Spring naar bijdragen

K&n filter


MugZy
 Share

Recommended Posts

hier zijn wat foto's van mijn k&n kelk die ik vorig jaar irin heb gezet. enkel de kelk heb ik gekocht, de rest komt van de gamma en de metal handel.

fc651af4.jpg

fc651adf.jpg

de buis is gemaakt uit gewone grijze pvc afvoer en een bocht, in elkaar gelijmt en zwart gespoten( na 2 kleinere buisjer irin te verlijmen voor de vacuum lijnen) de houder heb ik gemaakt van een stuk alu traanplaat wat ik nog had liggen. heeft in totaal een halve dag geduurt om te monteren, en aan onderdelen rond 80 euro gekost.

over het effect van een kelk is heel was discussie. dit is wat ik ondervonden heb: geen of verwaarloosbare pk winst. merkbare winst in koppel. brandstop verbruik bleef gelijk. mooier dieper geluid. en de moter komt veel sneller op toeren.

een bijkomen voordeel is dat de luchtinlaat een dikke 30 cm hoger komt liggen (in een yj) . dat geeft wel een veel geruster gevoel bij doorwadingen. cool.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi werk, erg geinig hoe je dat met die pvc-buis hebt gedaan.

Had je een voorbeeld, of helemaal zelf bedacht?

over het effect van een kelk is heel was discussie. dit is wat ik ondervonden heb: geen of verwaarloosbare pk winst. merkbare winst in koppel. brandstop verbruik bleef gelijk. mooier dieper geluid. en de moter komt veel sneller op toeren.

Sommige Jeepers zijn een beetje 'anti'-K&N en beweren vaak het tegenovergestelde. Wat dus uit de lucht is gegrepen. Ik moet wel zeggen dat ik weinig merkte van mijn nieuwe filter, ik heb dan ook geen kelk maar gewoon een 'replacement'.

Ben allang blij voor je dat ie niet 'lekt' of lostrilt. wink.gif

En over het doorwaden...ik neem voorlopig wel een boot. laugh.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by MugZy@Oct 4 2003, 20:33

het is lossjes gebaseerd op de rock-it kit, maar die was wat te duur om over te laten komen....dus.

hmm, niet verkrijgbaar hier?

Moet eerlijk zeggen dat ik die niet ken. Maar er zal toch wel een importeur zijn?

Alsof je 'm nu nog aan zou schaffen.. smile.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Mav ©@Oct 5 2003, 00:13

Ik vind het wel een vrij stoere oplossing. Maar ja, waarom eigelijk een dure kit kopen als je met huis-tuin en keuken materiaal hetzelfde resultaat krijgt.

Plus het feit dat dat nog meer voldoening geeft ook smile.gif

wat zijn importeurs? biggrin.gif je zal er zelf nog wel achter komen een je serieus aan je tj begint te verbouwen tongue.giftongue.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Volgens mij is het beter om dan gelijk om voorover te bukken...
laugh.gif

...470 is wel erg duur. Misschien weet MugZy wat ie in België kost?

Ik heb ff snel gekeken en in de VS zit ie rond de 225 Dollar....dus zeg maar 200 euro.

Da's lekker verdienen daar in Zantvoort. dry.gif

Heb je al bij B&S gëinformeerd? klik ...die zijn niet zo moeilijk voor prijsopgaves.

*edit..die link gaat helemaal niet naar B&S blink.gifDeze wel. wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by MugZy@Oct 4 2003, 16:53

hier zijn wat foto's van mijn k&n kelk die ik vorig jaar irin heb gezet. enkel de kelk heb ik gekocht, de rest komt van de gamma en de metal handel.

de buis is gemaakt uit gewone grijze pvc afvoer en een bocht, in elkaar gelijmt en zwart gespoten( na 2 kleinere buisjer irin te verlijmen voor de vacuum lijnen) de houder heb ik gemaakt van een stuk alu traanplaat wat ik nog had liggen. heeft in totaal een halve dag geduurt om te monteren, en aan onderdelen rond 80 euro gekost.

over het effect van een kelk is heel was discussie. dit is wat ik ondervonden heb: geen of verwaarloosbare pk winst. merkbare winst in koppel. brandstop verbruik bleef gelijk. mooier dieper geluid. en de moter komt veel sneller op toeren.

een bijkomen voordeel is dat de luchtinlaat een dikke 30 cm hoger komt liggen (in een yj) . dat geeft wel een veel geruster gevoel bij doorwadingen. cool.gif

Mooie mod, ik heb ongeveer hetzelfde gemaakt door de nek van het orginele luchtfilterhuis af te zagen en daar een imitatie-K&N van autostyle op te steken. Totale kosten 29 euro smile.gif

De motor loopt merkbaar beter, maar het orginele luchtfilter was dan ook erg smerig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
Originally posted by Kameel@Nov 13 2003, 01:05

Rijden jullie in veel 'stoffig' gebied? Zo ja, merk je er iets van dat een K&N meer stof doorlaat?

Ik moet zeggen dat de mijne nergens last van heeft, ook het oliefilter was vrij normaal vervuild.

Ook nog niets gemerkt van extra vervuilig ofzo. Zie het filter ook nie echt vuiler worden.

Binnenkort laat ik de olie er weer eens uit lopen en dan zal ik over berichten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by MugZy@Nov 13 2003, 12:30

ik heb net mijn filter zuivergemaakt. de binnenkant van mijn luchtaanvoer was net zo schoon als toen ik hem heb gemaakt, en ik rij veel in stoffig gebied biggrin.gif   tongue.gif .

je moet alleen zorgen dat alles goed luchtdicht aansluit, en voor de rest denk ik dat het doorlaten van k&n van kleine stofdeeltjes een fabeltje is.

Tsja, je hoort nog wel eens wat. En de mensen hebben de neiging elkaar na te praten he... wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10 months later...

update:

ik heb het origineele filterhuis er terug ingezet. nadat ik de kelk erafgenomen had om ze schoon te maken bleek er stof in de luchtaanvoer te zitten . bleek de filter valse lucht te trekken aan de rubberen afdichtings(nu ja, afdichting...)ring die op de luchtaanvoer aansluit. ik vermoet een fabricage fout bij de filter. ik ga nu een K&n inleg filter aanschaffen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by MugZy@Oct 3 2004, 21:06

update:

ik heb het origineele filterhuis er terug ingezet. nadat ik de kelk erafgenomen had om ze schoon te maken bleek er stof in de luchtaanvoer te zitten . bleek de filter valse lucht te trekken aan de rubberen afdichtings(nu ja, afdichting...)ring die op de luchtaanvoer aansluit. ik vermoet een fabricage fout bij de filter. ik ga nu een K&n inleg filter aanschaffen.

<div align="right">

Toch? Tsja, het is/was wel een mooi filter..maar aan een filter die stof meeneemt heb je weinig.... unsure.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Kameel@Oct 3 2004, 21:53

Toch? Tsja, het is/was wel een mooi filter..maar aan een filter die stof meeneemt heb je weinig....  unsure.gif <div align="right">

@ Kameel : heb je misschien toevallig een type-nummer van die replacement-toestand in de buurt? Kwestie van die papieren toestand hier ook 'ns met iets anders te kunnen vervangen. blink.gif Alvast bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Kameel@Oct 4 2004, 17:30

Niet meer, iets te lang geleden.... Maar kinderlijk eenvoudig hoor.

Waarschijnlijk heeft iedere 4x4 shop of Jeep specialist wel een linkje met de K&N importeur met boekje. wink.gif Anders kan het ook zo: zoekpagina van K&N

Ik kom op nr. 33-2114. Kan best, geen idee.  smile.gif <div align="right">

Bedankt voor het zoekwerk Kameel!

Is wel ff schrikken als je merkt dat ze bij K&N de Wrangler catalogeren als een SUV ... De snoodaards! rolleyes.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...