Spring naar bijdragen

Schotland


dezperado
 Share

Recommended Posts

Heb besloten mei of juni naar Schotland te gaan met de "WraNGLER"

ik zoek lieden die mij plekken kunnen aanbevelen om te gaan zien

Ben er ooit geweest voor mijn werk maar lijkt me leuk om er een rondje te gaan maken vanaf New Castle via de Oostkust naar Inverness Loch Ness en dan via de West kant afzakken naar Applecross naar Oban en terug naar NewCastle

tips van harte welkom

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We zijn er een aantal jaren geleden geweest, ergens centraal in een huisje, in de buurt van Fort William.

Alles was op 100 Km en 2 uur rijden afstand, maar wel een geweldige natuur.

Een volgende keer gaan we inderdaad ook een rondje maken.

Qua tips kan ik zo gauw alleen het kasteel in Edinburgh noemen.

Verder zijn er genoeg kastelen om te bezoeken en lochs om te zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

(Hallo Hans,

Tijdens het zoeken via Internet kom ik deze site tegen, http://www.bordc.net/events_list.html zij hebben in juni 5 evenementen op de kalender staan.

Wellicht dat e.e.a. valt binnen de periode dat jullie willen gaan.

June

Saturday 5th Pheonix Challenge Galloway Tay Forest Challenge

Saturday 12+13th Camping weekend with SWAT Blairgowrie SWAT

Sunday 20th Orienteering Potarch BORDC

Sunday 27th RTV Aquorthies BORDC

Saturday 27th Cheviot Challenge Yorkshire Cheviot 4x4

Ik zoek dan naar bv: 4x4 offroad club (Scotland)

Tot zeumeren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En vergeet niet een paar van de vele wisky distilleries te bezoeken met na de rondleiding het proeven :no: hmm single malt scotch , puur zonder ijs.

waarom denk je dat ik naar Schotland ga ???? voor de kilts ???:blink:

Oban wordt zeker niet overgeslagen:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij zijn een fan van buro scanbrit. Via hen hebben wij in 2003 deze hotelrondreis geboekt: http://www.buroscanbrit.nl/vakantie/schotland/zomer/hotelrondreis/kirsty.html met een extra verblijf op de orkney eilanden. Je komt dan langs zo'n beetje alle highlights van Schotland. Orkney is ook wel 'n aanrader als je er de tijd voor hebt.

't Was een rondje Schotland tegen de klok in.

Van buro scanbrit krijg je een routebeschrijving, meestal met meerdere opties (snel/toeristisch) en met 'n kaart erbij kun je zelf verder knutselen.

Een selectie van foto's vind je hier:

http://www.flickr.com/photos/grancandy/sets/1373103/show/

Wij hebben een fantastische reis gehad!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed plan van je, erg mooi Schotland. Ben er zelf ook geweest, van NewCastle langs de kust omhoog gereden naar Edingburgh erg mooie stad ook het kasteel. Van Edingburgh binnendoor naar Inverniss, Loch Ness niet echt heel bijzonder maar moet je even gezien hebben. Hier vandaan richting de westkust naar de Isle of Sky, dit is echt een aanrader super mooi eiland leuke kronkelige bergweggetjes waar je elkaar niet kan passeren, dus handig met de Jeep. Hierna ben ik in een stuk naar het zuiden gereden vanwege het "prachtige"weer:wacko: daar. Schotland vooral de Highlands is echt helemaal geweldig Gewoon op de kaart kijken naar de kleinste wegen, tomtom uit het raam, dan kom je op de mooiste plekken.

Nog even een paar kleine tips

-pas op, die gekken daar rijden aan de andere kant van de weg, vooral 's morgens vroeg kan het ff duren voordat je iemand tegen komt en das dan best ff schrikken als er een recht op je af komt.

-de afstanden op de verkeersborden zijn ook in Miles, duurde vrij lang voordat ik dat door had:D vond het al zo lang duren voordat ik ergens was.

-Ze hebben geen hekken in de Highlands dus je overal lopen,staan en liggen er schapen en koeien op de weg.

In ieder geval veel plezier!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

en als je lekker gegeten hebt en je rijd van de parkeerplaats weg ben je even vergeten dat je naar links moet. zelfde op de rotondes

Heb de eerste keer dat ik ging vlak voor de overtocht geoefend met links rijden nog in Antwerpen maar dat beviel slecht.:whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien helpt het volgende:

- rijdt met het stuurwiel altijd aan de kant van de "stoeprand". :huh: Dit helpt ook bij het rijdend op een "single track road with passing places", die borden zul je erg vaak tegen komen :bye1:

Als men na nemen van een linkse of rechtse bocht met het stuurwiel wijst naar de as van de weg, dan rijdt men aan de VERKEERDE zijde van de weg.

- rotonde(s) altijd met de klok mee nemen. :no: Deze worden heel voortvarend genomen, zodra er een gaatje schuift men ervoor...

Er zijn kleine en grote rotondes. Wat bij ons een kruispunt is, daar met wat verf een mooie cirkel op de weg, inclusief punt en zie het kruispunt is nu een rotonde, waar de regels van een rotonde gelden.

Hiermee worden stoplichten uit gespaard en heeft het kleinste gehucht wel een rotonde.

Maak het rijden wel intensief, bij een stoplicht kan men nog even uitrusten, met alleen maar rotondes zit er constant gang in en is het opletten geblazen.

Dat went erg snel.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat links rijden went snel , maar waar je mee moet oppassen is bij het oversteken ( lopend ). Normaal hier kijk je links en doet al een stap op de weg en dan kijk je rechts en loop door ( of niet ) Ja dat is daar fataal en je zult niet de eerste buitenlander zijn die lopend het loodje legt. Zeker als je wat alcoholische compsumties hebt genuttigd.

Pas echt op dit is geen geintje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ik denk dat ik het voor het komende jaar maar laat schieten , die oude routes gebruiken is nog niet zo eenvoudig (je moet overal verguningen voor hebben(lijkt nederland wel:D)en het aanvragen daarvan duurt wel een aantal maanden).

Maar ik ga nog eens kontakt opnemen met de persoon die ooit daar deze routes heeft uitgezet.

Wordt vervolgd:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Steven, boek op een doordeweekse dag en je bent stukken goedkoper uit.

Vorig jaar september betaalde ik, caravan gratis, iets van € 350,-- voor een retour met DFDS IJmuiden-NewCastle. Je staat dan premies op de Engels-Schotse grens.

Op DFDS.nl kun je de voorkeursdata opgeven en daarna in een overzicht met de datum schuiven. Een dagje eerder of later kan veel schelen.

bewerkt door Newbe
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn echtgenote en ik willen in september ook met de grand naar schotland.

Alleen vind ik de tarieven voor de overzet (zeebrugge of ijmuiden) aan de dure kant (tarieven tss de 500 en de 1000 euro)

Iemand een goedkoper alternatief of ben ik gewoon een gierige belg :yes:

Kijk even goed naar het aantal kamers dat je boekt.

Ik maakte in het begin de fout dat ik bij boeken 2 personen boekte en bij kamers niets vermoedend ook 2 in toetste. Ja en dan krijg je dus 2 kamers!!

Als je dat goed doet kom je op de helft minder. Wij zijn voor een retour IJmuiden/New Castle 526 euries kwijt, en dat met een Grand.

Via DFDS.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik dacht dat Steven het alleen over de overtocht had en niet over een kamer.

Ik kom echt voor de overtocht niet hoger, al kun je de reis dan ook nog aankleden met eten en drinken en een andere hut. Ontbijt kost rond € 7,50 en voor diner kun je kezen voor luxe tot een fast-food buffet.

En als hij naar Schotland wil, die boot komt 's-morgens aan en je slaapt er prima, dus hij heeft de hele dag te tijd om Schotland in te reizen en elders overnachting te zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...