DarkGreen Geplaatst August 16, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 16, 2010 1:7,5 was te druk onderweg om veel op cruise te rijden, en auto afgeladen + fietsen achterop Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Kick Geplaatst August 16, 2010 Rapporteren Share Geplaatst August 16, 2010 heb een manier gevonden om heeeel zuinig te rijden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
peerke Geplaatst August 19, 2010 Rapporteren Share Geplaatst August 19, 2010 Omdat ik de Wrangler pas heb, heb ik het natuurlijk ook wat bijgehouden. onzuinigste 1:7,5 veel km in het Limburgse heuvelland zuinigste 1:8,8 snelweg 100/110 km/h plus B-wegen. de Wrangler (4.0) is NOG standaard Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kubbenga Geplaatst August 19, 2010 Rapporteren Share Geplaatst August 19, 2010 Op benzine rij ik 1:6 en op LPG 1:5 maar dan betaal ik wel 130 euries wegenbelasting....... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shoveltje Geplaatst September 9, 2010 Rapporteren Share Geplaatst September 9, 2010 WJ ff bijgetankt, 199 km gedeeld door 43,8 liter er bij, is 1:4,543378995433789954337899543379. 't is en blijft een zuipschuit :lol:. WTF, als we maar lol hebben ... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rodapro Geplaatst September 9, 2010 Rapporteren Share Geplaatst September 9, 2010 3 weken Schotland, 3200 kilometertjes gereden. Getankt bij vertrek . Afgetankt bij retour, zelfde tankstation. Verbruik overal gemiddeld 1:6,25. Vind ik niet duur gezien mijn bepakking, belading, wegen die we gereden hebben en natuurlijk de weggen die we niet gereden hebben;). ghehehe Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
panzerfaustnl Geplaatst September 9, 2010 Rapporteren Share Geplaatst September 9, 2010 Ik rij heel rustig en haal daardoor (met veel cruise control) regelmatig 10l op 100km Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DarkGreen Geplaatst September 9, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 9, 2010 WJ ff bijgetankt, 199 km gedeeld door 43,8 liter er bij, is 1:4,543378995433789954337899543379.'t is en blijft een zuipschuit :lol:. WTF, als we maar lol hebben ... Dan rij je aardig door! Woon Werk Stad halen wij ongeveer 1:5,5 a 1:6. Vol afgeladen + fietsen op de trekhaak naar Frankrijk 1:7,5 maar dat was wel 110 km/u op de cruisecontrol. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
beagle Geplaatst September 9, 2010 Rapporteren Share Geplaatst September 9, 2010 Laatste dagen 70liter op 100 mijl:yes:.............toch maar even een dichte gastank gehaald,morgen onder laten bouwen:blink: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shoveltje Geplaatst September 10, 2010 Rapporteren Share Geplaatst September 10, 2010 Dan rij je aardig door! Woon Werk Stad halen wij ongeveer 1:5,5 a 1:6. Netjes!!!, moet ik er wel bij zeggen dat ik de laatste tijd veel korte stukken heb gereden en dat ie op benzine IETS (heel klein beetje) zuiniger is. En dan helpen de 265-ers, verbreders en 4 inch lift ook niet echt mee natuurlijk. Standaard uitvoering haalde met cruise op 110 en dan lange stukken zelfs wel eens 1:7:wub:. Morgen een stukje van 200+ km rijden, ben benieuwd wat ie dan doet. Whatever, als we maar lol hebben. Willen we een zuinigheidsmarathon winnen, dan kopen we wel een pri-dinges Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DarkGreen Geplaatst September 24, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 24, 2010 Even in duitsland geweest, zalig....195 km/u (op de tomtom) en dan is de koek nog echt niet op van de WJ. Trouwens schakelt de automaatbak bij 190km/u nog een keer op merkte ik elke keer. Maar goed OT : ik had al een halve tank weg gereden in de randstad en met file, maar 1:6 gemiddeld op een rondje Rdam - Zeist - Oberhausen - Papendrecht das ook wel 1:een hoop plezier Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
martien Geplaatst September 27, 2010 Rapporteren Share Geplaatst September 27, 2010 Ben ik blij dat ik even door dit forum blader,ik dacht echt dat mijn gastank een lek had. Een verbruik van 1:4(heel rustig rijden,ik wou het zeker weten)vond ik wel verdacht veel. Gezien de jeepers op dit forum daar niet van opkijken,laat ik de gastank maar met rust. Wat me wel opviel was dat iemand na rivisie een opmerkelijk verschil in gebruik had. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DarkGreen Geplaatst October 23, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 23, 2010 WJ net getankt, 1:44.9/liter voor euro 95. Gemiddeld 1:5,5 gereden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst November 3, 2010 Rapporteren Share Geplaatst November 3, 2010 Trouwens schakelt de automaatbak bij 190km/u nog een keer op merkte ik elke keer. Hoe kan dat dan ? Is dat dan een speciale versnelling voor die laatste 5 km /u ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst November 3, 2010 Rapporteren Share Geplaatst November 3, 2010 Hoe kan dat dan ? Is dat dan een speciale versnelling voor die laatste 5 km /u ? Zal de lock-up wel zijn die er op gaat als de snelheid constant is. <_< Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst November 3, 2010 Rapporteren Share Geplaatst November 3, 2010 Dat dacht ik ook... Anders moet ik eens 195 gaan scheuren om te zien waar die 5de versnelling inhaakt.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steven Geplaatst November 3, 2010 Rapporteren Share Geplaatst November 3, 2010 ik heb afgelopen week een vreemde vaststelling gedaan ivm het verbruik van mijn wj 2.7. Reed dinsdagavond 400 km autosnelweg op cruise control aan 120km/u op gps. Reed vrijdag 700 km autosnelweg zonder cruise control gewoon mee met het verkeer, snelheid tussen de 115 en de 140. Nu had ik verwacht dat ie in de eerste rit zuiniger zou zijn maar het was net andersom. Verschil bijna 2L op 100km... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst November 3, 2010 Rapporteren Share Geplaatst November 3, 2010 Ja, dat klopt. We hebben het hier vroeger ook al vastgesteld met de benzinemodellen: de cruiscontrol houdt het gas erop ! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steven Geplaatst November 3, 2010 Rapporteren Share Geplaatst November 3, 2010 Ja, dat klopt. We hebben het hier vroeger ook al vastgesteld met de benzinemodellen: de cruiscontrol houdt het gas erop ! tja, its a jeep thing zeker? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DarkGreen Geplaatst November 3, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 3, 2010 (bewerkt) Zal de lock-up wel zijn die er op gaat als de snelheid constant is. <_< Vond het ook al zo raar zal idd de lockup zijn? Zal binnenkort nog eens testen OT : winter komt eraan....1:5 met de TJ November 3, 2010 bewerkt door DarkGreen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JvW Geplaatst November 12, 2010 Rapporteren Share Geplaatst November 12, 2010 Vond het ook al zo raar zal idd de lockup zijn? Zal binnenkort nog eens testen Heb het vandaag in Duitsland ook ff geprobeerd en een WJ V8 schakelt echt bij ca. 190 nog een keer van 3 naar 4, dan gaat hij van zo'n 5300 toeren naar 3900 toeren. Rond de 170 werkt de kick down ook nog. OT, de gebruikelijke ruim 1 op 5 op gas, en ja ook door Duitsland, grote delen zijn toch 100 , 120 of 130 en het was druk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cherokee'94 Geplaatst November 12, 2010 Rapporteren Share Geplaatst November 12, 2010 Ik heb een cherokee 2,5 liter en heb het met de vakantie naar duitsland eens uitgerekend. kwam met die lange afstanden op 1:9. Voor de korte afstanden heb ik het nog nooit uitgerekend maar ben wel benieuwd. Als ik het verbruik van de meeste hier zie kom ik wel tot de conclusie dat er toch een behoorlijk verschil zit tussen de 4.0 lt - 5.2 lt en een 2.5 lt motor. Net met Darkgreen kwart tank opgestookt....nog echt maar 19 km gereden...yep. Das 1:1,5. kleine stukjes naar mijn werk van 2,5 km, en verder moest ik nergens zijn, vooral met koud weer heb ik daar wel last van. In de zomer haal ik wel 1:5. Lange afstanden in zijn 5 haal ik 1:6 tot max 1:7. In zijn 4 moet ik 1:8 kunnen halen, moet ik nog steeds eens ff uittesten op langere afstand. (32'ers eronder) ...en checken jullie toch altijd weer bij de pomp ff hoe "zuinig" je weer was dit keer? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eucalypta.nl Geplaatst November 12, 2010 Rapporteren Share Geplaatst November 12, 2010 (bewerkt) Ik heb een cherokee 2,5 liter en heb het met de vakantie naar duitsland eens uitgerekend. kwam met die lange afstanden op 1:9. Voor de korte afstanden heb ik het nog nooit uitgerekend maar ben wel benieuwd. Als ik het verbruik van de meeste hier zie kom ik wel tot de conclusie dat er toch een behoorlijk verschil zit tussen de 4.0 lt - 5.2 lt en een 2.5 lt motor. Denk niet dat het zo in de motor zit. De 2,5L Wrangler reed toen ik hem stock had 1:7 tot 1:8 De 5.2 GC reed stock ook 1:7 tot 1:8 Wrangler in totaal verhoogd en 33" banden eronder en hij rijdt 1:5 De ZJ met 31" en roofrack 1:6 Komt dus meer bij kijken dan alleen volume van de motor. Verder hoor ik vrijwel overal dat de 2.5L en 4.0L vrijwel het zelfde verbruik hebben. November 12, 2010 bewerkt door Eucalypta.nl Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DarkGreen Geplaatst November 23, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 23, 2010 Ditmaal 1:6,5 gereden met de TJ. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shoveltje Geplaatst November 23, 2010 Rapporteren Share Geplaatst November 23, 2010 Netjes Kwam met de WJ bij de laatste tankbeurt op 1 op 4 uit . Okee, het is wat kouder en het waren wat kortere stukjes en.... en..... en.... Ach, kan me eigenlijk ook niks schelen, ´t zuipt nou eenmaal Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.