Spring naar bijdragen

zelfgemaakte TIRE CARRIER!!!


Recommended Posts

ik heb zelf een frame gemaakt om de reserve band op het dak te leggen, ik dacht misschien is dit een voorbeeld voor mensen die dat ook zouden willen?

het frame wat ik heb gemaakt is afgekeken van een frame wat op internet stond, het enige verschil is dat ik kokers heb gebruikt van 3 cm breed en 1,5 cm dik.

het frame waar ik het van afgekeken heb had plaatstaal gebruikt en alles aan elkaar gebout!, ik heb het aan elkaar gelast.

hier onder wat foto's/ DE LAATSTE FOTO IS ALS EXTRA UIT HET OORLOGS MUSEUM VONDT HET EEN GEWELDIG BORD:P

oja, de foto van de carrier op het dak met band komt nog, ben iedere keer te laat klaar met werken om een mooie foto te maken met goed licht.

post-4298-12873026171949_thumb.jpg

post-4298-12873026175246_thumb.jpg

post-4298-1287302618063_thumb.jpg

post-4298-12873026185417_thumb.jpg

bewerkt door invader
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziet er goed uit.

Ben benieuwd hoe je hem aan de rail monteerd en hoe het er uit ziet.

Ik heb de carrier gewoon vast gebout aan de roofsliders.

ik wou de band zo dicht mogenlijk op het dak hebben dus heb hem onder de roofslider geplaatst.

Heb ook tegen diefstal, zelfborgende moeren gebruikt, en de flex even op de draad van de bouten gehouden, zodat je ze er niet meer af kunt halen ( gaat wel gewoon helemaal doorflexen ).

band plaatsen op carrier:

-band erop leggen

-halve maan ( zwarte dop zeg maar waar de band ook in de bagage ruimte mee vast geschroefd zit)

-de orginele vleugelmoer erop draaien

-en als laatste heb ik gedaan hoeft niet, maar een paar zelfborgende moeren nog erboven op gedraaid en nog vast gelegd met spanbandje van de gamma ( spanband is niet noodzakelijk blijft echt wel liggen )

*heb zoveel mogenlijk geprobeerd dat ze de band er niet 1,2,3 eraf kunnen halen, inver band met diefstal van mijn wilson 5000 CB antenne vorige week* toch jammer dat mensen niet van iemand anders spullen af kunnen blijven.

BTW ik probeer morgen echt de foto te maken ook van de boven kant.

groet Sander.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de carrier gewoon vast gebout aan de roofsliders.

Als je met roofsliders de dwarsliggers met voet bedoeld dan hoop ik dat die het bij jou wel houden...

Wij hadden een roofrack op de dwarsliggers gebout (toch erg stugge constructie) en er een 31" vastgesjord.

Na weekendje Inor zat er speling op de voeten en die werd alleen maar groter. ;)

Ik heb bij 4WD originele brackets gekocht die direct op de dakrails vast geschroefd worden. Er zitten 6 brackets in een set....

NU zit het rack echt muurvast, geen beweging in te krijgen.;)

De dwarsliggers heb ik voor het rack met het wil geschoven, kan je altijd nog iets meenemen of een lightbar op maken. :wacko:

Houd je ons op de hoogte of het met jouw constructie goed blijft gaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jongens morgen avond staat de foto erop,

wat eaculypta.nl zegt over het gammel worden van de dwarsliggers weet ik niet of dat klopt, ik moet zeggen dat ik wel veel meer herrie van de dwarsliggers hoor onder het rijden.

heb al nagedacht over die orginele brackets, maar zou je zo kunnen zeggen hoe duur die zijn??

nogmaals morgen zijn de foto's er!

qwa verbruik uhm.... vindt ik het mee vallen rij op de snelweg 130, en het verbruik is gemiddeld 16 a 17 op 100!

groet Sander.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb al nagedacht over die orginele brackets, maar zou je zo kunnen zeggen hoe duur die zijn??qwa verbruik uhm.... vindt ik het mee vallen rij op de snelweg 130, en het verbruik is gemiddeld 16 a 17 op 100!

$ 80,= :P bij 4wd klik hier.

Als je flink handig bent kan je ze ook wel na-maken: 2 plaatjes die aan beide zijden van de rails komen te zitten. Aan onderzijde haakt het binnenste plaatje in de rails, aan de bovenzijde worden ze met een bout naar elkaar getrokken.

Wil best eens foto's ervan maken met maten erbij.....

Mijn verbruik is ca 18 L op 100 km...dit is zonder roofrack 14 L....:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

John,

kan je voor mij er eens een detailpic van maken? Dit is nog wel eens een leuke (niet al te dure) modificatie. Verbruik is wel weer een ding... Hij zuipt nu ook wel behoorlijk, maar loopt ook ff niet zo heel erg netjes. Vermoedelijk vacuum en ontstekingellende.

Zal morgen eens kijken; als ik tijd over heb gaat het zeker lukken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

van ochtend even de foto's gemaakt van de carrier!

1: wiel geplaats op de carrier met de orginele halve maan

2: de orginele grote vleugel moer erop draaien

3: nog een paar moeren er boven op

4: montage foto aan de roofsliders!

post-4298-1287302660943_thumb.jpg

post-4298-1287302661576_thumb.jpg

post-4298-12873026621795_thumb.jpg

post-4298-12873026628554_thumb.jpg

bewerkt door invader
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Foto 1: mijn roofrack met 6 mounts vastgezet; stevig en stijve constructie. De band zit met een draadeind en moeren aan het roofrack.

Foto 2: buitenste plaat van de mount, plaat is in zelfde hoek gebogen als roofrail. lang 85mm, hoog totaal 50mm waarvan onderste deel 15mm ongeveer 45 graden is omgebogen

Foto 3: je ziet 3 plaatjes: de buitenste met een hoek erin, de middelste, welke aan onderzijde is omgezet om ONDER de roofrail te kunnen haken. Deze 2 zorgen door de 2 bouten dat ze aan de roofrail kunnen klemmen. De binnenste plaat is bovenaan 90 graden gebogen waardoor je iets aan de mount kan bevestigen: roofrack, lightbar of...tire carrier...

Afmeting binnenste plaatje afhankelijk van je wensen, minimaal 45mm tot 90 graden omzetting.

Foto 4: iets meer detail; je ziet nu duidelijk dat het middelste plaatje aan onderzijde is omgezet onder de roofrail haakt.

plaatje is 85mm lang en 45mm hoog (excl. omgebogen deel), het deel wat is omgebogen is ongeveer 13mm (incl. bocht)

post-2620-12873026602995_thumb.jpg

post-2620-12873026604648_thumb.jpg

post-2620-12873026606261_thumb.jpg

post-2620-12873026607814_thumb.jpg

bewerkt door Eucalypta.nl
maten en hoeken toegevoegd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

$ 80,= :thumbsup: bij 4wd klik hier.

Als je flink handig bent kan je ze ook wel na-maken: 2 plaatjes die aan beide zijden van de rails komen te zitten. Aan onderzijde haakt het binnenste plaatje in de rails, aan de bovenzijde worden ze met een bout naar elkaar getrokken.

Wil best eens foto's ervan maken met maten erbij.....

Ik ben cker geinteresseerd in foto's en afmetingen.

Heb zelf al eens geprobeerd iets dergelijks te maken ivm. de daktent die ik heb.

Maarrrrr de plaatsje s werkte niet zo als ik het wilde.

Dus kom maar op met de info.

yes please thank you.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nog een paar foto's

1: eventueel een spanbandje

2: bout m8 door de roofslider en het frame van de carrier geplaatst ( x4 )

3: foto van de zijkant

4: totaal plaatje met de band op de auto!

deze carrier is gemaakt voor een 31 inch band, omdat ik van plan ben 31 te gaan rijden!

de afmetingen van de carrier ga ik morgen mee aan de gang, maak ik een tekeningetje van dat het wat duidelijk is!

commentaar altijd welkom

groet Sander.

post-4298-12873026634878_thumb.jpg

post-4298-1287302664121_thumb.jpg

post-4298-12873026647125_thumb.jpg

post-4298-12873026653277_thumb.jpg

bewerkt door invader
Link naar opmerking
Deel via andere websites

het erop en eraf halen valt wel mee, als ik 31 ga rijden kijk ik eerst een of dat wel wat is op dat rekje van mij, want met deze band gaat het prima! het ontwerp van ( rene ) volgens mij dat ziet er wel wat steviger uit voor een 31er dat moet ik toegeven!

als ik het ga veranderen de constructie het zelfde als rene, er zit niet veel verschil in, alleen dat hij nog 2 of 3 extra balken heeft.

principe is het zelfde :thumbsup:

maargoed het volgende wat gaat gebeuren aan de jeep is een 3,5 inch lift van RE!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou eerder niet voor iedereen willen rijden. Denk wel dat bij een aanrijding er diverse G krachten op die hoogte spelen. Voor de liefhebbers....ik heb nog een echte mooie tekoop. 75 euro

Staat hier ook nog op het forum hoe hij gemaakt is. Van RVS...

Geloof 1 ding.....zet deze handel op het dak goed vast....

De gevolgen zijn niet te overzien als het mis gaat.

Rene

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb zelf een frame gemaakt om de reserve band op het dak te leggen, ik dacht misschien is dit een voorbeeld voor mensen die dat ook zouden willen?

het frame wat ik heb gemaakt is afgekeken van een frame wat op internet stond, het enige verschil is dat ik kokers heb gebruikt van 3 cm breed en 1,5 cm dik.

het frame waar ik het van afgekeken heb had plaatstaal gebruikt en alles aan elkaar gebout!, ik heb het aan elkaar gelast.

hier onder wat foto's/ DE LAATSTE FOTO IS ALS EXTRA UIT HET OORLOGS MUSEUM VONDT HET EEN GEWELDIG BORD:P

oja, de foto van de carrier op het dak met band komt nog, ben iedere keer te laat klaar met werken om een mooie foto te maken met goed licht.

Veel te slap........echt levensgevaarlijk.....ga er nooit voor rijden:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...