Spring naar bijdragen

4.0 wil niet aan de gang...


bossie
 Share

Recommended Posts

Zelf ook ff gekeken...

Er zijn 2 "injector feed" aansluitingen op de PCM. Deze zitten aan elkaar en als je ze volgt komen ze uiteindelijk uit bij het fuel pump relais. En daaraan zit weer een fuseble link ( stukje draad dat als zekering dienstdoet) naar de plusklem van de accu.

Het fuelpump relais voedt dus niet alleen de pomp, maar ook de injectoren!

En had jij geen problemen met aansturing van de pomp????;)

Check ff op je op de oranje draad 12v krijgt, wanneer je start.

En, kijk anders ff of die fuseble link ( oranje van kleur) aangesloten danwel defect is...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 130
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Zelf ook ff gekeken...

Er zijn 2 "injector feed" aansluitingen op de PCM. Deze zitten aan elkaar en als je ze volgt komen ze uiteindelijk uit bij het fuel pump relais. En daaraan zit weer een fuseble link ( stukje draad dat als zekering dienstdoet) naar de plusklem van de accu.

Het fuelpump relais voedt dus niet alleen de pomp, maar ook de injectoren!

En had jij geen problemen met aansturing van de pomp????:D

Check ff op je op de oranje draad 12v krijgt, wanneer je start.

En, kijk anders ff of die fuseble link ( oranje van kleur) aangesloten danwel defect is...

Ho ho ho......

Nu gaat ie ff te vlug..

Zo goed heb ik 't niet in m'n hoofd zitten maar ik ga er achter aan....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En??? Doettie het?:lol:

Kheb er vandaag wel tegen aan gestaan maar daar houd 't dan ook helemaal mee op...:bye1:

Zat 'n beetje tegen met m'n werk dus niet aan toe gekomen.

Nu heb ik maandag wel 'n halve dag vrij dus ga ik rustig beginnen met 'm binnen zetten en knuffelen.

Zal wel niet helpen maar ik kan 't proberen!.!.

Ik ben er wel achter dat ik zo veel mogelijk orgineel aan kan sluiten en niet buiten de comp om want daar wordt 't niet beter van.

Had de hoop dat ie dan toch wel zou lopen maar helaas.

Maandag rustig beginnen om alles wat ik binnendoor gewerdt heb eerst terug te draaien(startmotor,benzinepomp,ontsteking) en dan rustig verder met alles orgineel aansluiten.

Wordt vervolgt!.!..

(en als ie ineens toch loopt hoor je 't ook...)

Gr.Karel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh... ja , je moet echt alles origineel aansluiten.

Anders mist de PCM ergens een signaaltje en wordt 'ie niet wakker...:P

Ik ga m'n best doen maar da duurd dus nog ff.

Als 't een beetje mee zit en m'n geheugen laat me niet in de steek dat ik nog weet wat ik allemaal veranderd heb,moet 't in 'n halve dag terug naar orgineel zijn... maar ja... carnaval zat er tussen!

(drank maakt meer goed dan 'n vrouw kapot kan maken... maar toch..)

Mischien morgen nog ff wat doen maar heb ik eigenlijk ook m'n dag al vol.

Ik laat nog iets weten als 't zo ver is.

Gr.Karel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"al"...... pfff ;)

En de oorzaak?:)

Sorry jongens..

Nog niet...:no:

Ik ben nu ff m'n andere project aan 't af maken..

Heb m'n onderdelen binnen uit VS en die is al verder..

YJ tje met 4.0 Hi, Dana 60 er onder van een Wagoneer met 4,10.

AX 15 er onder gelaten maar wel een Dana 300 er onder met Cable Twin Shifter en 38" Boggers..:P

Spring over axxles en schijven achter..

Zondag proefrijden met deze opstelling als 't mee zit.:wacko:

Dan weer aan de gang met 't 5je...

post-1688-12873021765198_thumb.jpg

post-1688-12873021770425_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hier ben ik weer..

Heb 't nu anders aangepakt.

De complete stuurkolom van de Cherokee zit in 't 5je!

Heb de bedrading terug naar orginele staat maar zit nu met een ander probleempje..:wacko:

Kan iemand mij er vertellen hoe ik aan een schema kom van de grote multie stekker op het schutbord van de Cherokee?

Ik bedoel de kleurcodes aan de achterkant van de grote stekker achter het zekeringenblok.

Volgens mij noemen ze 'm Dash Connector?

Alvast bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En??? Doettie het?:wacko:

Nog niet..

Nu de computer ingebouwd in het dashbord kastje,nog niet helemaal afgekit en zo want ik wil de stekkers toch nog ff allemaal na lopen of het kabelwerk allemaal klopt..

Volgens mij heb ik nu alles onder de kap orgineel aangesloten.

Ik heb nu gewoon ergens een schema nodig voor wat er uit de multistekker en zekeringblok komt.

Alles van verlichting kan er eindelijk allemaal af maar zonder schema gaat dat niet lukken.

Krijg ook de aansturing van de brandstofpomp nog niet gevonden..

Dus kort maar krachtig..

HOE KOM IK AAN ZO'N SCHEMA?.?.?...:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vertelde je al een paar maal: Zorg voor een FSM!

Dit soort klussen zijn erg lastig zonder zo'n boek.

De automaatmodule heeft overigens niets van doen met het al dan niet starten van de motor. En als dat wel zo zou zijn, zou het starten bij lostrekken juist niet meer werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vertelde je al een paar maal: Zorg voor een FSM!

Dit soort klussen zijn erg lastig zonder zo'n boek.

De automaatmodule heeft overigens niets van doen met het al dan niet starten van de motor. En als dat wel zo zou zijn, zou het starten bij lostrekken juist niet meer werken.

Dan zal ik 't nog maals uitleggen dat 't daar ook niet in staat!

En de automaat module heeft er alles mee te maken of hij wel of niet start.

Ik vraag alleen of iemand weet als de comp NIET AANGESTUURD DUS GEEN SIGNAAL KRIJGT of hij dan ook start..

Ik praat toch geen Frans??????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja... ook ik probeerde je gewoon te helpen...

En nee, je sprak geen frans. ( Dit keer weer niet, want m'n eerste reactie heb ik maar weer gewist...)

Ik heb m'n schema, dat ik in dit topic al eerder gepost heb, bekeken en daaruit haal ik m'n info.

Blijkbaar kijk jij anders naar dat schema dan ik, of je hebt een ander schema. ( Die van mij komt overigens uit een FSM... )

bewerkt door 87wrangler
Eerste reactie wat te heftig.....
Link naar opmerking
Deel via andere websites

rien n'a changé ici / niets veranderd hier.

Maar doet die het nou

Tja... ook ik probeerde je gewoon te helpen...

En nee, je sprak geen frans. ( Dit keer weer niet, want m'n eerste reactie heb ik maar weer gewist...)

Ik heb m'n schema, dat ik in dit topic al eerder gepost heb, bekeken en daaruit haal ik m'n info.

Blijkbaar kijk jij anders naar dat schema dan ik, of je hebt een ander schema. ( Die van mij komt overigens uit een FSM... )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan zal ik m'n antwoord wat uitsplitsen. Zul je zien dat ik je vragen wel degelijk beantwoord heb;)

O ja..

Weet iemand hoe 't zit met de module van de automaat?

Als ik er die af haal,zou hij dan toch moeten starten of zit daar een beveiliging op?

Anders ben ik dadelijk mischien te veel aan 't aansluiten..

De automaatmodule (ECU) staat los van de motorelektronica. Met of zonder moet 'ie kunnen starten en lopen.

Het enige component van de automaat die het starten tegengaat is de schakelaar van de selectorhandle. Ook die doet niets tegen het lopen van de motor, maar onderbreekt simpelweg de commandodraad naar de startmotor.

De door jou genoemde connector staat in het schema dat ik plaatste. Niet als plattegrond, maar met pinbenamingen. ( Bijv. E2, A1, enz...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vertelde je al een paar maal: Zorg voor een FSM!

Dit soort klussen zijn erg lastig zonder zo'n boek.

De automaatmodule heeft overigens niets van doen met het al dan niet starten van de motor. En als dat wel zo zou zijn, zou het starten bij lostrekken juist niet meer werken.

2e quote..

De automaatmodule (ECU) staat los van de motorelektronica. Met of zonder moet 'ie kunnen starten en lopen.

Dus de eerste keer kan ie nooit starten en de 2e keer wel??

Vind je 't gek dat ik 't niet snap???;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus de eerste keer kan ie nooit starten en de 2e keer wel??

Vind je 't gek dat ik 't niet snap???;)

Ik denk dat jullie elkaar niet begrijpen.

Maar tussen starten en aanslaan zit wel verschil

als hij niet wil starten draaid de motor niet

maar hij kan ook starten zonder aan te slaan

grt herman

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zit ik nog wel steeds met het probleem dat ik geen schema heb van de bulk conector van een Cherokee van 91..

Ik heb nu de complete kabelboom er in gehangen met de bulk conector en het zekeringen gedeelte.

Op de kabelboom van de motor en de computer zitten alle kabels maar aan de binnen kant (in de auto,onder bij je voeten) hangen nog veel kabels los.

Als ik nu weet welke kabel waar voor is kan ik van daaruit alles aansluiten.

Heb al het een en ander gevonden zoals dashbord verlichting, aansturing van de ramen en deuren, en natuurlijk de stekkers die rechtstreeks op de stuurkolom komen te zitten..

Maar dan heb ik er nog een kleine 80 over die ik niet thuis kan brengen..

Vooral de aansturing van de brandstofpomp. Bij een wrangler loopt die buiten de caroserie om maar bij een cherokee loopt ie binnen over de vloer naar achter ,samen met de bedrading voor alle ramen,deurvergrendeling, binnenverlichting, achterlichten en meer..

Als ik nu de kleurkodes en de punten op de conector kan ik verder..

Heb nu wel een schema maar das 't verkeerde...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...