Spring naar bijdragen

Bonkend geluid rechtsvoor


Recommended Posts

Hallo Jeepers,

Ik heb sinds een paar maanden een bonkend geluid dat, zover ik het goed kan horen rechtsvoor zit. Op een hobbelige weg of een scherpe bocht naar links komt het geluid voor. Ik ben al een aantal keren naar een garage geweest, remblokken, schijven en remklauwen en homokineet (rechts) laten vervangen. Al met al een hoop geld kwijt maar het geluid is er nog steeds. Volgens de garage moet de as en diff worden vervangen door een revisie set. Dat zou me €2000 gaan kosten wat een hoop geld is ... en ben ik dan ook het geluid kwijt ?

Ik zit zelf te denken dat mijn voorste diff de boosdoener is. Zou een olie verversing nog kunnen helpen ?

Ik hoop op een paar suggesties.

Nog een kleine aanvulling. Mijn WJ is net ingereden 225.000

bewerkt door thesaint
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerst maar eens even de olie uit het voordiff laten lopen en inspecteren of er wel of geen metaalsplinters of -deeltjes in zitten. Zegt niet alles hoor; de olie kan er perfect uitzien waarbij toch je lagers uit het voordiff vervangen dienen te worden. Zie ook een topic in dit forum over het eventuele vervangen van lagers in voordiff. Moet je maar even zoeken op het Jeepforum

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo. En ook de swaybarconnectors, Rubbers kunnen hiervan verslijten en dan komt het staal tegen staal , en dat bonkt.

Ook de bevestigingsbouten van deze onderdelen goed natrekken. (uit eigen ervaring:lol:)

Dat bedoelde Utah al.. en dat is zeer zeker een bekende. Daarnaast inderdaad de shocks.

Vreselijk veel geld uitgegeven voor iets van een paar tientjes.. ik hoop het niet voor je. :whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 13 years later...
Op 13/8/2008 om 5:51 PM zei Lumberjack:

Eerst maar eens even de olie uit het voordiff laten lopen en inspecteren of er wel of geen metaalsplinters of -deeltjes in zitten. Zegt niet alles hoor; de olie kan er perfect uitzien waarbij toch je lagers uit het voordiff vervangen dienen te worden. Zie ook een topic in dit forum over het eventuele vervangen van lagers in voordiff. Moet je maar even zoeken op het Jeepforum

Mijn WJ bonkte er vrolijk op los bij langzame bochten en inparkeren… 

Voordifferentieel open: eerst even de bijvuldop een slagje geven of ie wel loskomt voordat je de olie eruit laat lopen!

Kan zijn even een klusje want je kunt moeilijk bij de bovenste 3 bouten, dan zit de stuurstang in de weg: dus auto stuk opkrikken en je kunt er prima bij!  Deksel en differentieel helemaal gereinigd met een bus remmenreiniger, een scheermesje en heel fijn schuurpapiertje, dun streepje vloeibare pakking, 10 minuten in het zonnetje zitten… deksel er weer op.

Kroon 75W140 Racing erin… (gaat makkelijk als ie nog omhoog staat, genoeg ruimte om bij te vullen)...Als een zonnetje! 

Morgen de achterkant… 

Vieze klauwen maar een grijns van oor tot oor...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...