Ogdak Geplaatst August 12, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 12, 2008 Tja, 't gaat waar het niet gaan kan. Dit is de enige foto in standaard toestand, genomen na thuiskomst uit Ballenstadt(mei_2008), Duitsland. Staat hier zelfs nog op de af fabriek gemonteerde banden, produktiedatum die op de banden stond was week 47 van 2000. De banden waren nog niet eens af. De banden zijn inmiddels vervangen voor AT's van BFGoodrich in de maat 245-70*16 wat overeen komt met 29,5". Ik had nog een paar 2" BB schijven liggen voor de voorkant. Achter 1,5" langere teraflex shackles geplaats. De bladveren begonnen toch wel wat doorhang verschijnselen te vertonen, dus het op een na langste blad vervangen voor een iets langer blad uit een paar fod bonco setjes die nog in de hoek lagen. Gelijk ook maar de achter sway-bar verwijderd t.b.v. van de flex. Achter heb ik nu echter nog maar heel weinig wieluitslag vanwege de standaard shocks. Dus maar even op een bokje met een losse rechter achter shock om de maat te nemen voor een nieuw setje. standaard maat collapsed-extended is ongeveer 31 om 48 cm, heb inmiddels een setje skyjackers besteld van 37 om 63 cm tevens een langere remleiding. Hopenlijk voor Wamel binnen en gemonteerd Per saldo voor/achter 6,5 om 7,5 cm omhoog mede dankzij de de grotere banden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mav Geplaatst August 12, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 12, 2008 Hehe..... nais Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst August 12, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 12, 2008 En ook project II gaan we volgen.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst August 12, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 12, 2008 En ook project II gaan we volgen.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst August 13, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 13, 2008 Denk dat het daar nog wat te vroeg voor is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst August 13, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 13, 2008 Ga jij ook een cherokee bouwen die net als de mijne niet voor het terrein gebouwd is? Heb met veel belangstelling jouw project over de Grand Cherokee gelezen en er veel van opgestoken. Succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst August 13, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 13, 2008 Gezien mijn ervaringen met een standaard xj en zj denk ik dat ze af fabriek al voor het terrein zijn gebouwd. Het een en ander her en der een beetje aanpassen maakt het alleen maar leuker. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst August 13, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 13, 2008 (bewerkt) Gezien mijn ervaringen met een standaard xj en zj denk ik dat ze af fabriek al voor het terrein zijn gebouwd. Ja dat dacht ik ook in het begin voordat ik hem wat begon te verbouwen. Alleen dachten mijn startmotor en dynamo daar anders over bemerkte ik al snel. Dat hadden ze in mijn ogen toch een stuk slimmer aan kunnen pakken vanaf de fabriek. Ik merkte wel een wereld van verschil al toen ik de swaybar achter had verwijderd en de voorste swaybar los kon koppelen. In 1 keer veel meer flex zonder de wagen verder te verhogen of aan te passen. En het vebouwen is super. Had niet gedacht er zoveel lol en voldoening aan te beleven en het dan ook nog betaalbaar te houden. August 13, 2008 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst August 13, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 13, 2008 En het vebouwen is super. Had niet gedacht er zoveel lol en voldoening aan te beleven en het dan ook nog betaalbaar te houden. :D:P:lol: Betaalbaar!!!!!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst August 13, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 13, 2008 :lol:Betaalbaar!!!!!!! Net zo betaalbaar als postzegels verzamelen, alleen heb je hier meer lol van. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst August 13, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 13, 2008 (bewerkt) :D:P:lol:Betaalbaar!!!!!!! Hey Ed, Ok voor mij was het betaalbaar maar zolang er mensen bereid zijn om rond de 9000 euro uit te geven aan een redelijk standaard wrangler uit 1992 en ik zie dat ik inclusief verbouwing en aanschaf cherokee daar onder blijf vind ik dat goed betaalbaar. Met een wrangler of grand cherokee had ik dat budget ruim overschreden en als je dan in die verhouding kijkt is het een betaalbaar verhaal toch? Tis voor mij de auto die het minst kost , de meeste hoofden doet draaien en 1 van de hoogste funfactoren levert. Dan heb ik mijn odl te pakken:D August 13, 2008 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst August 13, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 13, 2008 Door het plaatsen van de verlengde shackles, zijn de hoeken in de achterste aandrijfas niet meer tegenovergesteld gelijk. Dus tijd om een paar degree shims te fabriceren, wederom bleek het fod bonco veerpakket de uitkomst. Voor zover de ruwe vorm, ze zijn ongeveer 3,5 graden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst August 13, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 13, 2008 Door het plaatsen van de verlengde shackles, zijn de hoeken in de achterste aandrijfas niet meer tegenovergesteld gelijk.Dus tijd om een paar degree shims te fabriceren, wederom bleek het fod bonco veerpakket de uitkomst.Voor zover de ruwe vorm, ze zijn ongeveer 3,5 graden. Als in de toekomst de definitieve hoogte van je Cherokee bereikt is. Zou je dan met leaf perches gaan werken of blijf jij dan werken met degree shims? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst August 14, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 14, 2008 Als in de toekomst de definitieve hoogte van je Cherokee bereikt is. Zou je dan met leaf perches gaan werken of blijf jij dan werken met degree shims? Ik denk dat ie voor Coil Overs gaat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst August 14, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 14, 2008 (bewerkt) Ik denk dat ie voor Coil Overs gaat. Ok nice! Was voor mij niet uitvoerbaar en haalbaar August 14, 2008 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst August 14, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 14, 2008 Om niet te ver op zaken vooruit te lopen, denk dat ik in de nabije toekomst een 8.8 over heb. Zou dan de eventuele variaties opvangen in de perches. Wat betreft CO's dat is voor het Zj project. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst August 14, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 14, 2008 Vandaag de shims verder pasgemaakt, nog een lik verf erover en klaar. Zodra de langere shocks eronder gaan worden deze ook gemonteerd, de bestaande u-bouten zijn precies lang genoeg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst August 14, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 14, 2008 Slim die uitkepingen, zo blijft hij altijd op z'n plek. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst August 20, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 20, 2008 Een begin gemaakt met de voorbumper demontage om een lierbumper te gaan maken, bijgestaan door de oudste en de jongste. Eerst de plastic kappen eraf. Vervolgens het metalen deel eraf. ruimt lekker op. dit gecombineerde deel van bumperophanging en trekoog kan mooi als mal dienst doen. Een en ander overgenomen op mdf en uitgezaagd. Zo het begin is er, morgen verder. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nick Geplaatst August 21, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 21, 2008 ben benieuwd hoe dit project er uiteindelijk uit komt te zien:yes: goed bezig Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramstein Geplaatst August 21, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 21, 2008 ja hoor gaat ie weer otto word weer een groot project zekers Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DUC Geplaatst August 21, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 21, 2008 En ik dacht dat je een XJ wilde om een aanhanger met je ZJ erop te vervoeren .... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst August 21, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 21, 2008 En ik dacht dat je een XJ wilde om een aanhanger met je ZJ erop te vervoeren .... Zolang ik er de sleurhut nog mee kan verplaatsen zal een aanhanger ook wel gaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst August 21, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 21, 2008 en anders pas je de sleurhut toch aan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst August 21, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 21, 2008 en anders pas je de sleurhut toch aan Tja, meerdere wegen naar Rome. Voorlopig nog steeds de voorbumper. Het namaken van de volgende mal voor de rechterkant. en op z'n toekomstige plaats. Dan het volgende vraag, lage danwel hoge montage. Zeg het maar. practical joke. latersz Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.