maakt ook olie met verschillende kwaliteits eisen.

VW maakt motoren voor nogal wat merken, alle motoren vallen binnen een bepaalde marge en zijn dus goedgekeurd maar de motoren die nèt ff beter zijn gaan in een VW.

In brandstoffen en oliën idem, in een batch zitten zesjes en negens.. ben er maar zeker van dat de zesjes niet in een Shell verpakking komen.

Zijn ze dan slecht?

Nee, dat heeft hier ook niemand geroepen. Wel dat het een slecht merk is, want dat heb ik zelf als eerste gezegd.

Een slecht merk omdat ze nooit hun kwaliteit constant kunnen houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

even uit mijn hoofd, ik dacht dat er std in 79 een 10W40 werd voorgeschreven, maar dat is inmiddels 31 jaar geleden en er werd me later aangeraden om er een 20W50 in te gooien, maar..... hij heeft ooit eens een beurt bij B&S in Tiel gehad, en daar hebben ze er 10W40 ingedaan.

Dus zeg het maar..<_<

Is trouwens een 360

Ik ga denk ik voor de 15W40 omdat die wat makkelijker te verkrijgen is. Of dat van Kroon is of een echt A merk denk ik nog even over na

:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...