Spring naar bijdragen

88 GW als klassieker op kenteken


wierda72
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal.

Heb vorige week eindelijk mijn '88 Grand Wagoneer opgehaald na transport vanuit Canada. Staat nu thuis in garage en moet 'm nog bij het RDW laten keuren en op kenteken zetten.

Heb vaak advertenties zien staan van de latere types GW op zogenaamde 'oude chassis'. Bijvoorbeeld een '91 GW op klassieker kenteken. Kan me niet voorstellen dat dit echt het geval is en lijkt me meer een 'truc'.

Vroeg me af hoe dit is te onderbouwen naar RDW toe?

Foto's van restauratie? Heeft iemand hier ervaring mee?

Gr,

Kaj

bewerkt door wierda72
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ze (rdw keurmeesters)weten meer dan je denk alleen om het 'hard' te maken valt in de meeste gevallen niet mee.......en of ze daar al zin in hebben.

De meest zijn niet omgebouwde Wagoneers maar omgekat d.w.z.oude chassis met een nieuw lees: oud chassis nummer.

Moet ik nog duidelijker uitleggen.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Is in meer of mindere geval ook al strafbaar.

Ik weet van een garage die dit ook met range rovers deden en kregen ook de rdw over de vloer.

Ik heb vorige maand een rdw keurmeester gesproken en als je die treft met een twijfel geval zoals hij het noemt.

Kan je de hele Wagoneer latenstaan bij de rdw en gaat je Wagoneer rechtstreeks naar de domijnen.

En eigenlijk (en nu ben ik even Roomser dan de Paus) dat het gewoon ook niet klopt.

Maar ach ,de hele regel is natuurlijk zo achterlijk als maar kan........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je mag -binnen de type goedkeuring- wijzigingen aanbrengen in de carrosserie, zolang dit geen constuctieve wijzigingen zijn.

Vervangen van plaatwerk, bumpers, grille enz. voor een nieuwer model mag dus, meer niet.

Bij een chassis auto mag je de komplete opbouw vervangen, mits constructief gelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal.

Heb vorige week eindelijk mijn '88 Grand Wagoneer opgehaald na transport vanuit Canada. Staat nu thuis in garage en moet 'm nog bij het RDW laten keuren en op kenteken zetten.

Heb vaak advertenties zien staan van de latere types GW op zogenaamde 'oude chassis'. Bijvoorbeeld een '91 GW op klassieker kenteken. Kan me niet voorstellen dat dit echt het geval is en lijkt me meer een 'truc'.

Vroeg me af hoe dit is te onderbouwen naar RDW toe?

Foto's van restauratie? Heeft iemand hier ervaring mee?

Gr,

Kaj

volgens mij is nog steeds de regel 2/3 oud 1/3 mag nieuw zijn

1/3 chassis

1/3 carrosserie

1/3 motor

bewerkt door Ab
quote tags aangepast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal.

Heb vorige week eindelijk mijn '88 Grand Wagoneer opgehaald na transport vanuit Canada. Staat nu thuis in garage en moet 'm nog bij het RDW laten keuren en op kenteken zetten.

Heb vaak advertenties zien staan van de latere types GW op zogenaamde 'oude chassis'. Bijvoorbeeld een '91 GW op klassieker kenteken. Kan me niet voorstellen dat dit echt het geval is en lijkt me meer een 'truc'.

Vroeg me af hoe dit is te onderbouwen naar RDW toe?

Foto's van restauratie? Heeft iemand hier ervaring mee?

Gr,

Kaj

volgens mij is nog steeds de regel 2/3 oud 1/3 mag nieuw zijn

1/3 chassis

1/3 carrosserie

1/3 motor

tevens is de regelgeving veel strenger geworden dan 10 jaar geleden toen kon je nog echt rommelen ,de RDW is ook steeds wijzer geworden veel documentatie’s van bijna alle modellen aanwezig gelukkig dan blijft het tenminste origineel

Theo

bewerkt door Ab
dito
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Ik heb eens nagedacht over deze RDW en klassieker kenteken discussie.

Ik bedacht het volgende:

Je koopt 2 wagoneers, een nederlandse 84 er met nederlandse papieren en kenteken en een 91er uit het buitenland.

Je schroeft vervolgens van de 84er de type en chassis nummers op die van 91, zet de kenteken platen op de 91er, en rijden maar.

Zo heb je een mooie 91er met de kosten van een 84er (dus klassieker)

Is volgens mij niet echt legaal maar technisch wel uitvoerbaar.

Is dit heel vreemd gedacht?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...