Spring naar bijdragen

Nieuwe Uitlaat onder mijn Grand C


Recommended Posts

Ik ga vrijdag een nieuwe uitlaat onder mijn grand laten zetten bij Co Oskam.

Maar ik zit nog in dubio.....

Welke demper.... Keuze uit de 40, 44 en de 50 serie van flowmaster.

En dan komt er ook nog een eindstuk op natuurlijk.

Wie heeft er al ervaring met flowmaster en wanneer ik een zwaar dik geluid wil hebben welke is dan de beste keuze.

Ik wil het geluid in de auto beetje normaal houden:blush:

Thanxs voor je reactie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hey ik zou als je voor de flowmaster gaat de flowmaster 40 nemen

tik effe op you tube (magnum 318 flowmaster ) dan hoor je zon beetje alle flowmaster geluiden bij een 318 c inch motor oftewel een 5.2 ltr geven

ik neem aan dat je een 5.2 hebt??

ik zelf wilde ook eerst voor een flowmaster gaan maar uiteindelijk toch voor een cherrybomb glasspack gekozen , vind ik zelf mooier klinken maar ja ,smaken verschillen...

en ze kosten ook niet zo duur ik dacht iets van 35 euro;)

ik moet er wel bij zeggen ze rotten veel sneller van je vandaan dan een flowmaster succes met zoeken :frusty:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanxs ik ga eens ff luisteren.

Ik heb voor deze Jeep een Chevy K30 gehad.

Daar zaten cherry's onder. Ik vond deze met hogere toeren wat fel en schel worden. toen ook flow's er onder gehangen, ook door oskam.

40 waren dat en die klonken wel dik.

O, enne ik heb de 5.2 kon ook niet anders na een 6.2 chevy ghe ghe:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Co kennende, moet je gewoon vragen eens wat dempers eronder te hangen zodat je ze kan luisteren. Hij vind dat geen probleem. Je volgende demper wil hij ook weer graag monteren.

Een cherry klinkt vaak wat voller, dieper. Dat is het verschil tussen een absorbtie- en een kamerdemper. Daarbij zijn er erg veel zaken van invloed op het uit eindelijkegeluid. Wel of geen kat, gebruik je 1, of beide cilinderbanken voor je geluid. En dan nog kan er verschil van geluid zitten tussen de ene 5.2 en de andere 5.2....

Laat je gewoon iets monteren wat je zelf goed vind klinken onder jouw Jeep! Succes en plezier ermee! :frusty:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat had hij ook al aangeboden.

Wat betreft verschillen dat heb ik ook gemerkt. zelfs op youtube kom je dezelfde grand's met zelfde dempers en elke klinkt weer anders.

Bij mij gaat hij van af de kat. vervangen worden. De 1e pijp en de kat blijven bestaan, en de rest wordt vernieuwd.

Thanxs voor de info.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat had hij ook al aangeboden.

Wat betreft verschillen dat heb ik ook gemerkt. zelfs op youtube kom je dezelfde grand's met zelfde dempers en elke klinkt weer anders.

Bij mij gaat hij van af de kat. vervangen worden. De 1e pijp en de kat blijven bestaan, en de rest wordt vernieuwd.

Thanxs voor de info.

Je zit immers ook met je kat op kenteken helaas. Op de site van Co staat ook een mooie link naar geluidsfragmenten van de flowmasters, maar bedenk ook onder welke auto ze hangen. Qua geluid wilde ik perse de 50, tot dat Co um onder me auto had gehangen.... leek wel een enorm hol blikkie bier bij hoge toeren... dus gewoon weer voor een cherry gekozen :frusty:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan je een filmpje uploaden zodra je nieuwe exhaust eronder zit? Ik heb de 4.7 V8 en wil wel iets meer geluid, maar ook niet dat het ordinair gaat worden.. Succes en laat je ervaring maar weten

Mijn ervaring is dat filmpjes het geluid doorgaans geen recht doen. Bovendien klinkt het geluid buiten de auto heeel anders dan in de auto.

Ik vind mijn uitlaat van buiten de auto veel beter klinken dan in de auto bijvoorbeeld. Het beste zou je op een evenement eens moeten rondluisteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag een flowmaster deltaflow 40 onder de Grand C. laten zetten samen met een mooi eindstuk.

En F*cking H*ll wat een reten vet geluid.:)

Inderdaad het een en ander geprobeerd en op dit geluid uitgekomen.

Over het hele toeren gebied een mooie vette V8 grom.

Fotootje volgt nog.:wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat zijn goeie berichten valt het binnen inde auto mee met het geluid? ben ook op zoek naar wat meer geluid in m,n 4,7 een v8 moet je horen praten hee heb bij co op z,n site gekeken en geluisterd maarja laptopgeluid of echt is heel wat anders wel nette prijzen zo te zien in cothen bij b&s in tiel €650 kompleet maar geen flowmaster gr dok

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat zijn goeie berichten valt het binnen inde auto mee met het geluid? ben ook op zoek naar wat meer geluid in m,n 4,7 een v8 moet je horen praten hee heb bij co op z,n site gekeken en geluisterd maarja laptopgeluid of echt is heel wat anders wel nette prijzen zo te zien in cothen bij b&s in tiel €650 kompleet maar geen flowmaster gr dok

Het geluid in de auto is ook erg lekker. De stille brom is nu een lekkere grom geworden. Heb ook ontdekt dat de geluiden die je via Youtube enz. kunt horen toch nooit de werkelijkheid benaderen.

Deze zondag sta ik op de American Sunday op zandvoort. Als je in de buurt bent kun je cker ff luisteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag een flowmaster deltaflow 40 onder de Grand C. laten zetten samen met een mooi eindstuk.

En F*cking H*ll wat een reten vet geluid.:P

Inderdaad het een en ander geprobeerd en op dit geluid uitgekomen.

Over het hele toeren gebied een mooie vette V8 grom.

Fotootje volgt nog.:wacko:

Airco uit, ramen open en toeren maar met dit mooie weer... Veel plezier ermee :thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jep die heb ik er ook onder.

Erg dik geluid, niet extreem hard maar wel goed.:wacko:

Ik wil nu de kat. leeg gaan halen. nog iets meer geluid. En wat ik zo her en der lees maakt het voor het vermogen niks uit. Dus d'r uit met die zooi<_<

Moet er alleen nog ff achter komen hoe het zit met die 2e zonde.

Daar moet een weerstand tussen....... Maarrrrrr weluku...

Iemand ervaring of een idee???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

ziet er keurig uit ja en klinkt lekker hoor!! heb vandaag een cherry bomb van mike,s amp er onder gesleuteld met m,n orginele eindstuk zo gebeurt en ook een perfekt v8 geluid ja en binnen niet storend voor 43 euries ken je geen buil vallen hee als het niet bevalt istie er zo weer onder vandaan moest alleen de bomb 10cm verlengen

gr dok

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja die van mij was wel wat duurder.

Kwam ook door het fraaie eindstukje.

Chery's zijn ook lekker. Maar had deze al eens onder een K30 Gehad en vond ze met hoge toeren wat te schel gaan klinken. Flowmaster blijft eigenlijk over het hele toeren gebied het zelfde alleen luider.

En cherry´s gaan iets korter mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat voor diameter moet de aansluitingen van de tussendemper trouwens hebben (WJ 4.7 ltd) als je die wilt vervangen voor een flowmaster/cherrybomb??

Want het klinkt allemaal wel lekker moet ik zeggen :lol:

En moet je altijd verlengen? Is zo'n cherry of flowmaster niet gelijk in de juiste lengte te krijgen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb zelf ook een wj 4.7 je moet 2,5 inch aansluiting hebben en ik heb ze niet langer dan 63cm kunnen vinden en dan kom je toch minimaal 10cm tekort maarja als je dat aande bomb last ken je gewoon je orginele demper heel houden voor het geval dat het je niet bevalt klinkt wel buitengewoon moet ik zeggen zo,n cherrybomb onder een 8 pitter en kost erg weinig al zal een flowmaster wel langer heel blijven maarja daar is de prijs ook naar al geloof ik dat deze cherry het ook wel een paar jaar uithoud hoor deze komt uit canada zo te zien en is van vrij dikwandig staal

gr dok

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...