berend Geplaatst April 5, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 5, 2009 wie heeft er ervaring met de GC SRT. waar zitten de positieve en negatieve punten van deze begeerlijke of verwerpelijke Jeep? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DATZZ5.9 Geplaatst April 6, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 6, 2009 Als Jeeprijder zijn alle Jeeps toch ''begeerlijk'' zoiets als verwerpelijk staat niet in mijn Jeepwoordenboek. Een zeer waardig ''opvolger'' van de 5.9 (zonder de terreineigenschappen:lol:, want dat bezit de SRT niet!), een beest van een auto ff googlen en je komt een hoop te weten!, en het wordt waarschijnlijk een klassieker want Jeep aka Chrysler stopt met de produktie ivm "de groenere autootjes" die geproduceerd moeten worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst April 6, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 6, 2009 (bewerkt) Geen terreinwagen, maar toch wel een van mijn favoriete auto's Overigens alle auto's uit de SRT-serie... Het is echt een hele snelle auto, 0-100 in < 5sec. Brembo remmen, 6,1L HEMI... Saaie verteller, toch een leuke Nederlandse filmpjeNegatieve punten denk ik de kosten, brandstofverbruik Hoort dit topic eigenlijk niet in het WK/XK gedeelte? April 6, 2009 bewerkt door Masis Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst April 7, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 7, 2009 Lijkt me in basis juist een hele goeie terrein wagen. Fijne motor, sterkere aandrijving.. Hoort dit topic eigenlijk niet in het WK/XK gedeelte? tnx, verplaatst. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
berend Geplaatst April 8, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 8, 2009 Ben met een SRT bezig om vanuit duitsland in te voeren, rij nu al 5 jaar met een 4.7 naar alle tevredenheid en aangezien we nogal eens met de 2-paards trailer op pad moeten geen overbodige luxe. de SRT heeft op RDW gegevens een trekvermogen geremd van 1580 kg en dat is althans op papier niet al teveel. weet iemand of de hemi trekhaak hierop kan worden gemonteerd? zit er nog aan te denken om het voor het invoeren te laten doen en dan TUV goedkeuring te laten doen voor een trekhaak die in duitsland wordt aangebracht met een remgewicht van 3500 kg. alleen de uitvoering van de uitlaat vind ik niet fraai heeft iemand hier ervaring mee? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cannonball Geplaatst April 8, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 8, 2009 denk dat het moeilijk word om een trekhaak te monteren. de uitlaten van een SRT zitten in het midden van de bumper gemonteerd. er zal dan dus een andere bumper en uitlaat gemonteerd moeten worden. mocht het al mogelijk zijn om daar een trekhaak op te zetten weet niet of dat een probleem is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zino Geplaatst April 8, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 8, 2009 het is niet mogelijk om er een trekhaak op te plaatsen heb dit destijds nagevraagd want wou toen eentje kopen heb dan de 5.7 hemi gekocht en daar zat deze trekhaak reeds op Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst April 9, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 9, 2009 (bewerkt) Het is cker mogelijk om bij een SRT een trekhaak te plaatsen. Je moet alleen "ff" je uitlaat aanpassen. Heb dit al een paar keer gezien bij de plaatselijke Jeep dealer. Ze zijn best kien daaro. April 9, 2009 bewerkt door Utah Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst April 9, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 9, 2009 Ook in de US hebben ze gewoon een trekhaak op de SRT. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst April 9, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 9, 2009 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
berend Geplaatst April 9, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 9, 2009 in de usa is het monteren van een trekhaak niet moeilijk want die halen ze ergens in de supermarkt. hier met de rwd is het lastiger en die gaan af op de waardes die Jeep heeft gegeven dus 1580 kg trek/rem gewicht. ik zal proberen een foto te plaatsen in de volgende reply. de hemi trekhaak zal wellicht passen dus ben nog aan het uitzoeken hoe dit gaat. op kenteken hier kom je niet verder ermee maar als ik weet dat het autotechnisch geen probleem is zit ik daar niet zo mee. Heb dit al een paar keer gezien bij de plaatselijke Jeep dealer. welke dealer is dit Utah?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
berend Geplaatst April 9, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 9, 2009 in de usa is het monteren van een trekhaak niet moeilijk want die halen ze ergens in de supermarkt. hier met de rwd is het lastiger en die gaan af op de waardes die Jeep heeft gegeven dus 1580 kg trek/rem gewicht. ik zal proberen een foto te plaatsen in de volgende reply. de hemi trekhaak zal wellicht passen dus ben nog aan het uitzoeken hoe dit gaat. op kenteken hier kom je niet verder ermee maar als ik weet dat het autotechnisch geen probleem is zit ik daar niet zo mee. Heb dit al een paar keer gezien bij de plaatselijke Jeep dealer. welke dealer is dit Utah?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mitchell2.24v Geplaatst April 9, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 9, 2009 welke dealer is dit Utah?? Ze zijn best kien daaro. Ik vermoed Kien (<-- klik) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst April 9, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 9, 2009 Ik vermoed Kien (<-- klik) Ik bedoelde idd Kien in Velp. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst April 9, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 9, 2009 wie heeft er ervaring met de GC SRT. waar zitten de positieve en negatieve punten van deze begeerlijke of verwerpelijke Jeep? Over deze wagen heb ik maar 2 slechte punten gehoord. Het eerste punt zijn de remmen. Die hadden wat beter gekund! Het 2e punt is dat de wagen vraagt om GAS geven. Veel GAS geven Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
berend Geplaatst April 9, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 9, 2009 Over deze wagen heb ik maar 2 slechte punten gehoord.Het eerste punt zijn de remmen. Die hadden wat beter gekund! Het 2e punt is dat de wagen vraagt om GAS geven. Veel GAS geven De remmen zijn bij iedre jeep GC een punt dat wel verbeterd kan worden. op mij GC heb ik zojuist geventileerde laten monteren. heb gekeken hoe ik een foto moet/kan uploaden maar het is nog niet gelukt. gaat goed komen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
berend Geplaatst April 9, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 9, 2009 De remmen zijn bij iedre jeep GC een punt dat wel verbeterd kan worden. op mij GC heb ik zojuist geventileerde laten monteren. heb gekeken hoe ik een foto moet/kan uploaden maar het is nog niet gelukt. gaat goed komen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knoxxio Geplaatst April 25, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 25, 2009 Ben met een SRT bezig om vanuit duitsland in te voeren, ............en aangezien we nogal eens met de 2-paards trailer op pad moeten geen overbodige luxe..... Berend, omdat wij ook met een 2-paards trailer aan de gang gaan, heb ik juist gekozen voor de 3.0CRD, trekt op papier 3-ton, dus een ton meer dan een vol geladen 2-paards, hoop koppel (straks 600NM) en mogelijkheid voor off-road, wat hier in Scandinavie en Baltische Staten in veel gevallen moet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
just-a-jeeper Geplaatst April 25, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 25, 2009 (bewerkt) Ben met een SRT bezig om vanuit duitsland in te voeren, rij nu al 5 jaar met een 4.7 naar alle tevredenheid en aangezien we nogal eens met de 2-paards trailer op pad moeten geen overbodige luxe.de SRT heeft op RDW gegevens een trekvermogen geremd van 1580 kg en dat is althans op papier niet al teveel. weet iemand of de hemi trekhaak hierop kan worden gemonteerd? zit er nog aan te denken om het voor het invoeren te laten doen en dan TUV goedkeuring te laten doen voor een trekhaak die in duitsland wordt aangebracht met een remgewicht van 3500 kg. alleen de uitvoering van de uitlaat vind ik niet fraai heeft iemand hier ervaring mee? als je een auto uit duitsland importeert die op het duitse kentekenbewijs heeft staan dat er 3500 kg mee getrokken mag worden moeten ze dit in nederland overnemen, volgens het zogenaamde conformiteitsprincipe. In duitsland krijg je makkelijker meer kg dan in nederland suc6 April 26, 2009 bewerkt door just-a-jeeper Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
berend Geplaatst April 25, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 25, 2009 Berend, omdat wij ook met een 2-paards trailer aan de gang gaan, heb ik juist gekozen voor de 3.0CRD, trekt op papier 3-ton, dus een ton meer dan een vol geladen 2-paards, hoop koppel (straks 600NM) en mogelijkheid voor off-road, wat hier in Scandinavie en Baltische Staten in veel gevallen moet. is absoluut de beste keus maar ik heb iets met benzine en dat is nog niet geheel over. Rijden jullie zoveel internationaal met de paarden? ik rijd niet zoveel km dus blijft de benzine nog steeds de voorkeur en als het lukt de SRT. ik heb laatst een stuk in de commander (diesel) gereden. tja mijn jeep is uit 2001 dus er is zeker heel veel positief verandert. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
monty Geplaatst May 3, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 3, 2010 ben ook op zoek naar de mogelijkheden om een gc srt8 aan te schaffen met trekhaak! Als dit niet de mogelijkheid is dan eentje zonder trekhaak maar wel met de mogelijkheden om deze eronder te laten zetten. Heeft iemand tips voor mij? Wat zijn de voordelen en de nadelen van een trekhaak onder de gc srt8? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
berend Geplaatst May 4, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 4, 2010 het voordeel lijkt me duidelijk maar het nadeel is: maximaal 1500 kg Zie kenteken!!!!!!!!!! aanpassing aan de uitlaat niet eenvoudig hem te updaten naar de gewenste 3500 kg in duitsland is bedrijf dat het doet voor 2000 eurootjes is dan tuv gekeurd weet niet of ze dan extra oliekoeler monteren?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst May 4, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 4, 2010 Heb jij de SRT al Berend ? Zo ja , hoe is het afgelopen met de trekhaak ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
berend Geplaatst May 5, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 5, 2010 Heb jij de SRT al Berend ?Zo ja , hoe is het afgelopen met de trekhaak ? doordat ik een paardentrailer moet trekken met 2 van die dames erin van ieder 800 kg heb ik uiteindelijk toch besloten mijn alfistische neigingen om te zetten naar pure trekkracht en heb toen voor een 5.7 gekozen, heerlijke kkeus en niks mis mee. heb dus wel info over de trekhaak uit duitsland gevonden maar verder weet ik daar dus niets van. tuv gekeurd tot 3500 kg , maar ik weet niet wat het rwd hiermee doet:wub: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
monty Geplaatst May 5, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 5, 2010 beste berend, dus volgens jou info is het toegestaan in nl. om een trekhaak op je kenteken te voeren van 1500 kg. de garage waar ik de jeep srt wil kopen gaat alles voor mij uitzoeken en evt. de srt nu dan met trekhaak 1450 kg. te laten herkeuren. ik hoop op een positief afloop daar ik echt trekhaak nodig heb achter de auto. gr. monty Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.