Spring naar bijdragen

hoe "zuinig" is die van jou?


DarkGreen
 Share

Recommended Posts

  • Reacties 180
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 3 weeks later...

3 weken Schotland, 3200 kilometertjes gereden. Getankt bij vertrek . Afgetankt bij retour, zelfde tankstation.

Verbruik overal gemiddeld 1:6,25. Vind ik niet duur gezien mijn bepakking, belading, wegen die we gereden hebben en natuurlijk de weggen die we niet gereden hebben;). ghehehe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

WJ ff bijgetankt, 199 km gedeeld door 43,8 liter er bij, is 1:4,543378995433789954337899543379.:yes:

't is en blijft een zuipschuit :P:lol:;).

WTF, als we maar lol hebben ...:);)

Dan rij je aardig door! Woon Werk Stad halen wij ongeveer 1:5,5 a 1:6.

Vol afgeladen + fietsen op de trekhaak naar Frankrijk 1:7,5 maar dat was wel 110 km/u op de cruisecontrol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan rij je aardig door! Woon Werk Stad halen wij ongeveer 1:5,5 a 1:6.

Netjes!!!, moet ik er wel bij zeggen dat ik de laatste tijd veel korte stukken heb gereden en dat ie op benzine IETS (heel klein beetje) zuiniger is.

En dan helpen de 265-ers, verbreders en 4 inch lift ook niet echt mee natuurlijk.:yes:

Standaard uitvoering haalde met cruise op 110 en dan lange stukken zelfs wel eens 1:7:wub:.

Morgen een stukje van 200+ km rijden, ben benieuwd wat ie dan doet.

Whatever, als we maar lol hebben. :lol::P Willen we een zuinigheidsmarathon winnen, dan kopen we wel een pri-dinges :no:

:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Even in duitsland geweest, zalig....195 km/u (op de tomtom) en dan is de koek nog echt niet op van de WJ. Trouwens schakelt de automaatbak bij 190km/u nog een keer op merkte ik elke keer. Maar goed OT : ik had al een halve tank weg gereden in de randstad en met file, maar 1:6 gemiddeld op een rondje Rdam - Zeist - Oberhausen - Papendrecht :) das ook wel 1:een hoop plezier

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben ik blij dat ik even door dit forum blader,ik dacht echt dat mijn gastank een lek had.

Een verbruik van 1:4(heel rustig rijden,ik wou het zeker weten)vond ik wel verdacht veel.

Gezien de jeepers op dit forum daar niet van opkijken,laat ik de gastank maar met

rust.

Wat me wel opviel was dat iemand na rivisie een opmerkelijk verschil in gebruik had.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

ik heb afgelopen week een vreemde vaststelling gedaan ivm het verbruik van mijn wj 2.7.

Reed dinsdagavond 400 km autosnelweg op cruise control aan 120km/u op gps.

Reed vrijdag 700 km autosnelweg zonder cruise control gewoon mee met het verkeer, snelheid tussen de 115 en de 140.

Nu had ik verwacht dat ie in de eerste rit zuiniger zou zijn maar het was net andersom.

Verschil bijna 2L op 100km... :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Vond het ook al zo raar :rolleyes: zal idd de lockup zijn?

Zal binnenkort nog eens testen :lol:

Heb het vandaag in Duitsland ook ff geprobeerd en een WJ V8 schakelt echt bij ca. 190 nog een keer van 3 naar 4, dan gaat hij van zo'n 5300 toeren naar 3900 toeren. Rond de 170 werkt de kick down ook nog.

OT, de gebruikelijke ruim 1 op 5 op gas, en ja ook door Duitsland, grote delen zijn toch 100 , 120 of 130 en het was druk :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een cherokee 2,5 liter en heb het met de vakantie naar duitsland eens uitgerekend. kwam met die lange afstanden op 1:9. Voor de korte afstanden heb ik het nog nooit uitgerekend maar ben wel benieuwd. Als ik het verbruik van de meeste hier zie kom ik wel tot de conclusie dat er toch een behoorlijk verschil zit tussen de 4.0 lt - 5.2 lt en een 2.5 lt motor.

Net met Darkgreen kwart tank opgestookt....nog echt maar 19 km gereden...yep. Das 1:1,5.

kleine stukjes naar mijn werk van 2,5 km, en verder moest ik nergens zijn, vooral met koud weer heb ik daar wel last van. In de zomer haal ik wel 1:5.

Lange afstanden in zijn 5 haal ik 1:6 tot max 1:7.

In zijn 4 moet ik 1:8 kunnen halen, moet ik nog steeds eens ff uittesten op langere afstand. (32'ers eronder)

...en checken jullie toch altijd weer bij de pomp ff hoe "zuinig" je weer was dit keer? :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een cherokee 2,5 liter en heb het met de vakantie naar duitsland eens uitgerekend. kwam met die lange afstanden op 1:9. Voor de korte afstanden heb ik het nog nooit uitgerekend maar ben wel benieuwd. Als ik het verbruik van de meeste hier zie kom ik wel tot de conclusie dat er toch een behoorlijk verschil zit tussen de 4.0 lt - 5.2 lt en een 2.5 lt motor.

Denk niet dat het zo in de motor zit. De 2,5L Wrangler reed toen ik hem stock had 1:7 tot 1:8

De 5.2 GC reed stock ook 1:7 tot 1:8

Wrangler in totaal verhoogd en 33" banden eronder en hij rijdt 1:5

De ZJ met 31" en roofrack 1:6

Komt dus meer bij kijken dan alleen volume van de motor.

Verder hoor ik vrijwel overal dat de 2.5L en 4.0L vrijwel het zelfde verbruik hebben.

bewerkt door Eucalypta.nl
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...