hhbirnie Geplaatst March 5, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 5, 2009 Is er een specifike grondverf voor een ford gpw(willy mb)? De eindlaag is ral 6014(olive drab) maar nergens vind ik iets van een grondverf. Ik hoor wel iets over een rood/bruine grondverf.Kan iemand mij opweg helpen? Bijvoorbaad dank, Hans hhbirnie@casema.nl Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst March 5, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 5, 2009 Hoe orgineel wil je? Tis waarschijnlijk gewone rode ijzermenie, deze is roodbruin van kleur. Beter is een epoxy primer of een washprimer. Welkom, en laat eens zien waar je aan bezig bent, we zijn gek op restauratieprojecten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hhbirnie Geplaatst March 24, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 24, 2009 Hoe orgineel wil je? Tis waarschijnlijk gewone rode ijzermenie, deze is roodbruin van kleur.Beter is een epoxy primer of een washprimer. Welkom, en laat eens zien waar je aan bezig bent, we zijn gek op restauratieprojecten. Hierbij een link naar mn projek. Ik besef dat het een hoop werk is maar uit eindelijk zal het een goed gevoel geven http://www.nwveluwegroep.nl/foto's%20hans%20birnie.htm Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cannonball Geplaatst March 24, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 24, 2009 Hierbij een link naar mn projek. Ik besef dat het een hoop werk is maar uit eindelijk zal het een goed gevoel gevenhttp://www.nwveluwegroep.nl/foto's%20hans%20birnie.htm Mooi man:wub: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst March 24, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 24, 2009 project ? Je bent gewoon een jeep aan het bouwen....... Wwat een ziet dat ding eruit. Denk dat de meeste hem al bij het oud ijzer hadden neergezet. Complimenten ! Maak anders een topic aan bij "projecten" Op die manier kunnen we het in zijn geheel volgen als naslagwerk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst March 25, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 25, 2009 Mooi Project!! vraagje: Op een van de foto's staat schouwing RDW. Zat er al een NL kenteken bij of heb je die nu net aangevraagd? Groeten. Paul Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
darkwolf Geplaatst March 25, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 25, 2009 Inderdaad, wat een klus !! Ik zie dat er al aardig beweging inzit ? Wanneer zijn jullie er aan begonnen ? Ik hoop dat jullie inderdaad één en ander op het forum zullen plaatsen zodat we het een beetje kunnen volgen:) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hhbirnie Geplaatst March 25, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 25, 2009 project ?Je bent gewoon een jeep aan het bouwen....... Wwat een ziet dat ding eruit. Denk dat de meeste hem al bij het oud ijzer hadden neergezet. Complimenten ! Maak anders een topic aan bij "projecten" Op die manier kunnen we het in zijn geheel volgen als naslagwerk. Ik zal ff kijken hoe ik de link daar heen zet. Maar ff over de toestand.De vorige eigenaar zal wel fred flinstone geheten hebben gezien de bodem.Voor en achter is niet eens meer slecht te noemen..... Daar heb ik vervangen de platen voor.De zijkant rond om is hard, hier en daar wel wat herstel nodig.En dan het bekende likje verf wat wonderen doet.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hhbirnie Geplaatst March 25, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 25, 2009 Mooi Project!! vraagje: Op een van de foto's staat schouwing RDW. Zat er al een NL kenteken bij of heb je die nu net aangevraagd? Groeten. Paul Hoi nee er zat geen kenteken op.Daarom ben ik ook eerst naar de rdw gegaan om later niet tegen problemen aan te lopen..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hhbirnie Geplaatst March 25, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 25, 2009 project ?Je bent gewoon een jeep aan het bouwen....... Wwat een ziet dat ding eruit. Denk dat de meeste hem al bij het oud ijzer hadden neergezet. Complimenten ! Maak anders een topic aan bij "projecten" Op die manier kunnen we het in zijn geheel volgen als naslagwerk. Ik heb een topic aan gemaakt onder projecten....restauratie ford gpw(willy) Hans Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst March 25, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 25, 2009 Hoi nee er zat geen kenteken op.Daarom ben ik ook eerst naar de rdw gegaan om later niet tegen problemen aan te lopen..... geen problemen verder gehad dat ie niet APK waardig was?? mag ik ook vragen wat je ongeveer kwijt was, heb een 1979 Cherokee Chief met duitse brief die nog op kenteken moet maar die nog niet goed loopt. ben dus benieuwd hoe dat bij jouw ging. (en wat de kosten waren) Groeten Paul. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hhbirnie Geplaatst March 25, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 25, 2009 geen problemen verder gehad dat ie niet APK waardig was?? mag ik ook vragen wat je ongeveer kwijt was, heb een 1979 Cherokee Chief met duitse brief die nog op kenteken moet maar die nog niet goed loopt. ben dus benieuwd hoe dat bij jouw ging. (en wat de kosten waren)Groeten Paul. Hoi, hij staat nog niet op kenteken maar hem laten identificeren(schouwen) zodat ze weten hoe de jeep was voor het opknappen kost 42 euro.Dan lopen ze hem na en leggen een dossier aan voor het op kenteken zetten. Ze zeiden dat het op kenteken zetten nu minder problemen zal geven dan helemaal restaureren en dan op kenteken zetten ivm het VIN nr. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MarijnvZ Geplaatst August 17, 2010 Rapporteren Share Geplaatst August 17, 2010 (bewerkt) Hoi,hij staat nog niet op kenteken maar hem laten identificeren(schouwen) zodat ze weten hoe de jeep was voor het opknappen kost 42 euro.Dan lopen ze hem na en leggen een dossier aan voor het op kenteken zetten. Ze zeiden dat het op kenteken zetten nu minder problemen zal geven dan helemaal restaureren en dan op kenteken zetten ivm het VIN nr. Klopt, hebben we hier ook gedaan met een LaRo Series 1 uit '58 en met dat ID-taggie eraan heb je straks gewoon meteen een kenteken als de auto compleet is en zelf komt binnenrollen. Als je een auto met Duitse Brief hebt, is het kwestie van even naar binnen rijden en weer naar buiten rijden met NL-platen. Wat in DLD een TGK heeft, krijgt dat in NL ook. APK dan gewoon lekker bij een goedkope garage, hoeft maar 1 keer Heb binnenkort afspraak bij Dekra voor mijn M38, hopelijk gaat dat net zo als in NL. -edit- Heb even je foto's bekeken, zie k nou goed dat er een nieuw chassis onder gaat? Heb je de tub nog laten zandstralen? dan ben je van de roest af. De meeste stralerijen spuiten em dan evt. in zinkcoating. Mooi hoor, ziet er progressief uit. Die motor gaat wel goedkomen, zit zo veel oliedrab dat is wel gesmeerd gebleven Gaaf hoor, een echte GPW met alle plaatjes er nog in. August 17, 2010 bewerkt door MarijnvZ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.