Spring naar bijdragen

Andere Motor In Je Jeep Plaatsen En De Rdw.


jeeped
 Share

Recommended Posts

Misschien voor de mensen die plannen hadden om een grotere motor in hun Jeep te plaatsen:

In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.

U vraagt informatie over het wijzigen van of de wijziging aan de motor van uw personenauto. Hierop geef ik u graag een antwoord.

Als er een wijziging aan de motor van een personenauto is aangebracht, dan moeten het kentekenbewijs en het kentekenregister worden gewijzigd. Hiervoor moet u het voertuig voor een keuring bij n van de keuringsstations van de RDW aanbieden.

Het gaat om de volgende wijzigingen:

- het aanbrengen van een motor met een andere motorcode of van een ander motortype;

- het wijzigen van het aantal cilinders;

- het wijzigen van de cilinderinhoud;

- het wijzigen van het vermogen van de motor, waardoor deze meer dan 20% afwijkt van de oorspronkelijke waarde;

- het wijzigen van de brandstofsoort, met uitzondering van de wijziging naar een al of niet tot vloeistof verdicht gas (bijvoorbeeld LPG of aardgas).

In gebruik genomen voor 1 januari 1998:

Als het voertuig in gebruik is genomen voor 1 januari 1998 moet het voertuig na het aanbrengen van een wijziging aan de motor voldoen aan de permanente eisen. De permanente eisen zijn de eisen voor de APK, aangevuld met onder andere eisen ten aanzien de geluidsproductie.

In gebruik genomen na 31 december 1997:

Als het voertuig in gebruik is genomen na 31 december 1997 moet het voertuig voldoen aan zowel de permanente eisen als de toelatingseisen. In de praktijk betekent dit dat het voertuig in omgebouwde toestand overeen moet komen met een bestaande typegoedkeuring. De RDW adviseert dan ook om eerst bij de fabrikant van het voertuig of zijn gemachtigde vertegenwoordiger in Nederland na te vragen of er een dergelijke typegoedkeuring bestaat en of het voertuig in gewijzigde uitvoering overeenkomt met de typegoedkeuring. Als dit het geval is zal aan u een Certificaat Van Overeenstemming (CVO) worden verstrekt. Deze moet u bij de keuring tonen.

Bestaat er geen typegoedkeuring, dan is het in principe mogelijk om het voertuig individueel te laten toetsen op de toelatingseisen. Het kan zijn dat het hiervoor noodzakelijk is dat er testen moeten worden uitgevoerd.

In alle gevallen wordt tijdens de keuring nagegaan of het voertuig aan de gestelde eisen voldoet. Als dit het geval is worden de gegevens op het kentekenbewijs en in het kentekenregister aangepast en wordt er een gewijzigd kentekenbewijs verstrekt

Kosten:

De kosten voor een wijziging van de constructie van een voertuig bedragen De kosten kunnen varieren van ? 25,- t/m ? 75,-. Dit is afhankelijk van het aantal wijzigingen.

Als de personenauto in gebruik is genomen na 31 december 1997 worden de eventuele aanvullende testen ook in rekening gebracht.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben genformeerd.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Klantenservice RDW

:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Erg jammer dat er regels zijn:wacko:, maar goed voor alles is een oplossing, maar eens even op broeden.

Daar om neem ik voor mijn projecten ook altijd iets van voor 1971, dan mag alles.

Het heeft nog kans dat ik in een nekaf:worshippy: een raket motor bouw:wacko:, kan je niet over de bult maar door de bult vliegen.

Even alle gekheid op een stokje, ombouw wordt lastig, jammer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

in gebruik is genomen voor 1 januari 1998

dus in je cj of wrangler mag je gewoon een andere motor hangen heb je geen cvo nodig

als er maar wel een auto rond rijd in nederland met type goedkeuring rdw

dat is alleen nodig na 31 december 1997

zo als er meer van die kromme datums staan in apk regelgevings boek

je begrijpt soms niet wat er staat

voor die datum en dan weer na die datum om gek van te worden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is toch duidelijk?

Als de auto voor 1 januari 1998 ( dus tot en met 31 december 1997 ) in gebruik is genomen,

moet je alleen aan de APK- en eventuele geluidseisen voldoen.

Is je auto na 31 december 1997 ( dus 1 januari 1998 tot en met nu ) in gebruik genomen, dien je een typegoedkeuring te hebben.

Als de typegoedkeuring er niet is, dien je aan de toelatingseisen te voldoen, wat eventueel getest kan worden.

Je kan dus ten allen tijde een andere motor inbouwen.

Alleen voor auto's tot en met 31 december 1997 is het een stuk makkelijker.

Goed nieuws Ed! :(

je hebt wel een bakkie :blink: verdiend!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 years later...

Even een ouwe koe uit de sloot gehaald :whistle: Vandaag kreeg ik dit bericht in de mailbox.

Geachte heer Liefting,

In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.

U vraagt informatie over het wijzigen van of de wijziging aan de motor van uw personenauto.

Als er een wijziging aan de motor van een personenauto is aangebracht, dan moeten het kentekenbewijs en het kentekenregister worden gewijzigd. Hiervoor moet u het voertuig voor een keuring bij

bewerkt door Ab
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...