Spring naar bijdragen

Ogdak's Xj


Ogdak
 Share

Recommended Posts

Tja, 't gaat waar het niet gaan kan.

Dit is de enige foto in standaard toestand, genomen na thuiskomst uit Ballenstadt(mei_2008), Duitsland.

Staat hier zelfs nog op de af fabriek gemonteerde banden, produktiedatum die op de banden stond was week 47 van 2000.

De banden waren nog niet eens af.

IMG_1389.JPG

IMG_1390.JPG

De banden zijn inmiddels vervangen voor AT's van BFGoodrich in de maat 245-70*16 wat overeen komt met 29,5".

Ik had nog een paar 2" BB schijven liggen voor de voorkant.

Achter 1,5" langere teraflex shackles geplaats.

De bladveren begonnen toch wel wat doorhang verschijnselen te vertonen, dus het op een na langste blad vervangen voor een iets

langer blad uit een paar fod bonco setjes die nog in de hoek lagen.

Gelijk ook maar de achter sway-bar verwijderd t.b.v. van de flex.

Achter heb ik nu echter nog maar heel weinig wieluitslag vanwege de standaard shocks.

Dus maar even op een bokje met een losse rechter achter shock om de maat te nemen voor een nieuw setje.

standaard maat collapsed-extended is ongeveer 31 om 48 cm, heb inmiddels een setje skyjackers besteld van 37 om 63 cm tevens een langere remleiding.

Hopenlijk voor Wamel binnen en gemonteerd

IMG_1656.JPG

IMG_1657.JPG

IMG_1658.JPG

IMG_1659.JPG

Per saldo voor/achter 6,5 om 7,5 cm omhoog mede dankzij de de grotere banden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gezien mijn ervaringen met een standaard xj en zj denk ik dat ze af fabriek al voor het terrein zijn gebouwd.:no:

Ja dat dacht ik ook in het begin voordat ik hem wat begon te verbouwen. Alleen dachten mijn startmotor en dynamo daar anders over bemerkte ik al snel. Dat hadden ze in mijn ogen toch een stuk slimmer aan kunnen pakken vanaf de fabriek.

Ik merkte wel een wereld van verschil al toen ik de swaybar achter had verwijderd en de voorste swaybar los kon koppelen. In 1 keer veel meer flex zonder de wagen verder te verhogen of aan te passen.

En het vebouwen is super. Had niet gedacht er zoveel lol en voldoening aan te beleven en het dan ook nog betaalbaar te houden.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

:P:D:P:lol::D

Betaalbaar!!!!!!!:wacko:

Hey Ed,

Ok voor mij was het betaalbaar maar zolang er mensen bereid zijn om rond de 9000 euro uit te geven aan een redelijk standaard wrangler uit 1992 en ik zie dat ik inclusief verbouwing en aanschaf cherokee daar onder blijf vind ik dat goed betaalbaar. Met een wrangler of grand cherokee had ik dat budget ruim overschreden en als je dan in die verhouding kijkt is het een betaalbaar verhaal toch?

Tis voor mij de auto die het minst kost , de meeste hoofden doet draaien en 1 van de hoogste funfactoren levert. Dan heb ik mijn odl te pakken:D

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Door het plaatsen van de verlengde shackles, zijn de hoeken in de achterste aandrijfas niet meer tegenovergesteld gelijk.

Dus tijd om een paar degree shims te fabriceren, wederom bleek het fod bonco veerpakket de uitkomst.

IMG_1660.JPG

IMG_1661.JPG

IMG_1662.JPG

IMG_1663.JPG

IMG_1666.JPG

IMG_1667.JPG

Voor zover de ruwe vorm, ze zijn ongeveer 3,5 graden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Door het plaatsen van de verlengde shackles, zijn de hoeken in de achterste aandrijfas niet meer tegenovergesteld gelijk.

Dus tijd om een paar degree shims te fabriceren, wederom bleek het fod bonco veerpakket de uitkomst.Voor zover de ruwe vorm, ze zijn ongeveer 3,5 graden.

Als in de toekomst de definitieve hoogte van je Cherokee bereikt is. Zou je dan met leaf perches gaan werken of blijf jij dan werken met degree shims?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een begin gemaakt met de voorbumper demontage om een lierbumper te gaan maken, bijgestaan door de oudste en de jongste.

Eerst de plastic kappen eraf.

IMG_1774.jpg

Vervolgens het metalen deel eraf.

IMG_1775.jpg

IMG_1776.jpg

ruimt lekker op.

IMG_1777.jpg

dit gecombineerde deel van bumperophanging en trekoog kan mooi als mal dienst doen.

IMG_1778.jpg

Een en ander overgenomen op mdf en uitgezaagd.

IMG_1779.jpg

IMG_1780.jpg

IMG_1781.jpg

Zo het begin is er, morgen verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en anders pas je de sleurhut toch aan ;)

Tja, meerdere wegen naar Rome.

Voorlopig nog steeds de voorbumper.

Het namaken van de volgende mal voor de rechterkant.

IMG_1785.jpg

en op z'n toekomstige plaats.

IMG_1786.jpg

Dan het volgende vraag, lage

IMG_1790.jpg

IMG_1791.jpg

danwel hoge montage. Zeg het maar.

IMG_1792.jpg

IMG_1793.jpg

IMG_1794.jpg

practical joke.

IMG_1795.jpg

latersz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...