Spring naar bijdragen

wagoneer rdw afgekeurt


caddy
 Share

Recommended Posts

hallo allemaal

ik ben vandaag met mijn wagoneer naar de rdw gegaan voor kenteken en chassis nr inslaan maar nu blijkt dat ik een kenteken heb van 1976 en de auto is van 70, de auto is hier dus ook op afgekeurt en krijg geen kenteken, kan ik nu nog iets met de auto?? het liefst wil ik hem op kenteken hebben of kan ik hem alleen nog maar in onderdelen verkopen?

ben hier echt heel zuur van om het maar even zacht uit te drukken,

ik zal ook even een foto plaatsen, hij is wel niet helemaal origineel maar dit was de bedoeling om dit weer in de oude staat terug te brengen.

mvg

boye poort15062009371.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo allemaal

ik ben vandaag met mijn wagoneer naar de rdw gegaan voor kenteken en chassis nr inslaan maar nu blijkt dat ik een kenteken heb van 1976 en de auto is van 70, de auto is hier dus ook op afgekeurt en krijg geen kenteken, kan ik nu nog iets met de auto?? het liefst wil ik hem op kenteken hebben of kan ik hem alleen nog maar in onderdelen verkopen?

ben hier echt heel zuur van om het maar even zacht uit te drukken,

ik zal ook even een foto plaatsen, hij is wel niet helemaal origineel maar dit was de bedoeling om dit weer in de oude staat terug te brengen.

mvg

boye poort15062009371.jpg

Hoe konden hun zien dat de wagen van 1970 is? Was dat ergens aan af te zien? Wist jij dat er verschil zat tussen jaartal kentekenbewijs en jaartal auto?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

er zat alleen een plaatje onder de motorkap en had hier verder nooit naar gekeken,

ze konden via datums of jaartallen in de onderdelen terug vinden dat ie niet 76 was althans hij kon weinig terug vinden van 76.

Dat kunnen toch onderdelen zijn die zijn gebruikt om de wagen te restaureren???

Ik mag toch gerust een jongere motor in de auto leggen of andere motorkap monteren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik mag toch gerust een jongere motor in de auto leggen of andere motorkap monteren?

Je mag alles maar als de keurmeester vindt dat het niet correct is en hij twijfelt aan de juistheid en eerlijkheid van de wagen is dat jouw probleem en heb jij een uitdaging om een wagen goedgekeurd te krijgen. Dat is bij deze wagoneer aan de orde als ik het zo lees.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja ligt eraan wat voor onderdelen tuurlyk

maar ik zou de plaatjes weghalen en verfje erover dat je het niet meer zag

en dan naar velzen toe

snap dat niet er zyn er meerdere die het doen onderstel ander koetswerk erop keuren en ryden

had deze keurmeester slechte dag

sterkte en veel succes ermee

hou ons op de hoogte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe konden hun zien dat de wagen van 1970 is? Was dat ergens aan af te zien? Wist jij dat er verschil zat tussen jaartal kentekenbewijs en jaartal auto?
hallo blijft altijd lastig zo keuring met weinig gegevens maar uiterlijk klopt zij al niet met de kenmerken van 70 of 76 vierkanten koplampen zijn volgens mij in 78 pas gekomen

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de jeep retour verkoper

op het chnr van 76 en van 1970 staat een blokkade op als het nummer van de 1970er

evt al gebruikt is in nl kan deze eign zelfs ook een uitnodiging krijgen om even langs te komen bij de rdw voor zijn papieren in te leveren

ook al keur je hem in het buitenland blijft de blokade erop in de eu heb je het

eucaris systeem staan alle auto´s in die er rondrijden

of je moet hem willen slopen maar daar zal ie wel te duur voor zijn

suc6 met je keuze

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hij kon alleen gegevens van het type plaatje halen en de title van de auto zelf kon hij niks terug vinden.

vandaag contact gehad met het rdw de technische helpdesk en zij gafen het advies om contact op te nemen met de dealer in hoop dat die bevestiging kan geven dat de title bij die auto hoort. dus het gaat er nu nog alleen om dat als ik kan aantonen dat dit bij elkaar hoort krijg ik dus een kenteken, rdw zegt dmv een aankoop bon of andere papieren als ik maar kan aantonen dat dit bij elkaar hoort.

iemand nog ideeën??

want ik zelf zie m`n schuitje al naar de bodem zakken

en slopen liever niet er zitten al behoorlijk wat centen zoals gastank dynamo olie filters bobine remmen.

eigenlijk moest ik alleen nog de olie van het cardan en tussenbak, versnellings bak.

en dan uiteraard de buitenkant doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

hallo, ben benieuwd wat de status hiervan is?

Onder de motorkap, tegen schutbord zit plaatje met VIN. Middels een VIN decoder kan je gewoon jaar van bouw uitlezen. Als de VIN op de title staat, begrijp ik niet wat het probleem zou moeten zijn. Als er een andere VIN op de title staat, dan heb je uiteraard een probleem: Dan is er dus geen papier wat eerdere registratie aantoont (en kan er dus iemand anders met dat VIN nummer rondrijdt).

Maar, zoals reeds eerder gezegd, als de keurmeester z'n dag niet heeft, krijg je zelfs een nieuwe auto niet door de RDW. Ik heb hiermee zowel goede, als slechte ervaringen. Dat toont maar weer de willekeur van het systeem, waardoor de keurmeesters hun eigen koninkrijk in stand houden. Volslagen belachelijk. Als je met dezelfde auto naar een ander station gaat, heb je zeer grote kans dat die er gewoon doorheen komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo, ben benieuwd wat de status hiervan is?

Onder de motorkap, tegen schutbord zit plaatje met VIN. Middels een VIN decoder kan je gewoon jaar van bouw uitlezen. Als de VIN op de title staat, begrijp ik niet wat het probleem zou moeten zijn. Als er een andere VIN op de title staat, dan heb je uiteraard een probleem: Dan is er dus geen papier wat eerdere registratie aantoont (en kan er dus iemand anders met dat VIN nummer rondrijdt).

Maar, zoals reeds eerder gezegd, als de keurmeester z'n dag niet heeft, krijg je zelfs een nieuwe auto niet door de RDW. Ik heb hiermee zowel goede, als slechte ervaringen. Dat toont maar weer de willekeur van het systeem, waardoor de keurmeesters hun eigen koninkrijk in stand houden. Volslagen belachelijk. Als je met dezelfde auto naar een ander station gaat, heb je zeer grote kans dat die er gewoon doorheen komt.

Tja ieder heeft zijn dag wel eens niet, zou het zo zijn dat dan alle voertuigen dan worden afgekeurd?

Het probleem ligt altijd bij de aanbieder van het voertuig, alles moet kloppen anders is het mis, en komt er dus geen goedkeuring.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De mensen die onder het motto " onderstel ander koetswerk erop keuren en ryden " bewust Jeeps, Landrovers en Rangerovers met een oud chassis (nummer) aanbieden of verkopen, verpesten het voor de gewone liefhebber bij de rdw en de argeloze koper van zo'n wagen. Laat die wagens staan, dan zijn ze ook niet aantrekkelijk meer voor de "handel"!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...