Spring naar bijdragen

Net gekocht en nu al exit?


XJStudent
 Share

Recommended Posts

Oliepeil goed? (niet teveel?)

Oké, dat zou het best eens kunnen zijn. Bij de afleverbeurt is ook de olie behoorlijk bijgevuld. Kan het zijn dat de motor dan bij hogere belasting of langere ritten een teveel heeft / de olie overstroomt? Want gek genoeg lekt hij vandaag (na een rit van Zeeland weer naar Utrecht) veel minder. En na een nacht staan lag er ook bijna niks onder. Moet er toch even naar laten kijken denk ik, ik weet bijvoorbeeld ook niet of het toevallig ATF is (die kunnen toch ook lekken?).

Verder ben ik errrug blij met m'n Cherokee. Met zonnig weer en de raampjes omlaag is het een genot om de V6 te horen draaien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 67
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

sorry, L6 inderdaad :yes:

Ik ben ook nieuw met het rijden in een automaat en wil (ook vanwege de dorst van de Jeep) proberen zuinig te rijden. Haal je de meeste efficiency als je gewoon goed gas geeft vanaf 0 km/h en dan gelijk loslaat als je op de goede snelheid zit? Of moet je heel langzaam iets gasgeven totdat de auto rolt en accelereert om het zuinigst te rijden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je zuinig wilt rijden had je beter geen Jeep kunnen kopen.:yes:

Een jeep is toch zuinig met een gemiddeld verbruik van 1 op 7 a 8:D

In de states zal hij best hoog scoren als het aankomt op zuinig rijden in vergelijking met de wagens van andere amerikaanse autofabrikanten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

sorry, L6 inderdaad :)

Ik ben ook nieuw met het rijden in een automaat en wil (ook vanwege de dorst van de Jeep) proberen zuinig te rijden. Haal je de meeste efficiency als je gewoon goed gas geeft vanaf 0 km/h en dan gelijk loslaat als je op de goede snelheid zit? Of moet je heel langzaam iets gasgeven totdat de auto rolt en accelereert om het zuinigst te rijden?

Verbruik van 10 liter op 100km is haalbaar met rustig rijden...... Heb je een verbruiksmeter in het plafond console?

FF off topic

Daar had ik nou ook een vraagje over het verbruik

Is een L6 vergeleken met een 8 cylinder zuiniger of maak dat niet uit

On topic

Zal niet veel uitmaken, de L6 zal iets harder moeten werken om de zelfde kilo's te verslepen. ( bij de ZJ )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tja de werkelijkheid is altijd met dit in het nadeel maar als ik 100 km op de teller rij dan doe ik net als velen van jullie best wel 1:10. tja als je dan moet versnellen oid dan gaat het weer snel naar 1:7,6 gemiddeld rij ik 1:6,8.

Met 2 paarden vandaag in de trailer gaat het naar de 1 : 5,8.

even voor

XJStudent , heb je al garage gevonden die je opweg kan helpen om je Jeep te repareren? Was vroeger ook bij Maasbach en nu dicvhterbij Utrecht in Schalkwijk en dat bevalt me goed met mijn GC.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Berend,

ik ga morgen (als ze 'm in kunnen nemen) naar Maasbach. Heb nog wat 'minor issues' die ik ze ook voorleg: portier rechts gaat van binnen niet goed open met de hendel (kabeltje die 'klink' omhoog haalt geknapt? CV werkt nog wel) en de knipperlicht/ruitenwisser-stang heeft wat problemen, kabelbreukjes denk ik. Las ook ergens anders op het forum over verlichtingsproblemen wat dat betreft. Mijn dimlicht doet het niet meer nu, alleen stads of grootlicht, doordat de schakelaar kapot is kan ik 'm niet meer van het grootlicht afhalen :) Nja, it's in the game. Verder is 't een hele fijne bak en trekt hij als een lier!!

bewerkt door XJStudent
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo! Lekker in het zonnetje naar Maasbach gereden, hij heeft de auto nu ingenomen en gaat 'm checken. De handel waar ik hem gekocht heb wil de helft van de reparatiekosten vergoeden.

Mijn 'overleden' Cherokee gaat Maasbach opkopen voor onderdelen. Ben ik daar ook weer vanaf :)

:)

Komt helemaal goed dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, laatste bericht van mij over problemen met de auto!

Vandaag opgehaald bij Maasbach. Alles opgelost en de baas zelf zei dat de auto nog prima reed (wat hij niet had verwacht voor hij aan de reparatie begon). Enige puntje is de katalysator die wat knort :yes:. Maar ik ben nu dus in het bezit van een volledig functionerende Cherokee! Stoelverstelling, airco, elektrische ramen, CV, alles doet het! Is dat vet of is dat vet!

Dit weekend maar lekker cruisen zolang het weer zich er voor leent. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, laatste bericht van mij over problemen met de auto!

Vandaag opgehaald bij Maasbach. Alles opgelost en de baas zelf zei dat de auto nog prima reed (wat hij niet had verwacht voor hij aan de reparatie begon). Enige puntje is de katalysator die wat knort :yes:. Maar ik ben nu dus in het bezit van een volledig functionerende Cherokee! Stoelverstelling, airco, elektrische ramen, CV, alles doet het! Is dat vet of is dat vet!

Dit weekend maar lekker cruisen zolang het weer zich er voor leent. :B

Dak eraf.. oh nee. ;):D

Gefeliciteerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en ... heeft je aankoop garage alles netje opgelost ?

We hebben de helft van de reparatiekosten vergoed gekregen van de aankoopgarage. Ik moet trouwens wel even zeggen dat Maasbach het super heeft gedaan! Aantal dingen gratis opgelost, snel gefixt en de oude Jeep opgehaald, waar hij 3 arbeidsuren voor heeft gegeven, wat dus van de reparatiekosten afging. Ik ga zeker weer langs Maasbach als er wat groot onderhoud nodig is!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...