Spring naar bijdragen

slaat af


Hurby
 Share

Recommended Posts

Originally posted by 87wrangler@Dec 2 2004, 17:49

Ik kan me 2 mogelijkheden bedenken:

-haperende stationairsteller

-valse lucht

Controleer eerst maar eens of alle vacuumslangen nog goed zijn en op hun plaats zitten. Daarna kun je eventueel de stationairsteller nog schoonmaken.

Succes!

<div align="right">

Waar zat alweer de stanioneer teller

xj 4.0 ltd benziene automaat 1990 cry.gifcry.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zoiets ook gehad met mijn cherokee.. bij hogere (>50 km/h) het gas loslaten en en de rem intrappen was altijd motor afslaan. Geen gepruttel of niks, je zag alleen de toerenteller ineens terugvallen.

Het was bij mij het luchtfilter was bij hogere snelheid niet meer genoeg lucht kon aanzuigen. Op te lossen door een paar flinke gaten in de onderste helft van de luchtfilterbak te maken. Of, zoals ik, een K&N (imitatie) kegel erop zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ff ouderwets Off Topic.......

Jos, hoe is het btw met jou Cherokee.

Zit er al weer leven in?

Trug On Topic....

Ik heb dat dus ook met het op hogere snelheid, het gas los, in de ankers, maar dan wel met sturen erbij. Zonder sturen geen last.

Bijvoorbeeld op een provinciale weg lekker remmen om linksaf te slaan, grote kans op afslaan.

En de Jeep heeft al een (imitatie) K&N kegel.

Wat mij ook opvalt is dat mijn lampen zwakker branden als de motor stationair draait. Wordt de dynamo moe?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij heb ik dat uiteindelijk op weten te lossen door de nulinstelling van de luchtklep een beetje verder in te draaien (dus eigenlijk het effect van altijd een klein beetje gas houden). Sindsdien is de motor nooit meer zomaar afgeslagen.

Alleen de stappenmotor schoonmaken scheelde wel iets maar verhielp het niet helemaal. Overigens sloeg hij voornamelijk bij lage snelheden in bochten af (dus bij gas loslaten).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dan moet je eens naar je rembekrachtiger kijken of hier alle vacuum is aangekoppeld, wanneer je remt trek je vacuum uit je inlaatcollector en dit kan je stilvallen veroorzaken, je egr gaat normaal niet veel problemen opleveren als deze niet is aangekoppeld. Bij mijn CJ is dit ook allang weg, is eigenlijk alleen maar nadelig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je egr gaat normaal niet veel problemen opleveren als deze niet is aangekoppeld

Daar ben ik het niet helemaal mee eens... Door de EGR blijven de temperaturen in de verbrandingsruimte namelijk lager! Niet werken van de EGR kan dus pingelen veroorzaken, wat schadelijk is voor de motor! Je CJ heeft een carburateur, daarbij is het wat minder kritisch. Maar bij injectiemotoren, met hun hogere vermogen, zou ik hem niet afkoppelen. Vergeet niet dat er bij de programmering van de computer rekening gehouden is met de EGR!

Wat de rembekrachtiging betreft: Veel XJ's hebben geen vacuum-bekrachtigde remmen ( sommigen wel hoor)..... De bekrachtiging wordt daar geregeld door de pomp en de computer van het ABS systeem!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ivm EGR, zij zorgen er bij een diesel wel voor dat er vuile luchtdeeltjes in je inlaat komen en dit is NOOIT goed dit is het eerste wat ik altijd doe wanneer ik een nieuwe diesel moet onderhouden, deze klep dichtdoen , al is dit met de huidige computers soms niet meer mogelijk zonder dat hij in veiligheid gaat en dus geen prestaties meer levert. Wat je zegt ivm pingelen, kan ik beamen maar de huidige brandstoffen zijn zo goed dat je eigenlijk een zeer slechte afstelling moet hebben alvorens je motor gaat pingelen. Doch je redenering is niet slecht.

Ivm de remmen, dat wist ik niet dat een cherokee geen rembekrachtiger had, vandaar die redenering...

Ach, dat is hier juist het toffe, ik heb diplom automechaniek maar je leert toch altijd bij hier van mekaar. thumbsup.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, dat is hier juist het toffe, ik heb diplom automechaniek maar je leert toch altijd bij hier van mekaar. thumbsup.gif <div align="right"></div>

Ik heb diploma's om ktv te repareren en wa's te maken en allemaal van die shit zo dacht ik laat ik maar een xj kopen want je zal wel ver komen met een multimeter, kom net de bocht om en slaat die af. is dat ver genoeg

ph34r.gifbiggrin.gifph34r.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het zo dat als je remt dat dan de motorbesturing de toeren van de motor omlaag stuurt.en die via stappenmotor op de gasinlaatklep regelt. want als ik gas los laat gebeurd er niks alleen als ik de rem erbij gebruikt. Ik heb ook een kever en daar zit een stationeer sproeier in een grotere eringezet en probleem was er mee verholpen heb er een 16oo blok er in gezet en die deet hetzelfde. Of is mijn rijstijl vervloekt. :bye2:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by DutchPowerCow@Dec 3 2004, 21:05

Ff ouderwets Off Topic.......

Jos, hoe is het btw met jou Cherokee.

Zit er al weer leven in?

Zal binnenkort een een on-topic topicje openen over wat ik allemaal (niet) gedaan heb van de zomer.. Het eind zal ik vast verraden: hij doet ut nog/weer. smile.gif

Wat mij ook opvalt is dat mijn lampen zwakker branden als de motor stationair draait. Wordt de dynamo moe?

<div align="right">

Da's niet goed, met dynamo zou de spanning juist hoger moeten zijn. Even de bedrading goed nalopen, vooral ook de dunne draadjes van de dynamo naar de computer (de spanningsregeling)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had hetzelfde probleem. Ik dacht in eerste instantie dat CO2 te krap gesteld was na de keuring. Bij een koude motor bleef de auto prima lopen. Na een kwartier in de file en een paar meter rijden en weer stilstaan sloeg de motor meerdere keren af. Heb je ook wel eens startproblemen??

Uiteindelijk staat mijn Cherokee nu bij de garage en wordt de vacuum inlaatklep vervangen of zoiets.

Groeten,

Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij ASP-Eberle kost 'ie 115 euro. En dan moet hij nog naar je toe getuurd worden natuurlijk...

Bij de dealer issie dus duurder.... maar niet zoveel dat je er nare gevoelens bij moet hebben!

Ik vind de prijs dus niet te hoog. 80 euro werkloon is ook te overzien, waarbij ik er vanuit ga dat ze er een dik uur aan gewerkt zullen hebben.

257 euro blijft natuurlijk veel geld, maar ik vind het in rekening gebrachte bedrag wel acceptabel! En gezien je "vreugdekreet" in je vorige postje, jij ook! Dus: Iedereen tevreden..??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

257 euro??

ik betaalde voor een losse gasklepsensor 70 ex btw bij de dealer, misschien zijn er nog goedkopere adressen. verder met mijn eigen twee linkerhanden en wat zoeken op www.jeepweb.com naar de handleiding: klus geklaard in twee uurtjes.

ik moet toegeven dat de schroefjes van de sensor nogal lastig te bereiken zijn, maar hiervoor kun je ook het hele gasklephuis erafhalen (en gelijk schoonmaken).

Jammer dat ik niet eerder heb gereageerd, een gelijk antwoord had ik ook op het jeeppagina prikbord gegeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

W8 ff... ohmy.gif

Voordat we appels met peren vergelijken:

Jij hebt een '93 XJ, Hurby heeft er één uit '90! De motorelectronica van een 93er is heel anders dan van een 90er! De sensor voor een '93 kost bij ASP-Eberle ook maar 61 euro!! Dus dat jij "maar" €70,- excl. hebt betaald en Hurby €157,- incl. , kan heel goed kloppen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...