Spring naar bijdragen

Vloeistof stuurbekrachtiging


bla098
 Share

Recommended Posts

Hoi,

Ik heb al even gezocht, maar kan het niet direct terugvinden; wat is de juiste vloeistof om het stuurbekrachtigingssysteem bij te vullen? De bekrachtiging knerpt zo nu en dan bij m'n xj, en het blijkt dat het niveau nogal laag staat, dus wil eerst even kijken of het met bijvullen verholpen is. Ik ben al even naar een garage gereden, maar de vloeistof die ze daar hebben is groen van kleur, terwijl er momenteel rode vloeistof inzit. Zou dit atf olie kunnen zijn, of is de originele vloeistof inderdaad rood van kleur? Is deze gewoon bij de dealer te verkrijgen?

alvast bedankt!

Groeten, Lars

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Nee hij maakt het geluid ook bij normaal stuurgedrag, maar niet continue. Ook valt de bekrachtiging dan wat weg. Hij lekt inderdaad een klein beetje op een van de slangen (deze is geperst aan de metalen leiding).

Ik zie verschillende berichten over het gebruik van atf olie voor de stuurbekrachtiging, dus twijfel nog om hem hiermee weer af te vullen.

Groeten, Lars

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb hetzelfde gehad toen ik 'm net had gekocht, dat geluid dan. Maar toen was de pomp overleden. (slechte serie volgens de dealer, geen recall, kosten gedeeld)

Aangezien bij jou wat vloeistof weglekt zal dat het niet zijn..maar het kan zijn dat een kering de geest heeft gegeven. Misschien eerst eens schoonmaken en zoeken waar hij precies lekt?

iemand aan het stuur laten draaien, misschien zie je het zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo. Mopar is inderdaad helder, zoals Kameel al vermelde.

ATF kan bij koude de pompdruk te hoog laten worden, zodat bijgeluiden via overdrukventielen kunnen voorkomen.

Ook kan ATF oliekeeringen zachtmaken. Dus ik adviseer om de voorgeschreven vloeistof te gebruiken. :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 years later...

Ik zoek hetzelfde maar bij de dealer stonden ze me vol ongeloof aan te staren. Denk ook niet dat ze ooit een Wrangler hebben gezien daar. 

 

Op internet kan ik het zo 1-2-3 ook niet echt vinden.

 

Weet iemand waar ik mopar stuurbekrachtigingsolie kan vinden voor een 1998 TJ? (dealer in de buurt van Rotterdam of online) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...