Spring naar bijdragen

Makkelijk om een jeep te stelen ...


fransdemers
 Share

Recommended Posts

Ik zag onlangs op Men&Motors (een satelliet zender op Eurobird) een programma over het stelen van auto's in Amerika.

Ze toonden daarin hoe op een paar seconden tijd moderne wagens werden gestolen, door de bedrading onder het dashboard te overbruggen met een paar krokodilleklemmen.

Misschien herinneren jullie het nog, dat ik 2 jaar geleden bij de aanschaf van mijn WJ eens in panne heb gestaan met een defecte Key Sentry module, zodat mijn Jeep de sleutel niet meer herkende en daardoor helemaal niet wou starten.

dus vroeg ik me af, is dat programma dat ik gezien heb dan nep, of zijn die moderne transpondersleutels en hun bijhorende module in de stuurkolom zo makkelijk te omzeilen ?

Wat denken jullie hiervan ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zag onlangs op Men&Motors (een satelliet zender op Eurobird) een programma over het stelen van auto's in Amerika.

Ze toonden daarin hoe op een paar seconden tijd moderne wagens werden gestolen, door de bedrading onder het dashboard te overbruggen met een paar krokodilleklemmen.

Misschien herinneren jullie het nog, dat ik 2 jaar geleden bij de aanschaf van mijn WJ eens in panne heb gestaan met een defecte Key Sentry module, zodat mijn Jeep de sleutel niet meer herkende en daardoor helemaal niet wou starten.

dus vroeg ik me af, is dat programma dat ik gezien heb dan nep, of zijn die moderne transpondersleutels en hun bijhorende module in de stuurkolom zo makkelijk te omzeilen ?

Wat denken jullie hiervan ?

Ik geloof niet dat het erg eenvoudig is door ALLEEN draadjes te verbinden een auto mee te nemen.

Je hebt voor een moderne auto de computer nodig om de ontsteking en alle electrische schakelingen te regelen (CAN bus).

Ik kan me wel indenken dat als je een eigen contactslot, sleutel en module meeneemt en deze op de bus hangt en laat herkennen in de computer, je met die zelf meegebrachte sleutel de auto kan starten.

Toch aardig wat werk lijkt me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dacht ik ook...

Waarschijnlijk een TV uitzending om de mensen wat stuipen op het lijf te jagen ...

Nochtans was de auto een chrysler 300 en voor zover ik vermoed zal die ook al lang over een transponder beschikken. Op een paar seconden tijd was die kerel er mee weg...

Nu ja, op TV kan alles natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb een keer een onderwerp gelezen op de RAMJAW nieuwsgroep, wat ik me er van kan herinneren hangt bovengenoemde van het type auto af. Sommige autos hebben wel een transpondersysteem, maar de verwerking in de auto is redelijk simpel gedaan. Als de transpondersysteem goedkeuring heeft gegeven zet ie 12V op een draadje en kan je starten. En als je dan weet welk draadje......

CAN bus systemen werken digitaal en zal het vast niet zo simpel zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als de transpondersysteem goedkeuring heeft gegeven zet ie 12V op een draadje en kan je starten. En als je dan weet welk draadje......

Pfff... :wacko: als dat maar zo werkt, dan kan ik goed geloven dat je op 3 seconden er een kunt stelen.

Nu, in het filmpje zie je dus inderdaad hoe de inbreker een wit draadje met een krokodilleklem op de module zet en het andere uiteinde op een stroomdraad...

Dit is dan maar een flauwe beveiliging geloof ik...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tegenwoordig kom ik in mijn werk dit vaak tegen. De duurste en dikste en nieuwste auto's worden gewoon gestolen.

Dit door in eerste instantie een auto te stelen d.m.v. de sleutel. Vervolgens haalt men daar de computer e.d. uit en heeft men dus een compleet werkende set met sleutel.

Bij een volgende auto is het vervolgens dus alleen maar een of twee stekkers omsteken in de meegenomen module en de auto kan worden gestart. NO PROBLEM dus.

(dit is echter maar 1 van de methodes er zijn ook groepen die eigen en kleinere modules maken, Plug & Play dus)

Hier zijn grote bendes mee aan de gang.

Dus een auto stelen is echt geen grote klus :wacko:

bewerkt door aerox
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zit op me werk ook vaak te kloten met nieuwe auto's hoe je die anders zou kunnen starten maar zonder het omleiden van elektronica. zo hebben we een gloed nieuwe scoda waarbij de sleutel in het midden console wordt gepropt. bij erin steken gaat hij van de stuur vergrendeling en wordt alles geactiveerd en 2 keer draaien en hij start. ik heb er een magneet voor gebruikt en dat werkte perfect en dan met je vinger omdraaien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

helaas nog een makelijke,

een vw transporter type 4 en 5,,,, startblokkeering zit in de computer.

ze hebben raam ingetikt, (geen alarm,aleen startblok af fabriek), motorkap open,stekker computerlos, meegenomen computer van sloperij erop,,,, weg transporter!!:blush: gewoon op de parkeerplaats bij zwemband!

hier in noord-brabant al vele zo weggehaald, politie heeft vermoeden maar geen bewijs/of lef. (daders hebben huis op wielen met trapje voor de deur)

dus altijd alarm achteraf laten inbouwen, zodat je geen af fabriek systeem hebt. ( wat zij ook hebben!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...