Spring naar bijdragen

V6 swap:)


Rick van Unen
 Share

Recommended Posts

Hallo mannen,

Hier een paar foto'tjes van mijn jeep met het v6je van Chevrolet. Dacht dat dat misschien wel leuk was?

1224426891-740.jpg

1224426975-540.jpg

Weet niet of het zo werkt de foto's?

Misschien zijn ze een beetje groot maar ik weet niet hoe ik ze kleiner krijg:)

Gr Rick

Mooi Rick!

Zelf gedaan? is zo een krachtiger als een lijn 6?:whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo mannen,

Nee dit is geen 2.8 maar een 3.8L. Hij is denk ik wel wat krachtiger als een 4.2 amc aangezien er een andere nokkenas in zit en nog wat dingen. Verder is mijn eindoverbrengingn 5.38 en rijd ik met 31 ers. Ik heb dit blokje zelf ingebouwt. Dit was nog een hele klus. Aangezien mijn versnellings bak 3 cm naar voor en 3 cm naar links moest. Verder heb ikhem ook direct omgebouwt naar 12 volt. Ik heb van alles foto's maar zou het eigenlijk nog een keer helemaal als 'projekt' moeten laten zien.

Gr Rick

bewerkt door Rick van Unen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11 months later...

Hallo Michiel,

Het zijn patrol r160 assen met 70% auto sper en achter trommels. Verder hou ik hem verlopig zo. Het enigste wat nog moet gebeuren is even de vooras op lengte maken en de stuurpomp vast maken. Aangezien de nekaf voorheen een zeer zwakke besturing had!

Mvgr Rick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Michiel,

Het zijn patrol r160 assen met 70% auto sper en achter trommels. Verder hou ik hem verlopig zo. Het enigste wat nog moet gebeuren is even de vooras op lengte maken en de stuurpomp vast maken. Aangezien de nekaf voorheen een zeer zwakke besturing had!

Mvgr Rick

Ik dacht altijd dat de Patrol assen veel breder waren. Hoeveel breder zijn ze als je oude assen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Michel,

Ze zijn 20 cm breder dan een standaard nekaf as, dus ongeveer 10cm breder als van een cj. Verder heb ik 10j velgen die vrij diep vallen.

Gr Rick

Foto'tjes van de motor:

Ziet er heel netjes uit. Zijn alle assen van een patrol 20 cm breder of zijn de nieuwere type GR assen nog breder als de assen die jij nu hebt?

Ik zit namelijk met die breedte voor onder mijn cj.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb express voor deze assen gekozen omdat ze als eerste sterk zijn en het diff voor en achter aan de bijrijder kant zit ivm mijn dana18 tussenbak. De assen van een Gr lijken mij nog iets breder te zijn (zal nooit veel zijn) Misschien kan je Geert eens mailen hij heeft gr assen onder zijn cj. Verder is hij nog steeds smaller dan een Wrangler met 10j....

Gr Rick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb express voor deze assen gekozen omdat ze als eerste sterk zijn en het diff voor en achter aan de bijrijder kant zit ivm mijn dana18 tussenbak. De assen van een Gr lijken mij nog iets breder te zijn (zal nooit veel zijn) Misschien kan je Geert eens mailen hij heeft gr assen onder zijn cj. Verder is hij nog steeds smaller dan een Wrangler met 10j....

Gr Rick

Help mij eens met Geert. Wie bedoel jij dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...