inny Geplaatst March 27, 2015 Rapporteren Share Geplaatst March 27, 2015 Geweldig hoe je zelf alles 'pas' maakt en mooi project!, vakmanschap zie je steeds minder ;-) Groet Indro Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst March 28, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 28, 2015 (Bij ons is de sneeuw al lang weg.) Ziet er goed uit Ab. Vind dat clocking van de 300 erg interessant. Al een streefdatum wanneer je klaar wil zijn? Maandag a.s. naar de RDW, daarna kan ik weer legaal de weg op. Nu nog even als 2wd, voorste aandrijfas en twinstick zijn nog niet klaar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
marcoscj7 Geplaatst March 29, 2015 Rapporteren Share Geplaatst March 29, 2015 Succes bij de RDW maandag. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
de jeeper Geplaatst March 30, 2015 Rapporteren Share Geplaatst March 30, 2015 en ab hoe is af gelopen bij de rdw ben wel benieuwt :thumbsup: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst March 30, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 30, 2015 Geen centje pijn vanmorgen bij de RDW. Geen op of aanmerkingen, alles was in orde! Keurig netjes mijn oude chassis nummer in het nieuwe chassis gekregen.Volgende stap, APK erop, schorsing eraf. En dan rijden! 2 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bartman Geplaatst March 30, 2015 Rapporteren Share Geplaatst March 30, 2015 Geen centje pijn vanmorgen bij de RDW. Geen op of aanmerkingen, alles was in orde! Keurig netjes mijn oude chassis nummer in het nieuwe chassis gekregen. Volgende stap, APK erop, schorsing eraf. En dan rijden! TOP!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst April 27, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 27, 2015 Het lijstje met dingen die nog gedaan moeten worden begint te korter te worden. Gisteren een beetje getest op de Beekse Bergen, geen vreemde dingen opgemerkt..... Nog even een paar plaatjes van de twin stick, deze is nu klaar. Handels gebogen en op de strippen gelast. Detail van de bevestiging op de shifter shaft. En het hele spul op zijn plaats. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst April 27, 2016 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 27, 2016 Afgelopen zomer een rare tik in in de aandrijflijn geconstateerd, deze was niet altijd aanwezig, maar kwam met hoge temperaturen en zware belasting opzetten. Na een halfuurtje afkoelen was het weer weg. Niet kunnen vinden wat de oorzaak was, tot afgelopen winter...... De achteruitrijlicht schakelaar van de automaat lekte inwendig, dus deze moest vervangen worden. Hiervoor moest de olie even uit de bak, dus ook de oliepan eraf genomen...... En daar lag een dikke laag metaaldeeltjes in. Ook op de bovenzijde van het filter veel metaal deeltjes en zwarte rubberachtige korrels. Iets in de automaat is aan het overlijden.......de oorzaak van het geluid. Een avondje sleutelen verder ligt de bak op de werkbank. Een steuntje voor de bak gemaakt zodat er makkelijk gewerkt kan worden De oliepan eraf en de valvebody gedemonteerd. De bak waarin de automaat staat vang alle olie mooi op, er zit ongeveer nog een liter of 5 ATF in de bak. Op bovenzijde van de valvebody zit een laagje metaalslijpsel, veel schoonmaken straks..... :-( Voor dat ik verder ga met demonteren de speling op de ingaande as gemeten, zo kan ik straks met monteren de juiste sims plaatsen zonder weer te moeten demonteren. Afgelopen weekend een koppelomvormer en rebuild kit besteld in de VS, nu eerst verder demonteren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
de jeeper Geplaatst April 28, 2016 Rapporteren Share Geplaatst April 28, 2016 hoi ab dat is wel een grote tegen slag, voor je, nadat je al een tijd er mee bezig bent geweest om de jeep weer op te bouwen nar je eigen wensen. veel sterkte er mee. hoop dat je gauw weer kunt rijden met je jeep. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jofer Geplaatst April 28, 2016 Rapporteren Share Geplaatst April 28, 2016 dit ga ik eens volgen, ik heb altijd al willen weten hoe zo'n bak gereviseerd word Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst July 27, 2016 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 27, 2016 Door drukte op het werk, thuis en vakantie is het posten hier wat achter gebleven.... Inmiddels rijdt de CJ weer, de automaatrevisie is geslaagd. Maar ik zal jullie de foto's niet onthouden. Aan de achterzijde van de bak gaan we verder met de govenervalve en parkeerrem. Dat tandwiel- achtige ding is waar de nok van de parkeerrem in grijpt. Govener valve gedemonteerd en gecontroleerd op werking. Achterzijde is nu klaar.... Terug naar de voorzijde! Slagtrekkers gemaakt om de pomp-plaat eruit te trekken. Pomp-plaat eruit. De clutch-packs eruit. Links de reverse clutch en uitgaande as, de planetary gear is nog net zichtbaar. Rechts de front clutch en ingaande as. Behuizing is bijna leeg, alleen de reverse-band en de servo's zitten er nog in. Servo's demonteren met behulp van een lijmklem. Leeg! Nu alles schoonmaken, controleren op slijtage, spelling nameten enzovoort..... De tafel vol met schone onderdelen, alleen de valvebody is nog niet gedaan. De nieuwe koppelomvormer en revisie set zijn ook binnen uit de VS. In Nederland waren deze lastig te verkrijgen, deze via USA2You gekocht bij de locale automaterialenzaak. 4 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
de jeeper Geplaatst July 29, 2016 Rapporteren Share Geplaatst July 29, 2016 en nu maar hopen op vele veilige kmrs ab Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst August 7, 2016 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 7, 2016 Behuizing schoon en klaar voor assemblage. Alto heavy duty rebuild kit en ProKing CR55H torque converter. In rebuild manual van de bak staat stap voor stap beschreven hoe de onderdelen te controleren en de toleranties hierbij. Een gescheurde (aluminium) servo, een veel voorkomend euvel bij de TF727. Deze wordt vervangen voor een stalen exemplaar. Demonteren van de clutch packs. In een seal-bag liggen de nieuwe frictieplaten een half uurtje in te weken in de ATF, tot ze gemonteerd kunnen worden. Controle van de oliepomp Dat lager is aan vervanging toe..... Filtertje in de govener assembly, bijna vergeten..... 2 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst August 15, 2016 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 15, 2016 En verder maar weer..... De nieuwe stalen servo. Alle drie de servo's gemonteerd en de reverse band op zijn plaats. Lever van de reverse band en clutch packs gemonteerd. De bout in de lever is voor het afstellen van de spanning op de band. Voor de reverse band zit deze bout in de behuizing (niet echt makkelijk) voor de front band zit deze aan de buitenzijde. Front band zit er nu ook in, maar bijna niet zichtbaar. Om de pompplaat in de juiste positie gemonteerd te krijgen een setje paspennen gemaakt, zie pijltjes. De pompplaat zit er zo pas in, dat deze niet draaibaar is. De positie moet in één keer goed zijn. Voorzichtig de pomp in de behuizing laten zakken. Controleren of de servo's juist werken met behulp van luchtdruk. Stellen van de reverse band met de momentsleutel. De laatste boutjes van het ventielenblok op moment vast zetten. Koppelomvormer geplaatst en de oliepan er weer op, revisie afgerond. Nu weer terug in de Jeep bouwen. Alle aansluitingen zitten aan de linkerzijde op de bak, van boven naar beneden; oliekoelerleiding uit, stelbout van de front band, selector shaft en kickdown shaft, neutral safety switch en de oliekoelerleiding in. Al met al vond ik de revisie vrij eenvoudig te doen, natuurlijk met een goede manual erbij. Ik had hiervoor de ATSG rebuild manual en de FSM tot mijn beschikking. 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ren Geplaatst September 25, 2016 Rapporteren Share Geplaatst September 25, 2016 (bewerkt) Komen deze bakken uit een w 200 vandaan ? gr René September 25, 2016 bewerkt door Ren Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst September 25, 2016 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 25, 2016 55 minuten geleden zei Ren: Komen deze bakken uit een w 200 vandaan ? gr René De mijne kwam uit een Wagoneer, deze heeft een AMC bellhousing. Bij Dodge zijn ook deze bakken gebruikt, maar met andere bell housings en staartstukken (2wd) Dodge A727 en TF-8 Hier meer... https://www.novak-adapt.com/knowledge/transmissions/automatic/727/ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst December 22, 2018 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 22, 2018 Nu zo'n kleine drie jaar, 15.000 kilometers en een paar mooie reizen verder, is er een klopgeest in het blok getrokken. Na een compressiemeting het besluit genomen om het blok te vervangen voor een andere. Volgens fabriek specificatie zou de compressie tussen de 120 en 150 PSI moeten liggen, met een niet groter verschil tussen de cilinders van 30 PSI. Bij een warm blok, was de compressie tussen de 80 en 120 PSI, en met een "natte" compressie meting niet veel beter, tussen de 90 en 150 PSI. De klopgeest onderin het blok doet vermoeden dat er een drijfstanglager overleden is. Afgelopen zaterdag begonnen met het vrijmaken van het blok. Donderdag avond het blok eruit gehesen en de vrijdag de CJ weer naar buiten geduwd voor wat extra ruimte. Bij Jeepparts een gereviseerd blok gekocht, deze komt binnenkort deze kant op voor inbouw. Fijne feestdagen allemaal! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stephan Geplaatst December 22, 2018 Rapporteren Share Geplaatst December 22, 2018 Je blijft wel lekker bezig zo.. weer een 4.2 gekocht? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst December 22, 2018 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 22, 2018 1 uur geleden zei stephan: ...weer een 4.2 gekocht? Yep, de makkelijke weg gekozen. Nog even een V8 overwogen, maar door de TF727 beperkt tot 304 en 360. Die zijn nog dunner gezaaid als de 258... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stephan Geplaatst December 23, 2018 Rapporteren Share Geplaatst December 23, 2018 Idd een goede 304/360 zijn schaars. Toevallig ook gekeken naar een 350 met adapter voor amc patroon? Of kom je dan veel duurder uit? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst December 23, 2018 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 23, 2018 Nee, niet naar een 350 gekeken. Wel makkelijker verkrijgbaar, en ook qua onderdelen. Jeepparts had toevallig een gereviseerde 258 beschikbaar, en zit een dorp verderop, plus geen zin om veel te sleutelen. Rijden vindt ik veel leuker. 😎 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wrangler266 Geplaatst December 27, 2018 Rapporteren Share Geplaatst December 27, 2018 Huy Ab, Leuk karweitje weer. Vind de revisie van de automaat wel indrukwekkend hoor. Wat heeft je doen besluiten om je eigen blok niet te reviseren? Succes verder, math Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst December 27, 2018 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 27, 2018 2 uur geleden zei wrangler266: Wat heeft je doen besluiten om je eigen blok niet te reviseren? Niet veel tijd, gemakzucht en toevallig een blok beschikbaar..... Nu is het de boel overbouwen en eind februari weer rijden. 😀 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst January 4, 2019 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 4, 2019 Deze week het blok kaal gemaakt om de aanbouwdelen schoon te maken voor hergebruik. Het kale "long block" op de motorsteun. Tafel vol met onderdelen..... Dan de oliepan gedemonteerd en het blok omgedraaid. Onderin de oliepan een beetje drap met metaaldeeltjes, geen aanwijzingen voor motorschade.... Even de lagerkappen gedemonteerd om zien of er een oorzaak van het klopgeluid te vinden is. Lagerschalen hebben wat slijtage, maar niets echt bijzonders kunnen vinden. Bij het omdraaien van het blok viel dit onderdeeltje eruit, maar geen idee wat het is..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rcroy Geplaatst January 4, 2019 Rapporteren Share Geplaatst January 4, 2019 Vreemd onderdeeltje..... ook geen idee wat dit is. In ieder geval niet tegengekomen toen ik mn blok heb laten reviseren. Ik zat ook rond de 80-100 psi met mn oude blok. Is wel een merkbaar verschil met een vers blok. Veel succes met weer in elkaar bouwen👍. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.