Spring naar bijdragen

V6 swap:)


Rick van Unen
 Share

Recommended Posts

Is nu een V8 geworden, hier enkele foto's! Zijn niet al te duidelijk maar ik zal binnenkort wat betere foto's plaatsen! Maar hier wel het levende bewijs dat er een V8 inpast zonder het chassis te veranderen of een stuk uit je body te slijpen.

Jup, heeft jaren geleden al eens een stukje in 4wd magazine gestaan van een gast die een Ford smallblock in een earlyCJ gehangen had. Het kan inderdaad.

Petje af Rick!!

Al RDW gedaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jup, heeft jaren geleden al eens een stukje in 4wd magazine gestaan van een gast die een Ford smallblock in een earlyCJ gehangen had. Het kan inderdaad.

Petje af Rick!!

Al RDW gedaan?

Dit bedrijf hieronder heeft ook zoiets dergelijks. Willy met 350 v8

http://www.americars.nl/index.php?occasions=1

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 mm zit daar tussen ;) en een elektrische fan aan de voorzijde! Mijn gietijzeren spruitstukken passen net overal tussen, dit omdat de jeep ook een cj besturing heeft.

Mvgr Rick

he rick.

ik zou die ruimte wel iets groter maken of geen moterrubbers gebruiken want ik ben bang dat je radiatuur er aan gaat zo.

heb dit zelf ook al ooit mee gemaakt op een evenement doordat de moter iets naar voren komt bij mij was dit toen ik een modderbak in ging

waardoor ik te hard werd afgeremd en de moter iets naar voren ging door de rubbers .

gevolg al de koelvloeistof in die modderbak :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maurice bedankt voor je advies;)

Heb de radiator nog een 7 mm naar voren geplaatst totaal dus 13mm:D moet voldoende zijn;) Hoe is het overigens afgelopen met jou spoa en patrol assen?

Gr Rick

he rick.

begint er op telijken .

zal deze week nog eens wat foto,s maken van de jeep en ff plaatsen.

gr maurice

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Rick,

Het ziet er goed uit!

Ik zie dat je de versnellingsbak (en motor) iets naar voren hebt geplaatst. Dit heb je waarschijnlijk gedaan zodat de HEI past zonder dat je het schutbord aan hoeft te passen. Als je de originele versnellingsbak (T90) van de Nekaf gebruikt, is het wel mogelijk de bak op de originele plek te laten zitten. Je moet dan wel een kleinere diameter verdelerkap aan de ontsteking hebben (oude contactpuntontsteking bijvoorbeeld). Met deze ontsteking kun je ook een mechanische fan plaatsen. Je hoeft ook niet te snijden aan de voorste dwarsbalk van het chassies. In de regel werken (electrische)push-fans niet zo goed als (electrische)pull-fans. Als je deze motor een keer wilt vervangen voor een "HOT" 350, 383 of 400, dan zou je wel eens problemen kunnen krijgen met de koeling. Ik heb al eens een Corvette-350 in een M38A1 gebouwd. Bij deze had ik de mechanisch Pull- en electrisch push-fan nodig om hem koel te houden bij zomer temperaturen van boven de 30 graden. Voorin de M38A1 is de ruimte voor een radiateur beperkt, waardoor voldoende koeling jouw grootste tegenstander is.

Jos Reuling

Nog wat foto's van het v8'je.

1300878549-360.jpg

1300878614-130.jpg

1300878734-170.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Jos,

Ik heb hem inderdaad iets naar voren geplaatst. Dit omdat ik graag de gewone HEI wou gebruiken, en niet met een apparte bobine. Verder past het allemaal net :mellow:. Ik heb overigens ook 2 elek fannen achter de radiator zitten (nog niet op de foto). Ik blijf verlopig met dit 5 litertje rijden, deze heeft ongeveer dezelfde specs als Jasper (gesmede zuigers, koppen gevlakt, en grote kleppen 1,6/1,92 deze worden ook vaak gebruikt op de 5.7). Wanneer ik er nog meer vermogen uit ga halen zal het t90 bakje het niet al te lang volhouden denk ik :D

Gr Rick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Hallo,

Om maar even wat leven erin te blazen wat foto's van de Jeep! Met een revisie v6 262ci met edelbrock intake carb snelle nokkenas etc. Verder zitten er nu Patrol assen onder met SPOA. En om het af te maken 35ers!

Gr Rick

moest je nog een hoop aanpassingen doen om de assen er onder te krijgen?

ik heb een nekaf waar ik ook patrol assen onder wou leggen maar loop gelijk al tegen de breedte aan bladveer zou op op het oplopende gedeelte van dif huis achter as komen voor ben ik nog niet eens wezen meten

hoe heb jij eea opgelost?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Sietse,

Ik heb gelijk SPOA gepakt, ivm de grotere wielen. Je moet de bladveer blokken zelf maken, dit is vrij simpel te doen. De aandrijfassen in de juiste hoek zetten is het werk ook niet. Wel zou ik mits je SPOA pakt de versnellingsbak een cm of 5 verlagen. Met wat voor motor ga je rijden? De 4cyl hurricane heeft al moeite om de nekaf orgineel op gang te brengen. Dit zal hij helemaal niet kunnen met grotere wielen en een andere overbrenging van de assen. Verder moet je vanachter ook een traction bar monteren anders heb je niet lang plezier van je bladveren. En uiteraard moet je een cj besturing monteren. Dit is ook geen overbodige luxe :D

Mocht je uit de buurt komen kan je altijd komen kijken. Of ik kan je ook een aantal foto's sturen van de nekaf...

Gr Rick

1302756751-30.jpg

1302756806-670.jpg

1302756905-870.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zit al een peugot turbo diesel onder de kap op originele versnellingsbak

vermogen zat zo maarja als het lukt om de andere assen er onder te plaatsen weet ik het nog niet

wordt wel heel hoog met spoa vind ik maar misschien wel nodig

moet ik eerst maar zover zijn dat eea past zat dif bij jouw niet in de weg achter? bladveer komt precies op schuigedeelte van de as can de patrol watgelijk een ekstra verhoging geeft van min 3cm precies heb ik het nog niet gemeten

ik kom uit Zwagerbosch Friesland zal wel niet in de buurt zijn denk ik? zien verduidelijkt soms een hele boel ben voorzichtig begonnen met meten passsen en slopen moeten nog volgen maarja niet iedereen heeft de bschikking over zo'n mooie ruime werkplek denk dat stuurbekrachtiging zeker een van de volgende stappen zal zijn rembekrachtiging liggen de onderdelen voor klaar nu nog tijd maken voor de uitvoering van eea.foto's van hoe je de achteras hebt aangebracht zijn welkom

is wel een heel projekt geweest bij jouw en vast nog niet af :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hey;

Ik heb een Willy's Cj3a van 1950. Deze heeft een 302Ford V8 moter met de AOD 4traps automaat(4=overdrive)

tussenbak is de orginele 18.

Assen zijn vervangen door Toyota Lj70 8" vooras met 4.88achterdiffrentieel en ARB.Achteras is een full-floater BJ70 9.5" ook met 4.88 verhoudingen en ARB.

Een Rancho 2.5" verhogingskit,een 2cm body-lift en wat plaatwerk modificatie achter maakt plaats voor 35" simex'en (11.5"breed)op 7" aluminium velgen.

Ik ga de 302 proberen te vervangen door de 302 HO met standaard 205 PK.Heb een donorwagen staan...

Deze is een toffe wagen om op lage toeren te kruisen in 4de versnelling :o)

Alleen vind ik dat de tussenbak jankt.moet eens uitkijken om deze te vervangen door een geriviceerd exemplaar.

Ik heb zelfs op (Belgies) kenteken staan dat de moter 5000cc benzine is...http://www.facebook.com/profile.php?id=1592153542#!/photo.php?fbid=1109184981801&set=a.1353680414034.2047037.1592153542&type=1&theater

Ik heb een M38a1 gehad met de Toyota 3liter IKZ turbodiesel moter en Toyota Lj70 5bak.Deze had LJ70 assen met voor een detroid-locker en achter een ARB.

Banden waren 35" BF-goodrichs op alu velgen en skayjacker 2" verhoging(+rancho head-a-leafs)Deze reed zeer goed.die reed vlot 160km/u. En stuurde als een cheermes!

http://www.dutchjeeplist.nl/ bij Members met een M38a1 staat een foto.

Groeten;Danny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heey Danny,

Klinkt goed! rijd je ook nog met je orginele dana 18 tussenbak? Hier zal waarschijnlijk de middelste lager bus ver op zijn... Deze slijten bij wat intensiever gebruikt nogal hard! Verder loopt de jeep als een trein. Ik kan rustig 120 rijden zonder problemen. Ik ben nu bezig om een 4 link te maken voor en achter! Verdere foto's zal ik binnekort maken! Ik ga eerst 3 maanden op vakantie...

Gr Rick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8 months later...
  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...