Spring naar bijdragen

Jeep cherokee XJ 2001 met wat rare probleempjes


Rens
 Share

Recommended Posts

gisteren lang stuk gereden airco blijft aan omdat de temp ok bleef op de snelweg zodra in dorp of file slaat de airco uit omdat....? ;(

De electric fan slaat in iedergeval nog niet aan....word er gek van

Draadbreukje tussen relais en fan, fan zelf kapot????

Als je de relais eruit haalt en een doorverbinding maakt tussen contact 87 en 30, gaat dan de fan wel aan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 70
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Waar kan ik deze vinden HIGH PRESSURE SWITCH en testen of deze misschien kapot is, en anders misschien geeft de termostaat niet de juiste waarden meer aan en is het deze weet iemand waar ik beidde kan vinden?

DUAL FUNCTION HIGH PRESSURE SWITCH

(4.0 L)

DESCRIPTION

The Dual Function High Pressure Switch controls

both A/C clutch engagement/disengagement, and electric

cooling fan operations. The switch is located on

the discharge line near the compressor. The switch is

screwed onto a fitting that contains a Schrader-type

valve, which allows the switch to be serviced without

discharging the refrigerant system. The discharge

line fitting is equipped with an O-ring to seal the

switch connection.

OPERATION

The dual function switch is connected in series

electrically with the low pressure cycling clutch

switch between ground and the Powertrain Control

Module (PCM). The switch contacts open and close

causing the PCM to turn the compressor clutch on

and off. This prevents compressor operation when the

discharge line pressure approaches high levels, and

also reduces electrical surging from compressor

clutch engagement.

The dual function switch controls the electric cooling

fan operation by monitoring refrigerant line pressures.

When the discharge line pressure rises above

1900 to 2200 kPa (280 to 320 psi) the fan will turn

on. The cooling fan will turn off when the discharge

line pressure drops to 1600 kPa (235 psi).

The dual function switch controls the A/C clutch

operation by disengaging the clutch when the discharge

line pressure rises above 3100 to 3375 kPa

(450 to 490 psi). The switch contacts will close and

allow A/C clutch engagement when the discharge line

pressure drops to 1860 to 2275 kPa (270 to 330 psi).

The Dual Function High Pressure Switch is a factory-

calibrated unit. The switch cannot be adjusted

or repaired

Link naar opmerking
Deel via andere websites

The Dual Function High Pressure Switch was het probleem, moet worden vervangen. Eromheen gelust en toen deed de fan het. Dus word maandag vervangen. hoeseee

Maarrrr, nu doet ie sinds een rit naar Gent op en neer een tikkend geluid maken bij het starten...even gas geven een het is weg..

Als ik m start en stationair laat lopen dan blijft ie stationair mee tikken...

Enig ideeen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hydraulische klepstoter die wat geluid maakt.... of een klepje aan de leiding van het koolstoffilter. Zit rechts op tussenschot ongeveer waar kachel en aircoleidingen naar binnen gaan. (Heb me ook suf gezocht waar t geluid vandaan kwam)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

toek toek toek geluid bestaat nog steeds, hoor het nu ook heel vaag bij het afremmen..

Ik heb ook weer een lage oliedruk bij stilstaan stationair valt nu ook wederom weg als ie warm is ondanks dat er 10w40 in zit.

Probleem van de airco is opgelost was een sensor van de dual HIGH PRESSURE SWITCH dus wel lekker koel!!!

Hebben jullie nodig ideeeen

bewerkt door Rens
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Even verder bellen zou ik zeggen, misschien dat, behalve je 'vrienden uit Tilburg', iemand anders er nog wel ideeën over heeft. Zag al brabant 4x4 voorbij komen, die zit hier ook op het forum en bij Peter Hertogs (www.americancar.nl) heb ik mijn auto (-'s) in onderhoud en die man is een lopende bron van kennis. Kan het altijd even proberen, zeker omdat je toch wel e.e.a. uitgesloten hebt ondertussen. Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
Even verder bellen zou ik zeggen, misschien dat, behalve je 'vrienden uit Tilburg', iemand anders er nog wel ideeën over heeft. Zag al brabant 4x4 voorbij komen, die zit hier ook op het forum en bij Peter Hertogs (www.americancar.nl) heb ik mijn auto (-'s) in onderhoud en die man is een lopende bron van kennis. Kan het altijd even proberen, zeker omdat je toch wel e.e.a. uitgesloten hebt ondertussen. Succes

Beste RW ik heb je tip opgevolgd en ben naar Peter gegaan.

Heeft de dop eraf gedraaid bovenop en zag stationair nog olie genoeg voorbij komen...Dit zou een sensor verhaal betekenen....??

Vond het een vreemd verhaal, het enige wat ie wilde proberen is de oliefilter vervangen....

En wat denk je, na ritten zoals Best Eindhoven even 150 hebben gereden zou die normaal stationair wegvallen, nu niet meer. Het blijft laag maar de meter valt niet meer weg....

En het lijkt, ik zeg het lijkt alsof het toek-toek-toek geluid nu ook niet meer op speelt??

Volgende week op en neer naar Frankrijk word de proef op de som nemen....

Wel nog een vaatje radiator vloeistof mee want dat reserve tankje is na 800 km bijna leeg????

Als iemand daar nog een goed tip voor weet?

Hij loopt niet vanzelf leeg, alleen als er echt mee gereden is..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ik vond het maar weer eens tijd voor een update:

Na een nieuwe filter bij mn nieuwe maat Peter en goede moed ben ik begonnen aan tochtje van 1700 km op en neer.

Na de eerste tol in Frankrijk bij het kaartje trekken kijk ik naar de meters en wat denk je de temp meter klapt tegen het dak aan en die van de oliedruk valt door de bodem...

FUCK :) nog niet eens op de helft op de heenweg...

Peter gebeld en een foto doorgestuurd....

Tja dat lijkt op de kopppakking....zegt ie aan de telefoon:

- radiator leeg en dit onder de oliedop....(zie foto)

Wat nu, dus grote 4 liters gekocht bijgevuld blijven rijden en meteen als je stopt bijvullen....!verwarming aan en ramen open....

Zo gezegd zo gedaan ook op de terugweg met de billen samengetrokken toch weer thuis gekomen., het lijkt allemaal goed te gaan en eenmaal weer thuis aangekomen maandag direct naar Peter...

Zooi uitelkaar laten halen en van plan om de koppakking te laten vervallen kosten geschat op 1500 euro...

Nou toe maar dan...

Maar toen kwam het telefoontje met slecht nieuws!

Kop laten afpersen en wat dachtje kop gescheurd..;) en wat een nieuwe kost wil je niet weten!!...

Nou een tweedehansje dan....ja toe maar dan....

Het wachten is nu op het telefoontje dat de kop gevonden is en opnieuw is afgeperst en het weer in elkaar gezet kan worden....

Ik zag elders op een forum Jeep (Je Eerste Echte Probleem) daar lijkt het onderhand wel op te lijken ja....

Je bent bijna, ik zeg bijna in staat om hem in het bos te zetten met een tot in de tank!

post-4224-12873026041392_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is wel een hele dure grap als ik dat zo lees 1500 voor een koppakking ex kop.. Een 2de hands kop lijkt me vrij makkelijk te vinden. Als deze van een blok wordt gedraaid welke al een tijd stil staat, dus koud lijkt mij het afpersen en vlakken overbodig. Wel de kop op de juiste volgorde eraf draaien.

Een nieuwe kop uit de states kost de wereld ook niet

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/REBUILT-4-0-AMC-CHEROKEE-JEEP-LAREDO-CYLINDER-HEAD_http://cgi.ebay.com/ebaymotors/REBUILT-4-0-AMC-CHEROKEE-JEEP-LAREDO-CYLINDER-HEAD_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem3ef96d65f2QQitemZ270472668658QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories

alleen de shipping cost kan nog wel wat oplopen

Gr Rick

bewerkt door Rick van Unen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helemaal klaar, nieuwe koppakking, 2ehands gevlakte kop erop en geperst + kleppen overgezet en 2800 :wacko: lichter....

(komt door de uren en het twee keer persen + tijd van het overzetten van de kleppen)

Rijdt de deur uit ben een 20 km verder en bij het stilstaan en stationair draaien

valt de oliedruk weg...:blink:

Wederom olie eruit (een dikkere versie erin) en nieuwe filter erop gezet,

20 km verder en stationair draaien blijft de naald net boven de nul en raakt het eerste streepje.... ;)

Niet om over naar huis te schrijven dus, van de week een proefritje van en naar Utrecht op en neer...200 km dan weer even verder kijken....

Als ie weer wegvalt verliest ergens druk en moet heel de motor uit elkaar zegt ie, :ohmy:

om te kijken waar die de druk verliest bij de lagers of tandwielen of weet ik veel !!!:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helemaal klaar, nieuwe koppakking, 2ehands gevlakte kop erop en geperst + kleppen overgezet en 2800 :wacko: lichter....

(komt door de uren en het twee keer persen + tijd van het overzetten van de kleppen)

Rijdt de deur uit ben een 20 km verder en bij het stilstaan en stationair draaien

valt de oliedruk weg...:blink:

Wederom olie eruit (een dikkere versie erin) en nieuwe filter erop gezet,

20 km verder en stationair draaien blijft de naald net boven de nul en raakt het eerste streepje.... :unsure:

Niet om over naar huis te schrijven dus, van de week een proefritje van en naar Utrecht op en neer...200 km dan weer even verder kijken....

Als ie weer wegvalt verliest ergens druk en moet heel de motor uit elkaar zegt ie, :ohmy:

om te kijken waar die de druk verliest bij de lagers of tandwielen of weet ik veel !!!:(

Ben je het nu niet een beetje zat aan het worden?

Succes en hopen dat het goed komt!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...