Spring naar bijdragen

Net gekocht en nu al exit?


XJStudent
 Share

Recommended Posts

De omschrijvingen die de garage, waar de auto een week stond, afgeeft, vind ik niet dusdanig alarmerend dat de auto reddeloos verloren is...

Tis wel een student en de studiefinanciering is niet zo vet tegenwoordig:no:

Tja vrijdag de 13e was zijn laatste activiteit hier op het forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 67
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Hoezo?? Krijg je hem er zo niet door? ;)

OT:

Geen idee. En eigenlijk WIL ik het niet weten ook...:blink:

eigen keuring station

of iemand die wel in is om zulke auto,s te keuren met wat extra eurie,s

vriendjes politiek

ook ik heb daar wel eens jeep/bmw,s slopers gekocht met apk voor 300 euro

wel halen met trailer want hij remt niet meer zo goed dat hebben ze gezegt met 12mnd apk

zijn echte boeven

:blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik me nu afvraag zouden die gasten van Jet Cars dat nu nog steeds doen ?

een APK voor 250 euro

Ja dus. Kreeg mijn Pontiac niet door apk door te hoge Co. Was niet meer te herstellen. Kon bij JCars terecht voor 250 euro. Echter hoorde ik ook van insider dat bij een te groot risico voor hun (steekproef), ze het als volgt doen:

Je krijgt een nep Rdw Apk formulier en ze tonen een (Nep-) internetpagina waarop het lijkt dat de auto is afgemeld. Maanden later krijg je een prent voor niet gekeurd zijn en zit je in de problemen. Keuringsbedrijf op jouw papieren blijkt dan nog geen eens te bestaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier de student!

Over de financiën: stufi is inderdaad geen fulltimebaan-salaris, maar ik klus lekker bij in de commerciële muziekbusiness, waardoor ik kan genieten van een leuke auto voor een 20-jarige.

Dan nu nieuws over de XJ! WTA belde twee dagen geleden met de droevige mededeling (jawel) dat de auto overleden was. De vraag was wat er nog wél in goede staat was.. Ontsteking, uitlaat, katalysator, banden, dynamo, koppakking, bijna alles was verrot. Goedkoop is nu inderdaad duurkoop geworden.. Ik beschouw het als een wijze les. Maar impulsief als ik ben, heb ik gelijk autotrack afgestruind voor een andere auto. En ik heb 'm vandaag gekocht... Een XJ 4.0 LTD uit '92, met leer, airco, alles elektrisch, afijn, jullie weten wat hij heeft. Proefrit was zeer bevredigend, sturen, remmen, rijgedrag (automaat): voelde prima aan. De auto is zo'n 10 jaar van één eigenaar (vijftiger) geweest, wat op zich reden voor enig vertrouwen kan zijn. Maar het interieur (en de lak) zien er nog prima uit voor een wagen uit '92 met 300k rond op het klokje. 13 maart 2009 is de APK nog gebeurd, remlicht en handrem zijn vernieuwd, verder geen punten. Ook zijn de banden nog niet eens in de 'binnenkort vervangen'-zone, dus dat ziet er ook goed uit. De auto krijgt nu nog een afleveringsbeurtje, ik haal hem zaterdag op. Uiteraard hou ik jullie dan op de hoogte van verse bevindingen.

Sowieso: ik gebruik hem samen met de zanger van mijn band, we rijden vrij vaak behoorlijke stukken door NL en houden van vakanties verder weg. We gaan ervanuit dat we de Jeep 'oprijden' en gaan er gewoon lekker van genieten!

Ps.: sorry voor de lange radiostilte, was nogal kapot van het verlies :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Update! Vanochtend de "nieuwe" Jeep gehaald, samen met de mede-eigenaar (ik doe samen met een vriend, kostentechnisch handig!). Dealer Waardenburg in Amersfoort. Auto startte zonder problemen (heb ik anders meegemaakt) en er klonken geen gekke geluiden. Vanaf Amersfoort (eerst tank nokkie vol gegooid) gelijk naar Kapelle (Zeeland) gereden voor familiebezoek. Snelwegrit dus, en dat ging prima! Hele comfortabele auto, vooral de elektrische stoelverstelling is heerlijk. Tijdens de rit stonden alle meters goed, accu constant op 13/14 volt, radio stond hele tijd aan en ventilatie ook. Oliemeter stond netjes in het midden bij '3' en bij wat hogere belasting ook wat verder naar rechts, maar dat zal wel logisch zijn (héél technisch ben ik niet, ben wel autofreak, maar geen monteur).

Bij aankomst in Kapelle (auto natuurlijk even showen) bleek er een redelijk oliebad onder de auto te liggen. Tijdens de rit niets geroken of gezien aan rookwolkjes (was bij vorige Jeep wel het geval..). Gelukkig is er bij Kapelle een ANWB-station, waar snel de diagnose "krukaskering kapot" werd gesteld. Aangezien de auto drie weken geleden een APK heeft gehad en door de garagist mij werd verzekerd dat een beetje oliegebruik hoort maar meer ook niet, vond ik dit erg jammer! Op de dag van de aankoop nogalliefst. Gelijk met de dealer gebeld. Hij stelde voor dat we lieten checken of de krukaskering het probleem was en wat de kosten bij een bedrijf gaan worden, waarna hij met een voorstel wat betreft de kosten zou komen. Ik zie nu al op tegen de vervelende onderhandelingen wat dat betreft, maargoed.

Beste forumleden, ik doe even een beroep op jullie kennis: welke 4x4 specialist in midden-Nederland is er die binnenkort (liefst zo snel mogelijk, deze week) heel even een blik op de auto kan werpen, om te checken of het de krukaskering is? Graag laten we dan meteen de reparatie uitvoeren!

Daarbij hebben we nog steeds een tweede Cherokee, die nu bij WTA staat. We weten niet wat we daarmee aanmoeten, maar kregen het advies hem te laten opkopen als plukauto. Weet iemand een geschikt bedrijf/particulier om een Cherokee 4.0 uit '89 op te komen halen?

Sorry voor de grote hoeveelheid vragen, ik ben een nieuweling onder de Jeepmensen, maar heb mijn hart nu al wel aan het merk verloren, hoewel de problemen een aanslag op mijn humeur doen.. :thumbsup:

Alvast bedankt voor de reacties!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De zes cilinder is een prima ding, maar de krukas kering is inderdaad een van de weinige kleine minpuntjes.. Kijk niet vreemd op, dat als er straks een nieuwe in zit er korte tijd later weer zweetdruppels aan hangen.

Waarschijnlijk niet, maar het kan. (dan weet je dat vast)

Kan ook geen kwaad, en soms (in mijn geval) kan het ook ineens weer weg zijn. :thumbsup:

Kortom, voor de jeep specialist is dit een routineklus waarbij alleen de arbeidstijd het verschil maakt..de kering zelf is niet duur.

Niet iets om je humeur door te laten verpesten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Update! Dealer Waardenburg in Amersfoort.

Waardenburg is geen dealer , maar een autohandelaar in Amersfoort. Laat me raden je hebt de rood/buine gekocht ?:thumbsup:

Beste forumleden, ik doe even een beroep op jullie kennis: welke 4x4 specialist in midden-Nederland is er die binnenkort (liefst zo snel mogelijk, deze week) heel even een blik op de auto kan werpen, om te checken of het de krukaskering is? Graag laten we dan meteen de reparatie uitvoeren!

Jammer dat je je niet beter voorbereid op het kopen van een auto. In Amersfoort zit www.maasbach4x4.nl garage. Hij zit nog geen 5 km van Waardenburg af en hij had een aankoopkeuring voor je kunnen doen, maar goed dat is het verleden. Bel Maasbach anders maar even, kan hij er naar kijken voordat je met de auto naar Waardenburg gaat.

Succes !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

EJG, hoe goed kende jij die Jeep toevallig :thumbsup:

Ik heb contact opgenomen met Maasbach, voor nu even via de website. Ik hoop er zo spoedig mogelijk langs te gaan.

Wat betreft een aankoopkeuring: daar heb je helemaal gelijk in. Impulsiviteit en te gehaast beslissen eisen hun tol. Ik ben 20 maar leer op deze manier al harde lessen, die ik later hoop ik kan gebruiken om toekomstige problemen te vermijden!

Wat me wel opvalt is dat een APK eigenlijk niet veel zegt van de onderhuidse staat van een auto. Klinkt dat herkenbaar voor sommige mensen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ken de auto niet, maar zag hem vorige week wel staan.

Waardenburg is een bedrijf waar ik niet snel een auto zou kopen :thumbsup:

AKP zegt eigenlijk niet zo veel over de auto.

Is een moment opname, waar alleen bepaalde punten worden bekeken die o.a. met veiligheid hebben te maken. Bijvoorbeeld remmen , banden enz.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat me wel opvalt is dat een APK eigenlijk niet veel zegt van de onderhuidse staat van een auto. Klinkt dat herkenbaar voor sommige mensen?

Volgens de RDW:

De APK is belangrijk en nuttig voor de verkeersveiligheid en ter bescherming van het milieu.

En zegt dus weinig over de punten waar niet op wordt gekontroleerd, maar voor de eigenaar ook belangrijk zijn!

BV, je uitlaat kan er morgen onderuit vallen, maar was vorige week tijdens de keuring nog heel en gasdicht.

Aankoopkeuring geeft wel de algehele technische staat van het voertuig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voeger stond hij bekend als de handelaar waar je heeb ging voor een heeeeel goedkoop autotje. Moet wel zeggen dat ie het tegenwoordig beter doet , Beter pand, jongere auto's enz.

Verder heb ik nooit zaken met hem gedaan, dus kan daar geen oordeel over geven. Tja, waarom zou ik daar niet kopen....mischien door de verhalen van vroeger, zoiets blijft dan toch weer bij.

Maar nogmaals , ik kan niet slecht over hun spreken , heb er geen ervaring mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Ruud Verhof
Update! Vanochtend de "nieuwe" Jeep gehaald, samen met de mede-eigenaar (ik doe samen met een vriend, kostentechnisch handig!). Dealer Waardenburg in Amersfoort. Auto startte zonder problemen (heb ik anders meegemaakt) en er klonken geen gekke geluiden. Vanaf Amersfoort (eerst tank nokkie vol gegooid) gelijk naar Kapelle (Zeeland) gereden voor familiebezoek. Snelwegrit dus, en dat ging prima! Hele comfortabele auto, vooral de elektrische stoelverstelling is heerlijk. Tijdens de rit stonden alle meters goed, accu constant op 13/14 volt, radio stond hele tijd aan en ventilatie ook. Oliemeter stond netjes in het midden bij '3' en bij wat hogere belasting ook wat verder naar rechts, maar dat zal wel logisch zijn (héél technisch ben ik niet, ben wel autofreak, maar geen monteur).

Bij aankomst in Kapelle (auto natuurlijk even showen) bleek er een redelijk oliebad onder de auto te liggen. Tijdens de rit niets geroken of gezien aan rookwolkjes (was bij vorige Jeep wel het geval..). Gelukkig is er bij Kapelle een ANWB-station, waar snel de diagnose "krukaskering kapot" werd gesteld. Aangezien de auto drie weken geleden een APK heeft gehad en door de garagist mij werd verzekerd dat een beetje oliegebruik hoort maar meer ook niet, vond ik dit erg jammer! Op de dag van de aankoop nogalliefst. Gelijk met de dealer gebeld. Hij stelde voor dat we lieten checken of de krukaskering het probleem was en wat de kosten bij een bedrijf gaan worden, waarna hij met een voorstel wat betreft de kosten zou komen. Ik zie nu al op tegen de vervelende onderhandelingen wat dat betreft, maargoed.

Beste forumleden, ik doe even een beroep op jullie kennis: welke 4x4 specialist in midden-Nederland is er die binnenkort (liefst zo snel mogelijk, deze week) heel even een blik op de auto kan werpen, om te checken of het de krukaskering is? Graag laten we dan meteen de reparatie uitvoeren!

Daarbij hebben we nog steeds een tweede Cherokee, die nu bij WTA staat. We weten niet wat we daarmee aanmoeten, maar kregen het advies hem te laten opkopen als plukauto. Weet iemand een geschikt bedrijf/particulier om een Cherokee 4.0 uit '89 op te komen halen?

Sorry voor de grote hoeveelheid vragen, ik ben een nieuweling onder de Jeepmensen, maar heb mijn hart nu al wel aan het merk verloren, hoewel de problemen een aanslag op mijn humeur doen.. :yes:

Alvast bedankt voor de reacties!

Oliepeil goed? (niet teveel?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...