caddy Geplaatst November 26, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 26, 2009 hallo allemaal ik ben vandaag met mijn wagoneer naar de rdw gegaan voor kenteken en chassis nr inslaan maar nu blijkt dat ik een kenteken heb van 1976 en de auto is van 70, de auto is hier dus ook op afgekeurt en krijg geen kenteken, kan ik nu nog iets met de auto?? het liefst wil ik hem op kenteken hebben of kan ik hem alleen nog maar in onderdelen verkopen? ben hier echt heel zuur van om het maar even zacht uit te drukken, ik zal ook even een foto plaatsen, hij is wel niet helemaal origineel maar dit was de bedoeling om dit weer in de oude staat terug te brengen. mvg boye poort Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst November 26, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 26, 2009 hallo allemaalik ben vandaag met mijn wagoneer naar de rdw gegaan voor kenteken en chassis nr inslaan maar nu blijkt dat ik een kenteken heb van 1976 en de auto is van 70, de auto is hier dus ook op afgekeurt en krijg geen kenteken, kan ik nu nog iets met de auto?? het liefst wil ik hem op kenteken hebben of kan ik hem alleen nog maar in onderdelen verkopen? ben hier echt heel zuur van om het maar even zacht uit te drukken, ik zal ook even een foto plaatsen, hij is wel niet helemaal origineel maar dit was de bedoeling om dit weer in de oude staat terug te brengen. mvg boye poort Hoe konden hun zien dat de wagen van 1970 is? Was dat ergens aan af te zien? Wist jij dat er verschil zat tussen jaartal kentekenbewijs en jaartal auto? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
caddy Geplaatst November 26, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 26, 2009 er zat alleen een plaatje onder de motorkap en had hier verder nooit naar gekeken, ze konden via datums of jaartallen in de onderdelen terug vinden dat ie niet 76 was althans hij kon weinig terug vinden van 76. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst November 26, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 26, 2009 Alle herkenbare plaatjes eraf, aanbieden bij TUV noord (velsen) Op duitse papieren laten zetten en dan invoeren in NL. Kost wel wat centjes. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
caddy Geplaatst November 26, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 26, 2009 Alle herkenbare plaatjes eraf, aanbieden bij TUV noord (velsen)Op duitse papieren laten zetten en dan invoeren in NL. Kost wel wat centjes. hoef je dan geen papieren te hebben? en over hoeveel centjes praten we dan? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst November 26, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 26, 2009 Je hebt wel wat papieren nodig, heb je helemaal niks meer aan papieren ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
caddy Geplaatst November 26, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 26, 2009 alleen de title maar die blijkt van een andere wagoneer te zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eucalypta.nl Geplaatst November 26, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 26, 2009 er zat alleen een plaatje onder de motorkap en had hier verder nooit naar gekeken,ze konden via datums of jaartallen in de onderdelen terug vinden dat ie niet 76 was althans hij kon weinig terug vinden van 76. Dat kunnen toch onderdelen zijn die zijn gebruikt om de wagen te restaureren??? Ik mag toch gerust een jongere motor in de auto leggen of andere motorkap monteren? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst November 26, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 26, 2009 Ik mag toch gerust een jongere motor in de auto leggen of andere motorkap monteren? Je mag alles maar als de keurmeester vindt dat het niet correct is en hij twijfelt aan de juistheid en eerlijkheid van de wagen is dat jouw probleem en heb jij een uitdaging om een wagen goedgekeurd te krijgen. Dat is bij deze wagoneer aan de orde als ik het zo lees. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BAREND Geplaatst November 26, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 26, 2009 ja ligt eraan wat voor onderdelen tuurlyk maar ik zou de plaatjes weghalen en verfje erover dat je het niet meer zag en dan naar velzen toe snap dat niet er zyn er meerdere die het doen onderstel ander koetswerk erop keuren en ryden had deze keurmeester slechte dag sterkte en veel succes ermee hou ons op de hoogte Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Th.Meijer Geplaatst November 26, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 26, 2009 Hoe konden hun zien dat de wagen van 1970 is? Was dat ergens aan af te zien? Wist jij dat er verschil zat tussen jaartal kentekenbewijs en jaartal auto?hallo blijft altijd lastig zo keuring met weinig gegevens maar uiterlijk klopt zij al niet met de kenmerken van 70 of 76 vierkanten koplampen zijn volgens mij in 78 pas gekomenTheo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst November 27, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 27, 2009 bouwjaar kun je terugvinden op d VIN in motorruimte, en op het frame. zou opok in de papieren moeten staan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
6wheeler Geplaatst November 27, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 27, 2009 de jeep retour verkoper op het chnr van 76 en van 1970 staat een blokkade op als het nummer van de 1970er evt al gebruikt is in nl kan deze eign zelfs ook een uitnodiging krijgen om even langs te komen bij de rdw voor zijn papieren in te leveren ook al keur je hem in het buitenland blijft de blokade erop in de eu heb je het eucaris systeem staan alle auto´s in die er rondrijden of je moet hem willen slopen maar daar zal ie wel te duur voor zijn suc6 met je keuze Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
caddy Geplaatst November 27, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 27, 2009 hij kon alleen gegevens van het type plaatje halen en de title van de auto zelf kon hij niks terug vinden. vandaag contact gehad met het rdw de technische helpdesk en zij gafen het advies om contact op te nemen met de dealer in hoop dat die bevestiging kan geven dat de title bij die auto hoort. dus het gaat er nu nog alleen om dat als ik kan aantonen dat dit bij elkaar hoort krijg ik dus een kenteken, rdw zegt dmv een aankoop bon of andere papieren als ik maar kan aantonen dat dit bij elkaar hoort. iemand nog ideeën?? want ik zelf zie m`n schuitje al naar de bodem zakken en slopen liever niet er zitten al behoorlijk wat centen zoals gastank dynamo olie filters bobine remmen. eigenlijk moest ik alleen nog de olie van het cardan en tussenbak, versnellings bak. en dan uiteraard de buitenkant doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tzummie Geplaatst March 13, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 13, 2010 hallo, ben benieuwd wat de status hiervan is? Onder de motorkap, tegen schutbord zit plaatje met VIN. Middels een VIN decoder kan je gewoon jaar van bouw uitlezen. Als de VIN op de title staat, begrijp ik niet wat het probleem zou moeten zijn. Als er een andere VIN op de title staat, dan heb je uiteraard een probleem: Dan is er dus geen papier wat eerdere registratie aantoont (en kan er dus iemand anders met dat VIN nummer rondrijdt). Maar, zoals reeds eerder gezegd, als de keurmeester z'n dag niet heeft, krijg je zelfs een nieuwe auto niet door de RDW. Ik heb hiermee zowel goede, als slechte ervaringen. Dat toont maar weer de willekeur van het systeem, waardoor de keurmeesters hun eigen koninkrijk in stand houden. Volslagen belachelijk. Als je met dezelfde auto naar een ander station gaat, heb je zeer grote kans dat die er gewoon doorheen komt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reservoir Dogs Geplaatst March 13, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 13, 2010 Ik denk dat ze bij de RDW ook meelezen op al die AutoForums die er zijn. Bij het RDW worden gewoon steeds een beetje strenger. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
R.D.W Geplaatst March 14, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 14, 2010 hallo, ben benieuwd wat de status hiervan is? Onder de motorkap, tegen schutbord zit plaatje met VIN. Middels een VIN decoder kan je gewoon jaar van bouw uitlezen. Als de VIN op de title staat, begrijp ik niet wat het probleem zou moeten zijn. Als er een andere VIN op de title staat, dan heb je uiteraard een probleem: Dan is er dus geen papier wat eerdere registratie aantoont (en kan er dus iemand anders met dat VIN nummer rondrijdt). Maar, zoals reeds eerder gezegd, als de keurmeester z'n dag niet heeft, krijg je zelfs een nieuwe auto niet door de RDW. Ik heb hiermee zowel goede, als slechte ervaringen. Dat toont maar weer de willekeur van het systeem, waardoor de keurmeesters hun eigen koninkrijk in stand houden. Volslagen belachelijk. Als je met dezelfde auto naar een ander station gaat, heb je zeer grote kans dat die er gewoon doorheen komt. Tja ieder heeft zijn dag wel eens niet, zou het zo zijn dat dan alle voertuigen dan worden afgekeurd? Het probleem ligt altijd bij de aanbieder van het voertuig, alles moet kloppen anders is het mis, en komt er dus geen goedkeuring. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reservoir Dogs Geplaatst March 14, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 14, 2010 haha, dat zeg ik het RDW leest ook mee........... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jacobcoens Geplaatst March 14, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 14, 2010 Op de profielpagina staat het volgende: "R.D.W heeft nog geen vrienden gemaakt" Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst March 14, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 14, 2010 We kunnen er lang of kort over praten maar RDW heeft wel gelijk. Het moet gewoon allemaal kloppen en dat doet het bij deze waggy niet. En je weet wat ze zeggen. Bij twijfel niet doen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chrislinford Geplaatst March 15, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 15, 2010 De mensen die onder het motto " onderstel ander koetswerk erop keuren en ryden " bewust Jeeps, Landrovers en Rangerovers met een oud chassis (nummer) aanbieden of verkopen, verpesten het voor de gewone liefhebber bij de rdw en de argeloze koper van zo'n wagen. Laat die wagens staan, dan zijn ze ook niet aantrekkelijk meer voor de "handel"! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.