Spring naar bijdragen

Net gekocht en nu al exit?


XJStudent
 Share

Recommended Posts

Twee weken geleden heb ik, een 20 jarige student, samen met een vriend een Cherokee uit '89 gekocht bij een grote handelaar in Rotterdam. De proefrit was fantastisch, de motor liep echt prima en heel regelmatig en de auto voelde degelijk aan. Wat wel problematisch was, was wat rook die door 'olie op de warme uitlaat' onder de auto vandaan walmde (temperatuurmeter staat gewoon in het midden, motor werd niet te warm). En de accumeter, die helemaal links stond, maar de verkoper zei (natuurlijk) dat dit allemaal van het lange stilstaan kwam. Gelijk bij de eerst rit van Rotterdam naar Utrecht was het flink genieten, maar midden in het centrum van Utrecht viel de auto stil. Wegenwacht: dynamo of accu kapot, motor slaat dan af. De auto heeft een week bij een garage in Utrecht gestaan, die vanmiddag telefonisch zei dat ze er niks aan gaan doen, omdat er teveel aan mankeert: 4 banden die behoorlijk glad zijn, olielekkage bij de motor en een kortsluiting die ze niet echt konden vinden.. Is het het waard om de auto (die niet zonder nieuwe accu start en blijft lopen) naar een Jeep-specialist te brengen? Zo ja, waar in de omgeving van Utrecht stad zit een degelijk bedrijf? En hoeveel kost het ongeveer, met deze problemen?

Alvast bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 67
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Twee weken geleden heb ik, een 20 jarige student, samen met een vriend een Cherokee uit '89 gekocht bij een grote handelaar in Rotterdam. De proefrit was fantastisch, de motor liep echt prima en heel regelmatig en de auto voelde degelijk aan. Wat wel problematisch was, was wat rook die door 'olie op de warme uitlaat' onder de auto vandaan walmde (temperatuurmeter staat gewoon in het midden, motor werd niet te warm). En de accumeter, die helemaal links stond, maar de verkoper zei (natuurlijk) dat dit allemaal van het lange stilstaan kwam. Gelijk bij de eerst rit van Rotterdam naar Utrecht was het flink genieten, maar midden in het centrum van Utrecht viel de auto stil. Wegenwacht: dynamo of accu kapot, motor slaat dan af. De auto heeft een week bij een garage in Utrecht gestaan, die vanmiddag telefonisch zei dat ze er niks aan gaan doen, omdat er teveel aan mankeert: 4 banden die behoorlijk glad zijn, olielekkage bij de motor en een kortsluiting die ze niet echt konden vinden.. Is het het waard om de auto (die niet zonder nieuwe accu start en blijft lopen) naar een Jeep-specialist te brengen? Zo ja, waar in de omgeving van Utrecht stad zit een degelijk bedrijf? En hoeveel kost het ongeveer, met deze problemen?

Alvast bedankt!

Heb er wel een in de regio Rotterdam/moerdijk......Jeeped. Die zou ( als hij tijd en zin heeft ) kunnen kijken of het de moeite waard is om aan repareren te beginnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Twee weken geleden heb ik, een 20 jarige student, samen met een vriend een Cherokee uit '89 gekocht bij een grote handelaar in Rotterdam. De proefrit was fantastisch, de motor liep echt prima en heel regelmatig en de auto voelde degelijk aan. Wat wel problematisch was, was wat rook die door 'olie op de warme uitlaat' onder de auto vandaan walmde (temperatuurmeter staat gewoon in het midden, motor werd niet te warm). En de accumeter, die helemaal links stond, maar de verkoper zei (natuurlijk) dat dit allemaal van het lange stilstaan kwam. Gelijk bij de eerst rit van Rotterdam naar Utrecht was het flink genieten, maar midden in het centrum van Utrecht viel de auto stil. Wegenwacht: dynamo of accu kapot, motor slaat dan af. De auto heeft een week bij een garage in Utrecht gestaan, die vanmiddag telefonisch zei dat ze er niks aan gaan doen, omdat er teveel aan mankeert: 4 banden die behoorlijk glad zijn, olielekkage bij de motor en een kortsluiting die ze niet echt konden vinden.. Is het het waard om de auto (die niet zonder nieuwe accu start en blijft lopen) naar een Jeep-specialist te brengen? Zo ja, waar in de omgeving van Utrecht stad zit een degelijk bedrijf? En hoeveel kost het ongeveer, met deze problemen?

Alvast bedankt!

In iedergeval niet naar de dealer brengen, want dan is stappen er voorlopig niet meer bij. Wat je in utrecht wel hebt is bijv. WTA. http://www.wta4x4.nl/

Je kan ook Jeeped een PB'tje sturen. die zit hier op het forum en sleutelt tegen leuke student vriendelijk prijzen.

En anders zelf effe de handen vies maken. Olie lekkage is waarschijnlijk achterste krukaskering. En tja wat betreft het elektrische gedeelte, meten is weten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit klinkt als een bekend verhaal.

Helaas ben ik ook door schade en schande wijs geworden. M'n 2e XJ was er één met garantie en niet van 'n handelaar. Van m'n eerste restten alleen nog de nuttige onderdelen.

Overigens stond ik daar ook mee stil: kapotte dynamo waardoor de accu niet meer bijlaadde. Dat merk je met een proefrit niet .... (ik had er na aanschaf dik 200 km mee gereden voor-ie er mee ophield).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alle problemen die jij hebt met jouw XJ zijn te verhelpen maar zullen tijd en geld kosten. Tis alleen te hopen dat er niet meer aan de hand is met jouw cherokee. De adressen om je problemen te verhelpen heb je al en zijn alle 3 zeker de moeite waard. Ik zou persoonlijk WTA als 3e oplossing nemen. Maasbach en Jeeped hebben mijn voorkeur ivm gebruik 2e hands onderdelen. BIj WTA weet ik niet of hun dat ook doen.

Wanneer verloopt de APK voor deze wagen? Ik hoop dat je niet te veel heb betaald voor deze jeep. Want goedkoop kan duurkoop zijn. Waar ik woon in Rotterdam stond er ook 1 te koop bij een handelaar met bouwjaar 1989. Daar vroegen ze 750 euro voor en die is verkocht 3 weken geleden ofzo.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allereerst: wow! wat een forum, na een nacht slapen al flink wat replies. Ik ga even overleggen met de mede-eigenaar (ik doe samen met een vriend, dat maakt het kostentechnisch draaglijker!) maar ga in ieder geval WTA en/of Maasbach contacteren. Ik hou jullie op de hoogte. En bedankt voor de info!

Edit: Ja, handelaar begon met J en eindigde op et Cars. Wagen koste 850 eu, APK tot begin april...

Edit2: WTA 4x4 gaat naar de auto kijken! Nu moet ik 'm eerst nog naar dat bedrijf zien te slepen.. Toevallig Utrechtenezen met een Jeephart die voor een tientje mijn Cherokee 500 meter willen slepen? :thumbsup:

bewerkt door XJStudent
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zit niet echt in de buurt om je auto te verslepen. Maar wel een tip, als je 'm gaat verslepen. Ik ga er vanuit dat je een automaat hebt, zet dan tijdens het verslepen zowel de automaat als de tussenbak in z'n neutraal....

En wat betreft J.....et cars.:):wacko: Staat niet echt als goed bekend....:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor de niet-ingewijden... Wat is de volledige naam van J.....et cars?

Altijd handig om te weten, waar je niet moet zijn.

Eventueel via PM...

De naam van die handelaar waar het hier over gaat staat al omschreven hier in dit topic. Dus een pm is niet meer nodig :wacko:

Handelaar begon met J en eindigde op et Cars

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allereerst: wow! wat een forum, na een nacht slapen al flink wat replies. Ik ga even overleggen met de mede-eigenaar (ik doe samen met een vriend, dat maakt het kostentechnisch draaglijker!) maar ga in ieder geval WTA en/of Maasbach contacteren. Ik hou jullie op de hoogte. En bedankt voor de info!

Edit: Ja, handelaar begon met J en eindigde op et Cars. Wagen koste 850 eu, APK tot begin april...

Edit2: WTA 4x4 gaat naar de auto kijken! Nu moet ik 'm eerst nog naar dat bedrijf zien te slepen.. Toevallig Utrechtenezen met een Jeephart die voor een tientje mijn Cherokee 500 meter willen slepen? :)

jet cars, wat een rommel verkopen ze daar zeg... :wacko:

Ook eens een proefrit gemaakt met een xj van daar en die liep op een cilinder of drie denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Twee weken geleden heb ik, een 20 jarige student, samen met een vriend een Cherokee uit '89 gekocht bij een grote handelaar in Rotterdam. De proefrit was fantastisch, de motor liep echt prima en heel regelmatig en de auto voelde degelijk aan. Wat wel problematisch was, was wat rook die door 'olie op de warme uitlaat' onder de auto vandaan walmde (temperatuurmeter staat gewoon in het midden, motor werd niet te warm). En de accumeter, die helemaal links stond, maar de verkoper zei (natuurlijk) dat dit allemaal van het lange stilstaan kwam. Gelijk bij de eerst rit van Rotterdam naar Utrecht was het flink genieten, maar midden in het centrum van Utrecht viel de auto stil. Wegenwacht: dynamo of accu kapot, motor slaat dan af. De auto heeft een week bij een garage in Utrecht gestaan, die vanmiddag telefonisch zei dat ze er niks aan gaan doen, omdat er teveel aan mankeert: 4 banden die behoorlijk glad zijn, olielekkage bij de motor en een kortsluiting die ze niet echt konden vinden.. Is het het waard om de auto (die niet zonder nieuwe accu start en blijft lopen) naar een Jeep-specialist te brengen? Zo ja, waar in de omgeving van Utrecht stad zit een degelijk bedrijf? En hoeveel kost het ongeveer, met deze problemen?

Alvast bedankt!

Overigens zijn de roblemen die jij opnoemt best makkelijk te verhelpen lijkt me. Accu dynamo, dat moet een wegenwacht toch zo kunnen vertellen waar het aan schort. Is een luie wegenwacht geweest als je het mij vraagt. Dynamo koop je tweedehands voor 100 euro's ofzo. Accu zijn ook niet de kosten. Banden worden hier regelmatig tweedehands aangeboden of je plaatst een oproep.

Alleen ff laten checken waar die lekkage vandaan komt.

Wat is het kenteken van je auto?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Olielekkage, dynamoproblemen, kortsluiting en accu kapot........

Allemaal standaard XJ dingen, wat is nu het echte probleem ? :whistle:

Ik maak zelf altijd een prioriteiten lijstje, het vreemde is dat het lijstje alleen maar langer wordt, hoeveel tijd en geld ik er ook insteek.

Voor wat betreft olielekkage heb ik wel ontdekt dat er aan de bovenkant ook een gat in je motor zit, als je daar maar regelmatig net zoveel ingiet als er aan de onderkant uitloopt zou het goed moeten gaan ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Olielekkage, dynamoproblemen, kortsluiting en accu kapot........

Allemaal standaard XJ dingen, wat is nu het echte probleem ? :lol:

Ik maak zelf altijd een prioriteiten lijstje, het vreemde is dat het lijstje alleen maar langer wordt, hoeveel tijd en geld ik er ook insteek.

Voor wat betreft olielekkage heb ik wel ontdekt dat er aan de bovenkant ook een gat in je motor zit, als je daar maar regelmatig net zoveel ingiet als er aan de onderkant uitloopt zou het goed moeten gaan :rolleyes:

Bij bijna alle studenten is het internet ongeveer hun eerste levensbehoefte. Dus bij het invoeren van de naam JET cars hadden er al bellen moeten rinkelen maar daar verander je nu niks meer aan.

Een jeep is een wagen die probleemloos heel lang mee kan gaan maar bij slecht onderhoud kan het juist een geldverslindende machine worden. Dat is best ook goed mogelijk in jouw geval. Ik zou zeggen. Bel cherokeeparts of een andere jeepopkoper op en kijk wat ze willen geven voor jouw wagen. Mochten hun een bod doen van 350 euro dan moet je er gewoon afstand van doen en een verlies slikken van 400 euro. Want ik denk dat je met deze jeep de bekende kat in de zak heb gekocht!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De omschrijvingen die de garage, waar de auto een week stond, afgeeft, vind ik niet dusdanig alarmerend dat de auto reddeloos verloren is...

Banden... tja. "behoorlijk glad" Wasda? 2,5 mm? 1mm?

Accu of dynamo stuk.... tja.... maar welke van de 2? En dan nog, ze kosten je niet de kop met zoveel 2e hands leveranciers.

Olielekkage... Hoort bij een Jeep;) Hoe dan ook, is ook wel op te lossen.

en een kortsluiting??? Dan was 'ie afgebrand of er slaat een zekering door.

Al met al tot zover niet zo veel drama. In ieder geval de moeite om eens nader te bekijken, en niet meteen de hele auto weg te doen.

Mogelijk komt er meer naar boven natuurlijk, maar net zo gemakkelijk is dit alles wat er mis is.

Edit:

Lees net dat de auto 10 dagen geleden al naar WTA zou gaan....:rolleyes:

Al nieuws?

bewerkt door 87wrangler
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...