Spring naar bijdragen

Bevestigng voorste stangen rollbar aan kunststof raamframe


Recommended Posts

Ik heb de rollbar (uit een Wrangler) van mijn CJ7 uitgebreid met de 2 stangen opzij, die de rolbeugel verbinden met het frame van het voorraam. Ik kan wel vinden hoe je dat doet bij een stalen voorraamframe. Alleen is mijn voorraamframe van kunststof.

En iedereen die instapt, heeft de neiging om met zijn volle gewicht aan die stangen te gaan hangen. Tot mijn verbazing zijn ze nog steeds niet krom, ondanks dat ze alleen nog maar aan de rollbar vast zitten.

Heeft iemand goede tips hoe je die stangen aan dat kunststof frame vastzet?

post-330-12873023643469_thumb.jpg

post-330-12873023644642_thumb.jpg

bewerkt door Jan Straatman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

je kunt er net zoals dat bij een stalen raamframe zit er blindklinknagels intrekken waar schroefdraad in zit. Heb dat vorig weekend bij mijzelf ook gedaan, heb daarvoor zelf stalen versies gebruikt omdat ik een stalen raamframe heb, maar ze zijn er ook in aluminiumuitvoering.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aan de foto's te zien heb je de benodigde materialen. Dan is het dus een kwestie van de gaten aftekenen van de stangen van je rolbar. Daarna gat boren van volgens mij een mm of 11. Je neemt dan de bout , daar draai je het hulptooltje met de ring naar beneden op, daarna de krimpmoer met de kraag tegen het hulptooltje. Duw de insert in het geboorde gat, houdt de bout met een sleutel vast en draai het hulptooltje rechtsom totdat de insert goed vastzit. Er zijn verschillende uitvoeringen van deze inserts welke afhankelijk zijn van de dikte van het materiaal waar ze in worden gezet.

Je moet na het boren dus even meten hoe dik het frame daar is. Mocht het frame daar massief zijn , dan klemmen de inserts iets minder goed, maar dan zou je kunnen proberen er een zogenaamde helicoil in te zetten.

Veel succes.

Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...