Spring naar bijdragen

Aanschaf GC 3.0CRD Overland


Recommended Posts

Hallo,

Ik ben nieuw hier en wil binnenkort een GC 3.0CRD aanschaffen.

Helaas lees ik weinig over deze versie, dan alleen het waterprobleem, als dit ook gerelateerd is aan de 3.0.

Wie zou me iets kunnen vertellen over het verbruik in de praktijk, het onderhoud en de kosten, kosten onderdelen, beschikbaarheid van accessoires zoals velgen en eventueel harnekkige problemen.

Bijvoorbaat mijn dank:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom... :lol:

Dat je er hier weinig over leest is natuurlijk een erg goed teken.

Een geweldige motor in een geweldige Jeep. :yes:

De WK/XK zijn nog niet zo heel erg lang op de markt, dus de serieuze slijtage plekken zijn eigenlijk nog niet eens zo goed bekend.

Maar met zo'n vreselijke koppelfabriek (500+ Nm of zoiets?) voorin zou ik vooral kijken naar de aandrijflijn. Die zullen bij een sportieve rijder vaak klappen krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb 2 jaar in een Gc gereden met chiptuning 260 pk en 600 nm:D

heb hem weggedaan omdat het mij stoorde dat de versnellingen te laat terug schakelde (bak bleef hangen):blush:, ook na de update van de sofware versnelingsbak ging wel wat beter maar was niet helemaal weg,

Als je afremde voelde je een schok in de versnellingsbak.

dealer zij dat is normaal, ik vindt bij een auto van rond de 75000.-euro dat moet niet kunnen.;)

groetjes:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie reacties. Inmiddels heb ik een uitgebreide testrit gemaakt, ook terrein, zover je dit terrein kunt noemen. Ondanks de starre achteras moet ik toegeven dat de kuilen op overharde wegen goed glad gestreken wordt. Onderstel maakt nagenoeg geen kabaal.

De versnellingsbak vond ik ook te traag reageren, vooral t.o.v. de automaat in de ML320. Vooral met inhalen verlies je seconden als je dit spontaan wilt doen. Zelf vind ik dit niet zo heel erg, gewoon meer berekenend inhalen.

Het verbruik viel me wel erg tegen. Volgens Chipmeister in Hoevelaken is na de tuning tot 600NM, is 1 op 10 heel gemakkelijk te halen. :wub:;)

Ook zou het "probleem" van de automaat nagenoeg verholpen zijn, omdat de motor sneller reageert en de automaat gedwongen wordt eerder terug te schakelen. Ikzelf betwijfel dit, ben eerder geneigd T-Bob te geloven, omdat de GC een 5-bak is en dus grotere tussenstappen heeft ten opzichte van de 7-bak in de ML320.

De "schok" die heb ik niet gevoeld bij afremmen. T-Bob, Zou je dit nader kunnen beschrijven?

Behoudens het verbruik,wat na tuning moet afnemen, viel me de prijs van de servicebeurten erg tegen.

Kleine beurt €400,00 en grote beurt €900,00. Misschien dat deze dealer gouden handschoenen gebruikt.;)

Wat ook tegenviel is de verkrijgbaarheid van velgen. Ik wil graag 19" hebben met zomerbanden en 17" met winterbanden. Niet verkrijgbaar meldde een dealer. Kan het haast niet geloven, misschien weten anderen hier meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ondanks de starre achteras moet ik toegeven dat de kuilen op overharde wegen goed glad gestreken wordt.

Helaas wordt een starre as veel te vaak als ondergeschikt gezien t.o.v. de onafhankelijke ophanging.

Zal wel een mode verschijnsel zijn. :wub:

...die wielen zij er echt wel, alleen niet bij de dealer wss. Probeer eens bij B&S of zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het verbruik gekompineerd 80% stad 20% autobaan tussen 1 op 8 en 8.5

met een rustige rijstijl lijk mij normaal voor een wagen van +- 2150 kg:D

De schokken voelde ik voor de tuning en erna.

Ben naar de dealer gegaan voor de versnellingsbak update, was wat minder maar niet verholpen.

als ik mij was aan het jagen, dus als ik wat pittiger ree, dan voelde ik bij afremen bij stoplichten en kruispunten dat de versnellings bak niet snel genoeg terug schakelde het leek wel of hij bleef hangen en dan voelde je die schok.:wacko:

je gaat erop letten en dan ergeren toch nog twee jaar met gereden verder was het een fijne auto.:no:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom... :blink:

Maar met zo'n vreselijke koppelfabriek (500+ Nm of zoiets?) voorin zou ik vooral kijken naar de aandrijflijn. Die zullen bij een sportieve rijder vaak klappen krijgen.

Hallo Kameel, waar zou ik precies op moeten letten, om vast te stellen of de voorste aandrijflijn klappen heeft gehad c.q. buitensporige slijtage vertoont? :rolleyes:

Ik heb nml. de keuze uit een nieuwe GC Overland en een met 70.000km die minder dan de helft kost, plus extra accessoires bezit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het verbruik gekompineerd 80% stad 20% autobaan tussen 1 op 8 en 8.5 met een rustige rijstijl lijk mij normaal voor een wagen van +- 2150 kg:D

De schokken voelde ik .........

T-Bob, de geleerde heren van twee tuningbedrijven, beweren dat na de tuning het verbruik minimaal gecombineerd 1 op 9,5 / 10 uitkomt bij een normale rijstijl, omdat automaat zich calibreert op dit vermogen na een paar 100kilometers.

Maar de praktijk wijst bij jou anders uit. Bij wie heb jij de tuning laten uitvoeren?:rolleyes:

In de nieuwe Overland heb ik niets gemerkt van het schokken.

Ik ga nog een keer testtijden met de nieuwe en ook met de oude 2e handse. Eigenlijk wil ik voor de 2e handse gaan, omdat die minder dan de helft kost van een nieuwe. Deze heeft wel 70.000km gereden en is van eind 2006.

Misschien dat dit model wel die schokken vertoont. Was jouw Jeep ook van dit jaar?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Kameel, waar zou ik precies op moeten letten, om vast te stellen of de voorste aandrijflijn klappen heeft gehad c.q. buitensporige slijtage vertoont? :rolleyes:

Ik heb nml. de keuze uit een nieuwe GC Overland en een met 70.000km die minder dan de helft kost, plus extra accessoires bezit.

Geen speling in de aandrijfassen, dat betekend de brug op of eronder gaan liggen en overal aan trekken/voelen.. je moet geen speling voelen, nergens.

Dwz, afgezien van de normale minimale speling als je de aandrijfassen probeert te draaien.

Tijdens het rijden, afremmen op de motor, optrekken en rijden geen schokken, trillingen en (bij) geluiden.

Soepelheid is het trefwoord.

wel een mooi vergelijk, die twee. :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij MotorTrend in Maasmechelen Belgie,

Ik heb er 2 jaar meegereden, gekombineerd met een rustige rijstijl gebruikt hij tussen 1 op 8 en 1 op 8.5 auto was een half jaar oud bj.2006 toen ik hem kocht met 20 dkm.

Die verhalen met 1 op 10 gaat alleen als je van maastricht naar spanje rijd op de cruiscontrol met 80 km. dan zijn ze zuinig auto weegt rond de 2200 kg moet toch voorruit komen.

kijk maar eens bij de X5 3.0d en de Q7 3.0d gbruiken ongeveer het zelfde.:unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...