Spring naar bijdragen

Wagoneer aanschaffen


 Share

Recommended Posts

Beste Jeepers,

Ik ben op dit moment in het bezit van een Cherokee XJ Limited van 2001 met 98 000 km op de teller.

Ik speel al langer met de gedachte mijn cherokee in te ruilen voor een Grand Wagoneer.

Ik rijd zelf zo'n 25 000 (zakelijke) km's per jaar.

Belangrijk is voor mij dat ik er niet op achteruit ga wat betreft comfort en betrouwbaarheid ten opzichte van mijn huidigge cherokee.

Wat zijn jullie ervaringen met de hoeveelheid km's die ik wil gaan rijden met een Grand Wagoneer, is dit een verstandig idee van mij.

Ik wil in ieder geval een Grand Wagoneer van goede kwaliteit, ben erg te spreken over de auto's die The Gallerie heeft staan in Brummen.

Graag jullie reactie ('s)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Plan lijkt me leuk , lekker zakelijk rijden en weinig bijtelling.

Vindt best veel KM voor een oude wagoneer.

Weet niet hoe handig je bent en hoeveel tijd je hebt, maar het blijft een oude Jeep, die onderhoud nodig heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben zelf geen sleutelaar, ik heb hier de kennis en de tijd niet voor.

Wel heb ik er extra kosten voor over om zo'n auto goed te houden.

Zou Iedere 10 000km een beurt geven bij de garage, doe ik nu ook met mijn cherokee, voldoende zijn?

Belangrijk is dat ik niet langs de weg kom te staan, dan is voor mij de lol snel over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als je van plan bent om met zo'n oldtimer veel te gaan rijden zou ik hem toch piekfijn in orde laten zetten.

Je rijdt immers niet met de motor alleen.

Vooral de aandrijflijn van een 4X4 heeft wel wat aandacht nodig en bij zo'n ouderling kan dit wel 's nodig zijn.

De motor daarentegen moet goed onderhouden worden, dat is juist, maar ik vraag me steeds af: op welke basis bouw je verder ? want de vorige eigenaar kan de zaak goed afgebeuld hebben....

heel goed uitkijken dus, en je goed laten adviseren (niet door je emoties)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Jeepers,

Ik ben op dit moment in het bezit van een Cherokee XJ Limited van 2001 met 98 000 km op de teller.

Ik speel al langer met de gedachte mijn cherokee in te ruilen voor een Grand Wagoneer.

Ik rijd zelf zo'n 25 000 (zakelijke) km's per jaar.

Belangrijk is voor mij dat ik er niet op achteruit ga wat betreft comfort en betrouwbaarheid ten opzichte van mijn huidigge cherokee.

Wat zijn jullie ervaringen met de hoeveelheid km's die ik wil gaan rijden met een Grand Wagoneer, is dit een verstandig idee van mij.

Ik wil in ieder geval een Grand Wagoneer van goede kwaliteit, ben erg te spreken over de auto's die The Gallerie heeft staan in Brummen.

Graag jullie reactie ('s)

Een grand wagoneer vind ik een schitterende wagen en zoals al door de mensen hierboven aangegeven is het wel een wagen die zijn onderhoud en aandacht op tijd nodig heeft. De Grand Wagoneer zal nooit zo probleemloos zijn als een cherokee denk ik.

De reden waarom je van auto wil veranderen is dat gewoon omdat je een Grand Wagoneer een schitterende wagen vindt of heeft dat te maken met het nu nog geldende fiscale voordeel? Of is het een combinatie van de liefde voor een Grand Wagoneer en het bijbehorende fiscale voordeel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een grand wagoneer vind ik een schitterende wagen en zoals al door de mensen hierboven aangegeven is het wel een wagen die zijn onderhoud en aandacht op tijd nodig heeft. De Grand Wagoneer zal nooit zo probleemloos zijn als een cherokee denk ik.

De reden waarom je van auto wil veranderen is dat gewoon omdat je een Grand Wagoneer een schitterende wagen vindt of heeft dat te maken met het nu nog geldende fiscale voordeel? Of is het een combinatie van de liefde voor een Grand Wagoneer en het bijbehorende fiscale voordeel?

Vind het vooral een mooie auto die leuk is om te rijden, qua kosten wil ik er niet op achteruit gaan ten opzichte van mijn huidige Cherokee.

Fiscaal is een Grand Wagoneer wat aantrekkelijker maar de onderhouds kosten liggen hoger.

Heb wel gezien dat een mooie in nederland vinden lastig is, heeft iemand ervaring met een Grand Wagoneer uit amerika importeren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tis ook een schitterende wagen alleen denk ik wel dat je qua brandstof verbruik behoorlijk kan gaan inboeken. Die 5.9 liter motoren drinken toch redelijk wat meer als de 4 liter motoren. Ik zou hem dan zeker op gas gaan zetten als je dat al niet van plan was. Qua onderhoud zal hij ook wat meer kosten als een cherokee. Voor een cherokee is genoeg te vinden in de buurt maar voor een Grand Wagoneer moet je wat beter en verder zoeken. Nu is het nog fiscaal aantrekkelijk maar dat gaat zeker veranderen in de toekomst voor de zakelijke markt. Overheid had niet verwacht dat zoveel mensen ineens een oldtimer zakelijk zouden gaan rijden en dat kost de overheid inkomsten.

Tevens zou rond 2012 het rekeningrijden worden ingevoerd maar dat zal vast wat later worden. Dat rekeningrijden gaat voor iedereen gelden. HSB verdwijnt dan totaal en dan gaan we betalen per kilometer. Hoe ze dat precies gaan doen is nog niet duidelijk. Je hoort daarover verschillende geruchten zoals indeling qua gewicht of uitstoot of vermogen of leeftijd. 1 ding staat voor mij vast. Dat het gaat veranderen is zeker. Dus zolang het kan pak je voordeel ermee.

Importeren uit de states kan heel aantrekkelijk zijn alleen vind ik dat je hem dan zelf moet gaan uitzoeken daar. Ik hoor geregeld bedrijven die zich daarmee bezig houden dat de wagen op de foto´s er veel beter uit zag dan dat hij in werkelijkheid is.

Succes!

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

beste Jeepers,

Heb op dit moment 2 mooie Wagoneers op het oog. (zie de links hieronder)

Wil eigenlijk bij beide gaan kijken, wat is jullie eerste indruk?

De witte Wagoneer komt bij The Gallerie in brummen vandaan, de bruine uit zwitserland.

Hoe kom ik erachter dat ik een goede auto ga kopen, is een keuring verhelderend??

Graag jullie reacties...

http://www.speurders.nl/overzicht/jeep-grand-wagoneer-5-9-v8-in-nieuwstaat-44762461.html?fh_start_index=30&q=jeep+wagoneer

Marktplaats advertentie nummer: 232157359

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vind het vooral een mooie auto die leuk is om te rijden, qua kosten wil ik er niet op achteruit gaan ten opzichte van mijn huidige Cherokee.

Fiscaal is een Grand Wagoneer wat aantrekkelijker maar de onderhouds kosten liggen hoger.

Heb wel gezien dat een mooie in nederland vinden lastig is, heeft iemand ervaring met een Grand Wagoneer uit amerika importeren?

als je een wagoneer uit Amerika haalt is het ook raadzaam om er heen te gaan, blind kopen (van foto) is geen optie als je een goede zoekt

ik spreek uit ervaring!!

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij staat aan de oostkust in Virgina beach. Scheelt weer transport naar een haven. Hoewel ik niet weet of je daar naast de marine ook nog een gewone haven hebt. Anders is de dichtsbijzijnde Wilmington, Delaware.

Ik ben daar ooit geweest om een schip met bloembollen te (laten) lossen. Die zijn toen met vrachtwagen naar Virgina beach vervoerd.

Succes! Deze GW is mooi maar niet zo mooi als die op die site met al die foto's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb de man gisteravond gesproken, klonk allemaal erg goed.

Heb daarna de vin code toch nog even gegoogeld, de auto blijkt al langere tijd te koop te staan, iedere keer op andere verkoop sites voor verschillende prijzen.

Voor een wagoneer in deze staat klopt dat gewoon niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo ,in Brummen hebben ze een spreekwoord ,veel beloven weinig geven

doet een gek in vreugde leven,heb mogen ondervinden dat ze op dit adres

een mooie serie foto's plaatsen en als je er dan komt een auto te zien krijgt <ze wijzen aan waar deze staat op hun terrein> is het er een waarvan je denkt ik heb mooiere gaten gezien Probeer eens met iemand die echt verstand heeft van auto's te gaan kijken naar een jeep bij een particulier en laat je dan vertellen wat een auto van meer als 18 jaar oud mag mankeren geen gel... is van een oude dame geweest of heeft altijd binnen gestaan , kruip door en onder de auto door en neem een magneetje mee succes er mee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo ,in Brummen hebben ze een spreekwoord ,veel beloven weinig geven

doet een gek in vreugde leven,heb mogen ondervinden dat ze op dit adres

een mooie serie foto's plaatsen en als je er dan komt een auto te zien krijgt <ze wijzen aan waar deze staat op hun terrein> is het er een waarvan je denkt ik heb mooiere gaten gezien Probeer eens met iemand die echt verstand heeft van auto's te gaan kijken naar een jeep bij een particulier en laat je dan vertellen wat een auto van meer als 18 jaar oud mag mankeren geen gel... is van een oude dame geweest of heeft altijd binnen gestaan , kruip door en onder de auto door en neem een magneetje mee succes er mee

Weet niet precies wat je bedoeld, ben zelf nooit in Brummen geweest.

Weet wel dat the gallerie gewoon auto's onder handels conditie verkoopt, zonder garantie dus.

Altijd een auto even laten keuren voordat je hem bij zo'n soort bedrijf koopt, zou ik ook altijd doen voordat je hem bij een particulier aanschaft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...