Spring naar bijdragen

Welke remblokken op de WJ ?


Recommended Posts

Ik ga volgende week naar Duitsland. Ik zou vanuit deze winkel hieronder een nieuw wiellager meebrengen... Terwijl ik daar toch ben, dacht ik zo, koop ik een setje remblokken in reserve.

Maar ik zie op de site van deze zaak dat er verschillende soorten remblokken vooraan (bremsklötze vorne) zijn...

En volgens ik zie komt geneen afbeelding overeen met de blokken die op de mijne zitten...

kijken jullie even mee ? ---> klik

ps. die rode blokken lijken me verdacht goedkoop....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op je WJ kun je 2 verschillende types hebben zitten.

De ouderwetse welke geklikt worden in de zuigers, zitten dus op de blokken 2 veren bevestigd. Of het nieuwe verbeterde systeem, hierbij worden de blokken in een soort van gelijder geplaatst op de WJ en valt de klauw daar opheen.

Op mijn 2002 had ik nog het oude systeem wat ik eerst noemde, of mijn nieuwe (2005) zat dus het nieuwe.

De rode die jij noemt lijken gezien het plaatje verdacht veel op het oude systeem. http://cgi.ebay.de/BREMSKLOTZE-BREMSBEL-VORNE-JEEP-GRAND-CHEROKEE-99-02_W0QQitemZ150033737702QQihZ005QQcategoryZ9894QQcmdZViewItem zijn die andere waarover ik het heb.

Kijk anders ook hier eens voor de prijzen.

http://www.autopartsonline.nl/nl/index.php?show=ao_sel&frm=art&mrk=JEEP&mdloms=Grand Cherokee (93-05)&mdl=GrandCherokee-a&typ=All Models&blk=040070&vp=td&cat=r

De aanduiding ATE geeft bij hun de oude aan, de gemodificeerde remklauw variant zijn de nieuwere.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zeker en vast de nieuwe.

heb ze onlangs eruit gehaald en ze haken met hun vleugeltjes in een soort 'glijder' en je moet enkel de klauw erover zetten en ze kunnen niet meer weg...

Dus als ik het goed gezien heb, verkoopt deze winkel de nieuwe modellen niet...

of moet ik een bril...:wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1. Original (from 1999 model production through May 10, 2002 (Teves, black color with open-sided bracket)

P/N 5011973AA Left front caliper MSRP: $141.00

P/N 5011972AA Right front caliper MSRP: $141.00

P/N 5018592AA Pad kit, front MSRP: $177.00

P/N 52098672 Rotor, front MSRP: $ 65.10 (each)

2. New (from May 11, 2002 production onward: (Akebono, silver color "fully closed" style)

P/N 5093181AA Left front caliper (all-new) MSRP: $140.00

P/N 5093180AA Right front caliper (all-new) MSRP: $140.00

P/N 5093183AA Pad kit, front (revised) MSRP: $ 177.00

P/N 52098672 Rotor, front (unchanged) MSRP: $ 65.10 (each)

3. New kit package (fits all 1999-2004 Grand Cherokees)

P/N 05093174AA Front caliper & pad kit package - (Includes left P/N 5093181AA and right P/N 5093180AA Akebono "fully closed" style calipers, revised P/N 5093183AA brake pads, P/N 5012437AA attachment bolts, and P/N 6035832 banjo sealing washers). MSRP $309.00

Greetz,

Ape

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7 years later...

Hier heb ik een aanvullende vraag over. :D

Ik had een setje EBC blokken besteld omdat ik achter in het buitenland vervangen had met een niet standaard blok en de auto sindsdien achter harder leek te remmen dan voor. Nu was mijn auto toch bij de dealer voor een airbag recall, en had ik ze gevraagd de remblokken voor te installeren. Daar deden ze meteen al een beetje moeilijk over omdat ik ze zelf had gekocht, maar uiteindelijk gingen ze akkoord.

Toen ik de auto op ging halen hadden ze standaard blokken gemonteerd en de EBC niet gebruikt omdat het volgens hen niet zou passen. Er zouden 3 typen zijn, volgens mij is dat niet waar. Ik heb voor Akebono klauwen, volgens mij zijn er maar 2 typen. Alleen Teves en Akebono toch?

Nu remt de auto wel veel beter dus ik laat ze nu zitten omdat ik ook geen tijd heb, maar heb ik dus een paar remblokken over die waarschijnlijk wel gewoon passen. Ik wil even weten of ik ze moet bewaren of niet.

Bijgaand een paar foto's.

rem.jpg

Schermafbeelding 2016-07-08 om 09.48.06.png

Schermafbeelding 2016-07-08 om 09.47.43.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...