Spring naar bijdragen

pcm


robby1
 Share

Recommended Posts

ik hoor hier op verschillende plaatsen zeggen en vertellen over de pcm? maar wat is dit eigenlijk??

ik heb zelf ook problemen met men jeep

zoals niet willen starten. hij gaat rond maar slaat niet aan. hij krijgt geen ontsteking geen benzine want ik hoor de benzinepomp niet draaien.elke zekering en relais is in orde want we hebben ze allemaal doorgemeten

kan mij iemand verder helpen??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

PCM is de Powertrain Controle Module. Zeg maar de zwarte doos die met behulp van diverse sensors de motor loop regelt. Als deze kapot is, zal je Jeep inderdaad niet starten, maar dit komt niet vaak voor.

Controleer eerst eens of je bougies vonken, of je brandstof druk hebt, en of de brandstofpomp spanning krijgt.

Foutcodes uitlezen geeft ook een goeie indicatie waar te zoeken.

Welkom btw :bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

PCM is de Powertrain Controle Module. Zeg maar de zwarte doos die met behulp van diverse sensors de motor loop regelt. Als deze kapot is, zal je Jeep inderdaad niet starten, maar dit komt niet vaak voor.

Controleer eerst eens of je bougies vonken, of je brandstof druk hebt, en of de brandstofpomp spanning krijgt.

Foutcodes uitlezen geeft ook een goeie indicatie waar te zoeken.

Welkom btw :bye1:

de bougies vonken niet ik heb geen brandstof druk want mijn pomp hoor ik niet draaien als ik het contact omdraai. dus heeft mijn pomp ook geen spanning.

maar ik heb dir voorval nog al eens aan de hand gehad maar naar lang starten is hij toch in gang gegaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de bougies vonken niet ik heb geen brandstof druk want mijn pomp hoor ik niet draaien als ik het contact omdraai. dus heeft mijn pomp ook geen spanning.

maar ik heb dir voorval nog al eens aan de hand gehad maar naar lang starten is hij toch in gang gegaan

Als je de brandstof pomp niet hoort draaien betekend dat niet dat deze geen spanning krijgt, hij kan kapot zijn.....toch maar even meten:unsure:

Maar je zegt ook dat hij niet vonkt, lijkt me dan meer een sensor die niet of slecht werkt. Op je koppelingshuis zit de krukas sensor en bij de verdelerkap de nokkenas sensor, deze bepalen hoe en wanneer er gevonkt wordt.

Storings codes nog uitgelezen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Foutcodes kan je zelf uitlezen......

Met de contactsleutel van UIT ( eerste stand na stuurvergrendeling ) naar AAN ( als je dashboard-lampjes gaan branden ; niet starten )

AAN-UIT-AAN-UIT-AAN ( binnen 5 seconden ) dan een paar seconden wachten.

Daarna zou je check engine lampje moeten gaan knipperen.

Elke reeks knippers is een getal. Elke twee getallen zijn een code.

Het begint vaak met 12 ( accu losgeweest ) en eindigt met 55 ( end of codes )

hier de code's.... -klik-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb vandaag pas een nieuwe computer gestoken en hij doet het nog niet

de benzine pomp kan niet kapot zijn want die heb ik nog recent vervangen en mijn benzine bak is niet mee verder dan half leeg geweest.

relais zijn ook niet stuk we hebben ze allemaal door gemeten en ze werkte nog.

ik heb hem gister 5 keer kunne starten en toen deed hij het niet meer

ik weet het echt niet meer nu

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Check engine lampje vervangen.. en dan de codes uitlezen.

Het kan je een hoop irritatie en tijd schelen. Je weet dan in ieder geval in welke hoek je kan zoeken.

het lijkt me nuttig dat je eerst een vonk ziet te krijgen en pas daarna naar de brandstof toevoer gaat kijken. (gewoon afstrepen dus)

Wat Ab zei: een sensor (krukas/nokkenas) die kapot is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...