Spring naar bijdragen

motor swap l6 naar v8


scoob
 Share

Recommended Posts

ben vandaag begonen met het bestellen van de onderdelen bellhousing en

motorsteunen

de cj7 had een amc 258 L6 loopt wel goed maar zouden nieuwe klepstoters in moeten zijn de kosten niet

heb als het goed is een chevy 350 v8 die gaat erin dus nu eerst alles eve een beetje loshalen ruimte maken vooral schoonmaken .

de onderdelen besteld bij 4Wheel Parts in de usa

en bij Summit Racing

vogens de order duurt het maar 3 tot 5 dagen dan heb ik alles in huis

verasme maar zalkmaarzegge:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ben vandaag begonen met het bestellen van de onderdelen bellhousing en

motorsteunen

de cj7 had een amc 258 L6 loopt wel goed maar zouden nieuwe klepstoters in moeten zijn de kosten niet

heb als het goed is een chevy 350 v8 die gaat erin dus nu eerst alles eve een beetje loshalen ruimte maken vooral schoonmaken .

de onderdelen besteld bij 4Wheel Parts in de usa

en bij Summit Racing

vogens de order duurt het maar 3 tot 5 dagen dan heb ik alles in huis

verasme maar zalkmaarzegge:rolleyes:

Even een interesse vraag.

Heb jij al een v8 kenteken of ga jij hem om laten keuren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb ik niet nodig kenteken is van 1956 dus geen apk plicht enzo:yes::D

Ok maar ik neem aan dat op het kenteken van 1956 staat aangegeven dat het een 4 cilinder of 6 cilinder is.

Wat doe je dan als je in een algehele controle terecht komt bijvoorbeeld?

Ik ken iemand namelijk die een 1952 nekaf chassis had met daarin een 6 in lijn. Bij een controle werd zijn wagen gecontroleerd. 10 minuten later kon hij zijn papieren inleveren.

Dat is dus een risico die je wel kan lopen toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze zou ik niet omlaten keuren bij de rdw :D:D

En ook niet in een fuik rijden van de algemene verkeersinspectie en ook geen ongeluk veroorzaken waarbij ze de wagen kunnen gaan onderzoeken.

Maar keep us in touch en we zijn gek op foto's !!!

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor motoren en dergelijke zou je denk ik toch moeten keuren want als ze je pakken bij een algemene controle ben je de sjaak. APK hoeft niet maar als hij van voor 60 is maar geld niet dat je zonder boe of ba motor swap kan doen zonder gevolgen of met een open pijp rijden bijv.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou ook even je kenteken vermelden op dit forum , kunnen ze je nog sneller vinden.....

Als je zo iets doms gaat doen om met een kenteken van 1956 op een auto van een model dat pas in 1976 voor het eerst gemaakt is rond te gaan rijden om willens en wetens alles te onduiken zou ik persoonlijk er iets minder ophef over maken op een openbaar forum....

het maar een tipje, en maak alsjeblieft geen brokken.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

is een import auto zonder nummers nu wel

wat maakt het uit voor de cross is alleen makelijk voor heen en weer rijden en op openbareweg parkeeren ga er niet mee op vacantie

maar goed hou jullie op de hoogte van het hele gebeuren

hij lijkt wel al op een nekaf incl de toebehore en leger groen :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
ben vandaag begonen met het bestellen van de onderdelen bellhousing en

motorsteunen

de cj7 had een amc 258 L6 loopt wel goed maar zouden nieuwe klepstoters in moeten zijn de kosten niet

heb als het goed is een chevy 350 v8 die gaat erin dus nu eerst alles eve een beetje loshalen ruimte maken vooral schoonmaken .

de onderdelen besteld bij 4Wheel Parts in de usa

en bij Summit Racing

vogens de order duurt het maar 3 tot 5 dagen dan heb ik alles in huis

verasme maar zalkmaarzegge:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Waarom altijd zo'n hele hijsa over een kenteken? Het gaat toch om de techniek? Hoe bouwt deze man zo'n v8 in, vaak kunnen veel mensen hier wat van leren! Het omkeuren is helemaal geen drama ik snap niet dat iedereen daar zo drama van maakt! Ik rijd zelf met een nekaf van '56, eerst met een v6 (op kenteken laten zettten rdw roosendaal) Nu ligt er een V8 305ci deze ga ik van de maand ook even laten omkeuren, wanneer je iets netjes ombouwt geeft dit geen enkel probleem bij de RDW.

Gr Rick

bewerkt door Rick van Unen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben het niet helemaal met jou eens Rick. Het klopt dat een APK keurmeester kijkt of alles goed en netjes is in ingebouwd. Ook hoort een APK keurmeester de motorcode te controleren en deze in de databank op te zoeken. Aan de hand van het motornummer krijgt de keurmeester te zien om wat voor blok het gaat en hoeveel vermogen er origineel in dit blok aanwezig zou moeten zijn. Als blijkt dat het vermogen meer als 40% afwijkt moet een keurmeester de auto normaal gesproken doorsturen naar Lelystad. Het kan ook gebeuren dat een motorblok niet in de databank staat omschreven en dat de keurmeester vraagt aan de eigenaar of hij weet hoeveel vermogen er in het blok zit. Ik ken diverse keurmeesters waarmee ik werk die niet zo moeilijk daarover doen en dan invullen wat jij opgeeft of even de andere kant opkijken. Ik ken ze ook die de regels hanteren zoals ze opgesteld zijn. Ook is het bekend dat de keurmeesters in de Randstad minder soepel zijn als buiten de Randstad.

Mocht het dan voorkomen dat de jeep naar Lelystad moet dan is de kans aanwezig dat wel alles gecontroleerd kan worden. Van spoorbreedte tot wielbasis en van hoogte voertuig tot maat banden.

Zolang je binnen die 40% regeling zit is er weinig tot niets aan de hand. Zit je boven de 40% regeling dan ben je afhankelijk van de oplettendheid van de keurmeester. Het zijn tenslotte ook maar mensen.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Michel,

Het is de RDW waar we over praten :P

Maar je hebt wel gelijk, maar een smallblock is geleverd van 265ci tot 400ci, wanneer je de 267ci pakt levert deze ten alle tijden rond de 130pk. Wanneer jij dit motor-nr opgeeft heb je nooit geen problemen en staat er wel 8cil op kenteken. Verder gaat het mij om het ombouwen niet over de apk/rdw. Dan kan je beter een topic openen hoe keur ik een l6 om naar een v8. Het gaat er nu om hoe deze man de motor inbouwt, de rest is bijzaak.

Mvgr Rick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo jeepers,

De 40% regeling is al een tijdje niet meer. 275 pk in een Nekaf is geen enkel probleem. Als een voertuig van voor 1989 is, moet elk regionaal RDW keurstation het voertuig keuren zoals het is. Ze mogen je niet naar Lelystad sturen. Het eidresultaat is dat ze alles goed keuren. Zoals Rick al aan gaf, als het een beetje deugdelijk ingeboud is, dan keuren ze het goed. Het gewicht van het voertuig veranderd, dus ze gaan nog wel de koplampen en remmen controleren. Natuurlijk controleren ze ook de CO uitstoot en het gewicht wordt opnieuw bepaald/gemeten. Afgelopen maand heb ik er nog twee jeeps (2x CJ7) goed gekeurd gekregen.

Aanstaande maandag ga ik met een '56 NEKAF naar de RDW in Arnhem. Deze met een 305 Chevy V8 en gelijk met LPG. Het wordt dus een dubbele keuring. Ik ben momenteel ook met een '58 NEKAF bezig. Ook met een 305 en LPG. Ook van deze verwacht ik niet veel keurproblemen. Als ze me weg sturen omdat er een schroefje onder de stoel los zit, zie ik dat niet als een probleem. Bij de HER-keuring controleren ze dan alleen het losse schroefje nog.

Jos Reuling

Ben het niet helemaal met jou eens Rick. Het klopt dat een APK keurmeester kijkt of alles goed en netjes is in ingebouwd. Ook hoort een APK keurmeester de motorcode te controleren en deze in de databank op te zoeken. Aan de hand van het motornummer krijgt de keurmeester te zien om wat voor blok het gaat en hoeveel vermogen er origineel in dit blok aanwezig zou moeten zijn. Als blijkt dat het vermogen meer als 40% afwijkt moet een keurmeester de auto normaal gesproken doorsturen naar Lelystad. Het kan ook gebeuren dat een motorblok niet in de databank staat omschreven en dat de keurmeester vraagt aan de eigenaar of hij weet hoeveel vermogen er in het blok zit. Ik ken diverse keurmeesters waarmee ik werk die niet zo moeilijk daarover doen en dan invullen wat jij opgeeft of even de andere kant opkijken. Ik ken ze ook die de regels hanteren zoals ze opgesteld zijn. Ook is het bekend dat de keurmeesters in de Randstad minder soepel zijn als buiten de Randstad.

Mocht het dan voorkomen dat de jeep naar Lelystad moet dan is de kans aanwezig dat wel alles gecontroleerd kan worden. Van spoorbreedte tot wielbasis en van hoogte voertuig tot maat banden.

Zolang je binnen die 40% regeling zit is er weinig tot niets aan de hand. Zit je boven de 40% regeling dan ben je afhankelijk van de oplettendheid van de keurmeester. Het zijn tenslotte ook maar mensen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben het ook geprobeerd met een nekaf hier. Jij kent die auto ook Jos. De wagen van Abs uit Alblasserdam.

Die kwam er dus niet doorheen bij de RDW hier in Schiedam. Zij stuurden ons door naar Lelystad. Hun argument was

dat mijn nekaf weinig tot niks meer te maken had met een originele nekaf. De 4 inch verhoging , 2 inch bodylift , 37 ers

bredere assen enz waren voor hun aanleiding om mij door te sturen naar Lelystad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik jouw jeep. De motor loop goed?

De RDW kent regels als het gaat over orginaliteit. Bij twijfel kunnen ze je sturen naar Lelystad of nemen de papieren (en soms de auto) in en wordt het overgedragen aan de technische-recherche. Dit laatste moet je niet hebben. Als je naar Lelystad moet, gaan zei daar nog wat extra testen doen. Remmentest, rijtest, eventueel een geluidstest, of nog weer iets anders. Als jouw jeep technisch OK is, dan hoef je hier helemaal niet bang voor te zijn. Je krijgt dan een soort individuele keuring dat maximaal EUR 1.000,-- (de som van alle keuringskosten) kan gaan kosten. Tot nog toe heb ik alles zonder al te veel gezeur goed gekeurd gekregen.

Aanstaande maandag ga ik met een bijna originele Nekaf naar de keuring. Dit doe ik eerst voordat ik er 38ers, coil-overs en dana60 assen onder ga bouwen.

Jos Reuling

Wij hebben het ook geprobeerd met een nekaf hier. Jij kent die auto ook Jos. De wagen van Abs uit Alblasserdam.

Die kwam er dus niet doorheen bij de RDW hier in Schiedam. Zij stuurden ons door naar Lelystad. Hun argument was

dat mijn nekaf weinig tot niks meer te maken had met een originele nekaf. De 4 inch verhoging , 2 inch bodylift , 37 ers

bredere assen enz waren voor hun aanleiding om mij door te sturen naar Lelystad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben het ook geprobeerd met een nekaf hier. Jij kent die auto ook Jos. De wagen van Abs uit Alblasserdam.

Die kwam er dus niet doorheen bij de RDW hier in Schiedam. Zij stuurden ons door naar Lelystad. Hun argument was

dat mijn nekaf weinig tot niks meer te maken had met een originele nekaf. De 4 inch verhoging , 2 inch bodylift , 37 ers

bredere assen enz waren voor hun aanleiding om mij door te sturen naar Lelystad.

Misschien handiger om eerst te keuren en daarna hoger, breder, groter te gaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik jouw jeep. De motor loop goed?

De RDW kent regels als het gaat over orginaliteit. Bij twijfel kunnen ze je sturen naar Lelystad of nemen de papieren (en soms de auto) in en wordt het overgedragen aan de technische-recherche. Dit laatste moet je niet hebben. Als je naar Lelystad moet, gaan zei daar nog wat extra testen doen. Remmentest, rijtest, eventueel een geluidstest, of nog weer iets anders. Als jouw jeep technisch OK is, dan hoef je hier helemaal niet bang voor te zijn. Je krijgt dan een soort individuele keuring dat maximaal EUR 1.000,-- (de som van alle keuringskosten) kan gaan kosten. Tot nog toe heb ik alles zonder al te veel gezeur goed gekeurd gekregen.

Aanstaande maandag ga ik met een bijna originele Nekaf naar de keuring. Dit doe ik eerst voordat ik er 38ers, coil-overs en dana60 assen onder ga bouwen.

Jos Reuling

Blok liep prima Jos. Totdat de Maasvlakte roet in het eten gooide en het water tot boven de motorkap stond. Toen was het over en uit met het blok. Heb er toen een nieuwe 5.7 in geplaatst.

Was ineens wel een wereld van verschil. Ging van de 5 liter 160 pk naar de 5.7 met 290 pk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien handiger om eerst te keuren en daarna hoger, breder, groter te gaan?

Voorheen kon je naar de APK met je jeep en werd er niet gekeken of je een 4 , 6 , 8 of 10 cilinder onder je motorkap had liggen. Het was namelijk niet verplicht bij de APK om dit te controleren. Dus een nekaf van 1960 of jonger die standaard een 4 cilinder had en waarmee je naar de apk ging met een 8 cilinder werd zo goed gekeurd als de apk eisen die tot ruim 1 jaar terug golden maar in orde waren. In 2010 zijn de apk eisen veranderd en moet elke keurmeester eerst controleren of de motor die in je auto ligt ook echt voldoet aan het aantal cilinders die op het kentekenbewijs staan vermeld. Dus ineens kwam de nekaf met 8 cilinder niet door de keuring terwijl dat al jaren wel goed ging. De hoogte en breedte van deze nekaf waren niet van invloed op de apk keuring. Hoogte , breedte , wielbasis , spoorbreedte enz zijn geen keuringseisen bij de APK keuring maar ga je met je aparte jeep naar de RDW dan kunnen deze punten ineens tegen je gaan werken. Want de RDW hanteert daarin dan andere regels dan de bij de apk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...