Spring naar bijdragen

Goedkoop tunen is .... duurkoop problemen


Recommended Posts

Cannonball en ThomVis het accent van OBD tuning ligt op koppel en niet PKs. Die 5km dat die sneller gaat moeten de remmen gemakkelijk aan kunnen.
Even wat anders... ik vind dat sommige mensen wel een beetje kinderachtig reageren hr.. ik bedoel t is dan wel een Jeep maar dat wil niet zeggen dat deze niet met dik 200km/u goed kunnen rijden.. t is geen wrangler!

Mij hoor je niets over topsnelheid zeggen. Als jij 200 km/u gaat rijden doe je dat op de snelweg en kan je ruim vooruit kijken. Remmen doe je dan ook niet krachtig en/of vaak. Of het verstandig is laat ik aan jullie over.

Mij gaat het om het extra vermogen (koppel) dat je erbij gekregen heb, met bijbehorend "leuk" rijgedrag in de stad. "Oh, even die Golf eruit trekken". Dat gaat een tijdje goed. Totdat je bij stoplicht nummer x aankomt, wat later remt, want dat hoort bij sportief rijgedrag, en vervolgens met 2000 kilo en geen remdruk achterin een stilstaande auto klapt.

Als de standaard remmen het aankunnen gun ik hem het hogere vermogen en funfactor van harte, gun jij het de automobilist die voor het stoplicht staat te wachten als het niet zo is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 54
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Haha ja thomvis maar dan rijd je weer als een puber. :yes: ik heb t gewoon over de topsnelheid enz. dat de remmen dat gwn moeten aankunnen. Maar waar jij t over hebt kan met iedere auto gebeuren. Daar hoef je hem dus niet per se voor te chippen. Want geen enkele auto vind het lekker om vaak hard op te trekken en te remmen. En ja Michel maar dat ligt dus ook weer zoals je al zegt aan de bestuurder. Mijn reactie komt voort uit de reacties van andere die in mijn ogen een beetje kinderachtig zijn. En dan bedoel ik niet de reacties op de remmen enz. Oh en btw ik heb mijn Jeep niet gechipped of getuned maar heb er wel geperforeerde schijven en performance blokken op gezet :D en ik rijd niet als een puber.. Maar ik hoop dat je wel een beetje begrijpt wat ik bedoel als ik t over sommige kinderachtige reacties heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom is dit nu weer kinderachtig ?

De Jeep is niet gemaakt om met meer dan 200 km over de snelweg te gaan. Die remmen geloof ik ook wel, ik zal eerder de vering verbeteren.

Als je dan toch die snelheden wil gaan rijden zijn er genoeg andere (in mijn ogen beter en veiliger) dan een Grand.

Er is laatst een Nederlandse grand getunned in USA.

Ding is daarheen gegeaan per boot, alles is daar aangepakt, remmen, onderstel, motor enz.... je zal het niet geloven , maar het heeft meer gekost dan 300 euro.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als de remmen het 'makkelijk aankunnen' zoals jij stelt zijn die geperforeerde schijven en performanceblokken lichtelijk overdreven. Daarnaast het volgende, dat een Jeep (WJ/WK e.d.) de 200 km/h kunnen bereiken wil absoluut niet zeggen dat dat ook allemaal maar prima gaat. Natuurlijk zullen er normaal gesproken geen enorme problemen ontstaan als je op een stukje eens de 200 aantikt maar om de GC als auto te gebruiken om regelmatig hele stukken zo hard mee te rijden, daarvoor is hij gewoonweg niet ontworpen. Het weggedrag is er niet naar, de stroomlijn niet en ook de remmen niet. Dan kan je de SRTversie er wel bij gaan halen maar ten eerste, daar ging het niet over en ten tweede, die versie zit even wat anders in elkaar dan de standaard uitvoering en heeft dus niet alleen een chip zoals hier wel het plan was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus eigenlijk heeft Jeep een wagen afgeleverd welke nooit 200 had mogen rijden omdat het spontaan kan ontploffen :P

komop zeg, als t niet 200 kan/mag/ rijden vanwege de eventuele technische achterstand van jeep stoppen ze er wel een begrenzer in.

tenminste... dat hoop ik, het blijft jeep... :B

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zowel bij mijn XJ als bij de ZJ zijn de max. snelheden begrensd, met name vanwege stabiliteits-eisen (hoog zwaartepunt).

Daarnaast zijn de Amerikaanse motoren domweg niet ontwikkeld voor het leveren van de maximale prestaties, maar door een hoog vermogen en koppel lopen ze gewoon het fijnste bij een snelheid van 100-130 km/u. Daarboven gaan ze flink herrie maken.

Chip-tunen heeft het beste resultaat bij auto's met turbo's, die dan ook prompt kapot gaan als je steeds het maximale eist.

Ik ben er van overtuigd dat de meeste fabrikanten de motor zodanig afstellen dat een hoge betrouwbaarheid en lange levensduur heel goed mogelijk zijn. Als het met een andere chip beter zou kunnen, dan zat die er gerust wel in, want voor de kosten hoeven ze het dan niet te laten. En dat ze de verdere aan het voertuig daar op aftemmen is evident.

Chip-tunen is gewoon geklooi in de marge met een onzekere uitkomst, behalve dat het veel geld kost en nóg meer kan gaan kosten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals dion al zegt.. als de jeeps gevaarlijk worden of als ze het niet aankunnen dan hadden ze hem wel begrenst. En dat is het wj model ook :P namelijk op 215km/u. En ja er zijn uiteraard betere auto's om zo snel mee te gaan rijden maar wij hebben zelf een overland v8 en die rijd gewoon heel comfortabel op hogere snelheden. En het is natuurlijk met geen enkele auto slim om bijv. dik 200 te gaan rijden want het is en blijft gewoon gevaarlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals dion al zegt.. als de jeeps gevaarlijk worden of als ze het niet aankunnen dan hadden ze hem wel begrenst. En dat is het wj model ook :P namelijk op 215km/u. En ja er zijn uiteraard betere auto's om zo snel mee te gaan rijden maar wij hebben zelf een overland v8 en die rijd gewoon heel comfortabel op hogere snelheden. En het is natuurlijk met geen enkele auto slim om bijv. dik 200 te gaan rijden want het is en blijft gewoon gevaarlijk.

Hier even wat gegevens mbt het verschil in de remvertraging tussen de SRT en de WK.

100-0 voor de Jeep SRT8 = 36.36 mtr.

100-0 voor de WK = 42.42 mtr.

Doe deze proef 5 keer direct achter elkaar met de WK en de remvertraging wordt dan ruim 8 % verlengd.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil best met jou in discussie EJG, graag zelfs maar niet als jij gewoon niet schijnt te begrijpen wat ik bedoel. Ga nou eens een keertje voor de grap op cherokeesrt8.com kijken dan zie je mis. wat ik bedoel.
Hier even wat gegevens mbt het verschil in de remvertraging tussen de SRT en de WK.

100-0 voor de Jeep SRT8 = 36.36 mtr.

100-0 voor de WK = 42.42 mtr.

Doe deze proef 5 keer direct achter elkaar met de WK en de remvertraging wordt dan ruim 8 % verlengd.

Ja dat zal idd best wel.. maar dat de auto op een gegeven moment gaat faden, is zoals ik al zei met alle normale auto's dus ik snap niet wat je nu probeert duidelijk te maken :P

We hebben het hier over tunnen van een normale auto.

Jij gaat mij vertellen dat ik moet kijken op een SRT site.

Dan krijg je de verschillen van michiel tussen de normale en een srt.

En uiteindelijk snap je niet wat we bedoelen ?

En dan schijn ik niet te begrijpen wat je bedoeld ?

Het gaat hier toch niet over een SRT of wel ?

Zijn 2 verschillende Jeeps ?

Hoe hard en hoeveel koppel wil je hebben of de weg ?

Dit gaat nergens over.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee ik gaf jou de link voor die site om te kijken hoe de mensen reageren op bepaalde onderwerpen. Niet over de srt want daar heb ik het helemaal niet over. En ik snap niet wat hij daar mee duidelijk wil maken met die gegevens. Ik heb het vanaf t begin ook over de manier waarop mensen reageren. Dus je snapt idd niet waar ik het over heb kerel :P en ja idd het gaat nergens over. Ik gaf alleen commentaar op de manier waarop mensen reageren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

.....idd niet waar ik het over heb kerel :B en ja idd het gaat nergens over. Ik gaf alleen commentaar op de manier waarop mensen reageren.

Ah ok, dus we gaan commentaar geven op het commentaar...

Daar doe ik niet aan mee, dus vanaf hier weer ontopic : chiptunnen dus.:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo luitjes, geen ruzie onderling maken en een harde discussie heeft ook geen zin..;)

Ieder mag een mening hebben, maar om een ander zo te overreden om gelijk te krijgen..FOEI.. dit is echt niet opbouwend..

Elke kritiek neem ik ter harte, want uiteindelijk leer je ook van kritiek..haal gewoon het doede eruit en verwerp wat je niet kan gebruiken...:(

Al met al..

mijn jeep is geen SRT, want dan had ik niet gekozen voor opvoeren om meer koppel te hebben, maar een 3.0CRD.

De auto, volgens mijn vriendin, want ik heb het nog niet getest, rijdt heel gemakkelijk 200km/u, geen kabaal en muurvast op de weg. Opvoeren doet ze niet om nog sneller te kunnen, maar om meer koppel en als kan wat zuiniger te rijden.

Inmiddels heeft het bedrijf de mappings teruggezet naar origineel en de dealer heeft alle foutmeldingen gewist.

Tot nu toe een 1500km gereden zonder problemen. Het tuningsbedrijf snapt er geen hout van hoe dit kan, maar heeft toch beloofd dat de betaling teruggestort zal worden.

Wanneer het geld er is, vraag ik bij de bedrijven die jullie hebben aanbevolen en ik test via de dealer de DTE diesel tuningsmodule.

Wel duur, maar voordeel is dat deze instelbaar en uitschakelbaar is.

De module bezit economisch tunen en power tunen.. en dat voor....€600,00..;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ondanks dat ik zelf geen voorstander van tunen ben, heeft een tuner gewoon te doen wat 'ie belooft en waar je voor betaald.

De discussie of je een Jeep wel of niet moet tunen is hier al vaker gevoerd.

maar hoe je het ook went of keert: Zuiniger rijden én meer koppel?? Mooie belofte, maar ik wil het wel eens zien gebeuren. Meer power kost meer brandstof. En meer power nodigt uit...

Een autofabrikant zal altijd de gulden middenweg tussen vermogen en verbruik kiezen. Daarnaast let hij op de soepelheid van de motor en een gelijkmatige trekkracht.

Tuners maken gebruik van die middenweg. Vooral bij turbo dieselmotoren is veel winst te halen. Maar nogmaals: Het gaat bijna altijd ten koste van de loopcultuur en/of het verbruik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ondanks dat ik zelf geen voorstander van tunen ben, heeft een tuner gewoon te doen wat 'ie belooft en waar je voor betaald.

De discussie of je een Jeep wel of niet moet tunen is hier al vaker gevoerd.

maar hoe je het ook went of keert: Zuiniger rijden én meer koppel?? Mooie belofte, maar ik wil het wel eens zien gebeuren. Meer power kost meer brandstof. En meer power nodigt uit...

Een autofabrikant zal altijd de gulden middenweg tussen vermogen en verbruik kiezen. Daarnaast let hij op de soepelheid van de motor en een gelijkmatige trekkracht.

Tuners maken gebruik van die middenweg. Vooral bij turbo dieselmotoren is veel winst te halen. Maar nogmaals: Het gaat bijna altijd ten koste van de loopcultuur en/of het verbruik.

als ik 10 pk heb zal ik altijd volgas rijden om vooruit te komen

als ik 1000 pk heb zal ik zelden volgas rijden om vooruit te komen.

koppeltoename zal inderdaad het verbruik verhogen als je er om vraagt,

vraag je niet om dat extra koppel maar tukkel je rustig voort, zal het zuiniger uitpakken omdat de verbranding verbeterd is.

dit heb ik bij vele lease auto's al mogen meemaken.

enneuh... tunen kan prima, ook bij 300.000 km :ohmy:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En als je je Jeep laat tunen (chippen eigenlijk), wanneer komt dat extra vermogen dan vrij? De grafiekjes die ik bij zulke acties zie laten meestal een toename bij hoge toeren zien, bijv vanaf 4000 toeren, en daar zit je met een Jeep toch niet heel vaak, ik niet iig?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...