Spring naar bijdragen

Kroon olie slecht?


Petrus
 Share

Recommended Posts

Goedemorgen allemaal,

Heeft iemand slechte ervaringen met Kroon olie? Ik gebruik een 20W50 het hele jaar door. Nou is me verteld dat Kroon olie geen goed merk is. Maar ik dacht als de juiste specificaties er op staan het toch geen probleem zou moeten zijn?

Alvast bedankt

Peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 68
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Wat raad je aan, ik dacht er over om over te stappen naar een semi 15W40. Daar is wat makkelijker aan te komen.:whistle:

Dat is wel zo, maar dan kom je in een grijs gebied van wat de beste olie is en wat de beste olie voor jouw motor is. Hoe ouder de motor des te meer verschillen. :(

Wedervraag: Heb jij een reden om van olie te veranderen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet specifiek, maar 15W40 is wat makkelijker aan te komen als ik onder weg zou moeten bijvullen hahaha en dat moet nog wel eens. Had tot nu toe altijd een 5liter can 20W50 van Kroon bij me.

Wil eigenlijk wel een A merk gaan gebruiken. Noem het maar om de motor wat meer te vertroetelen :whistle:

Ik rij er veel mee, vandaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar zijn er nog slechte merken motor olie dan?

Yup, al is dat altijd nog beter dan helemaal geen olie.

Nadeel is dat de slechte merken olie opkopen die bij de betere merken niet de vereiste specificaties halen en daar worden gedumpt. Dus je hebt nooit een gelijkmatige kwaliteit en weet dus nooit waar je aan toe bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet specifiek, maar 15W40 is wat makkelijker aan te komen als ik onder weg zou moeten bijvullen hahaha en dat moet nog wel eens. Had tot nu toe altijd een 5liter can 20W50 van Kroon bij me.

Wil eigenlijk wel een A merk gaan gebruiken. Noem het maar om de motor wat meer te vertroetelen :whistle:

Ik rij er veel mee, vandaar.

:(

Ik zou in het begin wel wat regelmatiger de olie peilen.. gewoon voor de zekerheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yup, al is dat altijd nog beter dan helemaal geen olie.

Nadeel is dat de slechte merken olie opkopen die bij de betere merken niet de vereiste specificaties halen en daar worden gedumpt. Dus je hebt nooit een gelijkmatige kwaliteit en weet dus nooit waar je aan toe bent.

Maar ik noem maar ff wat:

Ik heb laatst met het vervangen olie gekocht van de Tamoil (moest toch nog tanken en was het vergeten te halen).

Maar als je bij een benzine station of automaterialen zaak komt neem ik aan dat ze geen rotzooi verkopen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

even uit mijn hoofd, ik dacht dat er std in 79 een 10W40 werd voorgeschreven, maar dat is inmiddels 31 jaar geleden en er werd me later aangeraden om er een 20W50 in te gooien, maar..... hij heeft ooit eens een beurt bij B&S in Tiel gehad, en daar hebben ze er 10W40 ingedaan.

Dus zeg het maar..:whistle:

Is trouwens een 360

bewerkt door Petrus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allemaal slap getaai, dat gezeur over slechte merken.

Je moet gewoon op de API aanduiding op de verpakking letten.

Als je dit in de gaten houdt is er niets aan de hand.

Er wordt alleen geadviseerd om niet 2 verschillende oliesoorten door elkaar te gooien.Bij nood is het niet erg maar liever niet.

HIER HEB JE EEN HULPJE VOOR DE AFKORTINGEN.

http://www.camper-freaks.nl/olie.htm

Doe er je voordeel mee!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

al gooi je er aldi of praxis olie in van 5 euro per 5 liter maakt het volgens mij nog geen ruk uit! , nog nooit gehoord dat iemand zijn motor er slechter door ging lopen .

ikzelf vul mijn olie bij met kroon olie maar ik zit er hard over te denken om

voortaan gewoon met dat merkloze olie de motor bij te vullen, aangezien ik door een lekke krukaskeering 1 liter olie per 2 a 3 duizend kilometer verlies

<_<

Link naar opmerking
Deel via andere websites

al gooi je er aldi of praxis olie in van 5 euro per 5 liter maakt het volgens mij nog geen ruk uit! , nog nooit gehoord dat iemand zijn motor er slechter door ging lopen .

Op korte termijn misschien niet maar hoe zit het dan op lange termijn?

Levensduur van de motorblok enzo?<_< Veroudering van de olie?

bewerkt door Utah
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...