Spring naar bijdragen

4x4 of niet?


Cas
 Share

Recommended Posts

hoi maar ik heb een wagoneer van 1970 kan ik nu full 4x4 rijden zo ja waar moet ik op letten?

met welk bak kan het wel en hoe herken ik ze heb een dana tussen bak en gm 400 bak wie o wie kan het me vertellen op zand maak ik me niet druk maar gaat om verhard en sneeuw.

gr kevin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met de meeste oudere bakken kan je niet op het asfalt in 4x4. In volle sneeuw, zand of ander onverhard wel.

Belangrijk om te weten is welke 4x4 standen er op je tussenbak aanwezig zijn. 4H 4L, 4x4 partime, full time, enz.....Hiervoor is het handig te weten welke tussenbak je hebt.

Kijk een keer onder je Jeep of je een typeplaatje op de tussenbak kan vinden. Als je er echt niet uitkomt kan je hier natuurlijk ook een fototje plaatsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een 88er inderdaad maar weet niet precies welke tussenbak. Ik geloof niet dat mijn wagen problemen heeft met permanent 4x4. Al is het verbruik waarschijnlijk een stuk hoger, dus alleen aan te raden wanneer echt nodig. Ik heb nu een paar dagen met 4x4 aan door de sneeuw geploegd en moet zeggen, wat een verschil! Waar iedereen stapvoets rijdt kan ik vol gas! Welke sneeuw? whaha..

In mijn GW manual staat trouwens iets over een verhoging van de auto bij inschakelen 4x4. Ik heb geen verschil gemerkt moet ik zeggen. Weet iemand hier meer van?

bewerkt door Cas
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...