maurice coolen Geplaatst August 10, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 10, 2008 (bewerkt) klopt de assen van een patrol r maar dan zit het diff achter in het midden en bij mij zit i meer aan de betuurderkant. wat voor r&p hebben de 3300 td meestal.? en zo als ik hier zie moeten de bladveren een stuk naar buiten worden geplaatst. http://www.jeepershome.be/2007-05-09%20revisie%20vooras/pages/054%20Klaar.htm August 10, 2008 bewerkt door maurice coolen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aitze Geplaatst August 10, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 10, 2008 hallo Ik bedoel niet assen van een GR deze zijn veel breder dan van een R 3300 td bij patrol 3300 td zit de klok achter aan de bijrijders kant. Nou doooooooooeeeeei Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maurice coolen Geplaatst August 10, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 10, 2008 halloIk bedoel niet assen van een GR deze zijn veel breder dan van een R 3300 td bij patrol 3300 td zit de klok achter aan de bijrijders kant. Nou doooooooooeeeeei oke thanx dan ga ik daar eens verder op in. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
throttle happy Geplaatst August 11, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 11, 2008 Oud type patrol R /datsun-assen zijn een soort DANA -assen... Zijn wel niet zo sterk als GR assen. Verhouding weet ik niet uit het hoofd. (dacht dt er 5.13/1 assen van bestaan) Ook een alternatief voor een Willy's: Daihatsu assen! taft of rocky. Zijn een soort japanse sterkere kopien van Jeep-assen. Hebben versies met kleine verhoudingen(benzine) en kunnen 35" wielen verdragen als je geen sperren monteerd.( is dacht ik ook alleen voor de achter-as te vinden.) Wielsteek is dezelfde als jeep dus geen andere velgen kopen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maurice coolen Geplaatst August 11, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 11, 2008 ben vandaag even naar een sloop patrol r gaan kijken en even wat maten opgenomen. maar gaat niet goedkomen. de bladvern van de willys zitten op ongeveer 70 cm hart.hart. de patrol voor +/- 80 deze zou nog iets dichter bij elkaar kunnen door de pets te verplaatsen. aleen de achteras daar zitten de bladveren nog verder uit elkaar. en als ik deze op 70 wil brengen kom ik op het diff uit. prijs was zeker wel goed 250 euro het setje Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
throttle happy Geplaatst August 11, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 11, 2008 Was het bijna vergeten te melden: UMM alter assen zijn DANA 44 voor en achter met 4.88/ 1verhoudingen. Deze vind je bijna aan schroot-prijs als ze te koop staan. vorige week stond er nog 1tje op KAPAZA voor 850euro... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst August 12, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 12, 2008 (bewerkt) voor de willys.setje assen liefst dana 44 maar dan niet de 10 spline. breed of smalspoor vooras met schijfremmen compleet. diff moeten bijde aan de bestuurderskant zitten. laat maar horen wat je hebt. Hallo Maurice, Kwam dit filmpje tegen met Unimog assen voor onder je willy. Het geeft je een idee van hoe het eruit ziet met dit soort assen. Hier nog een link van iemand met een willy uit 1955. Staat beschreven met wat voor assen hij rijdt en wat foto's van zijn geprepareerde willy. http://www.4wdandsportutility.com/features/u03114wd_1955_jeep_willys_cj_3b/index.html Ik had wat tijd over en zat wat te googlen naar andere assen voor jouw willy maar kwam toch vaak tegen dat ze de assen ging aanpassen aan de auto. Ze namen dana 44 assen en gingen deze grondig verbouwen. Vrij makkelijke oplossingen kwam ik niet echt direct tegen. August 12, 2008 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maarten de Boer Geplaatst August 12, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 12, 2008 Als je toch naar dit soort modificaties gaat kan je beter kiezen voor Volvo Laplander assen. Deze zijn smaller dan Mercedes assen, hebben dezelfde steek als pré '87 jeeps, ook makkelijk als je wilt ombouwen naar schijven. De gearing is niet zo extreem laag als die van een UNIMOG en de sper is electrisch in te schakelen. Heb die gasten van Schwarz er dit jaar mee zien stoeien op de Breslau, ze reden alles kapot en krom maar de assen bleven heel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
throttle happy Geplaatst August 12, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 12, 2008 Maarten ;hier vergis je je toch. www.omt-offroad.com is een vriend van zoals me. verkoopt ook vele andere interresante spullen airshocks. Ik heb zelf 2setten volvo c303 assen. kosten minstens 3500euro/set;standaard met trommelremmenen 8gaats steek. een schijfremmenkit kost ongeveer 1300euro zonder schijven en klauwen van Toyota. de 303 assen hebben 5.89/1 verhoudingen de 304 assen hebben 7.54/1 verhoudingen zoals unimog 411/421/404 assen. unimog 406assen bestaan met 5.89/1 verhoudingen en hebben 40mm dikke steekassen. volvo assen zijn even breed dan unimog 404assen... garage May te Maaseik heeft een Willy's met volvo portaal-assen. http://www.garagemay.be/ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maurice coolen Geplaatst August 12, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 12, 2008 die UMM is volgens mij verkocht. had hem al een mail gedaan maar hij zij er komen mensen kijken. daarna was de advertensi er af. dus verder zoeken . ps throttle happy. heb jij al nagevraagt voor die 44 assen. hoor het wel. ps laatste pm ging een paar keer mis volgens mij. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maurice coolen Geplaatst August 13, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 13, 2008 weet iemand de maat van de assen van een j20. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst August 14, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 14, 2008 weet iemand de maat van de assen van een j20. Dit vond ik over de j20 assen. The J20 should have a wms of about 67", so not a narrow track FSJ. If you wanted it to match width too a jeep cj Dutchman Motorsports would narrow it and shorten the axles, mount new perches etc. Dus als ik dit lees dan zijn ze te breed voor de willy. Als ik verder zoek op het internet blijven ze roepen dat je andere assen onder een willy kan zetten maar dan moet je wel de as inkorten enz. Anders gaat het gewoon niet passen of je moet voor lief nemen dat de assen altijd breder zullen zijn als je wagen zelf. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst August 14, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 14, 2008 voor de willys.setje assen liefst dana 44 maar dan niet de 10 spline. breed of smalspoor vooras met schijfremmen compleet. diff moeten bijde aan de bestuurderskant zitten. laat maar horen wat je hebt. Hier een link mbt dana 44 assen voor onder je willy voor zowel voor als achter. Kan je ook gelijk zien onder welke jeeps ze allemaal hebben gezeten. Hoop dat je er wat aan hebt. Een dana 44 vooras vinden voor je willy zal lastig worden. Ze zullen namelijk allemaal te breed zijn ben ik bang. http://www.jeeptech.com/axle/d44f.html http://www.jeeptech.com/axle/d44.html Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
big-caboose Geplaatst August 14, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 14, 2008 gewoon patrol eronder swaffelen en dan de veerpaketten naar buiten het chaccis zetten en hoppa rijden moet kunnen toch ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maurice coolen Geplaatst August 15, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 15, 2008 gewoon patrol eronder swaffelen en dan de veerpaketten naar buiten het chaccis zetten en hoppa rijden :lol:moet kunnen toch ? jaja ff swaffelen . nog ff ja en dan gaat er een te koop bordje op. ben niet zoon geduldig menneke . komt goe jan ben hard op zoek naar iets Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maurice coolen Geplaatst August 17, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 17, 2008 weet nu een setje scout assen te liggen. d44 zijn deze ook breder of gelijk aan de smalspoor assen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst August 17, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 17, 2008 (bewerkt) weet nu een setje scout assen te liggen. d44zijn deze ook breder of gelijk aan de smalspoor assen. Vehicle: '71-80 Scout II rear, '74-80 front Bolt pattern: 5 on 5.5", which allows wheel-swapping with any CJ if you need to borrow or lend a spare. Width: 58" front, 58.25" or 58.5" rear -- 2-2.5" narrower than a YJ. That's not a big problem in the rear (other than off-camber stability), but it'll reduce turning radius up front. Less wheel backspacing compensates for this. August 17, 2008 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
throttle happy Geplaatst August 17, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 17, 2008 <<<<<<<scout assen zijn ongeveer/minstens even breed als van een wrangler Een maat van mij heeft een Wrangler body op een Scout gemonteerd... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Freakin Geplaatst August 17, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 17, 2008 Ik kocht gewoon een CJ7 Maurice, ik weet er toevallig nog 1 te staan die Offroad klaar is en die JIJ voor weinig hebt:whistle: LOL Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maurice coolen Geplaatst August 17, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 17, 2008 Ik kocht gewoon een CJ7 Maurice, ik weet er toevallig nog 1 te staan die Offroad klaar is en die JIJ voor weinig hebt:whistle:LOL ha friekandel. ben je hapy met je nieuwe (herris) cj. let maar op anders staad je oude cj straks zonder assen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Freakin Geplaatst August 17, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 17, 2008 Lol,ja zeker ben ik in mn nopjes:D Die auto rijd als een zonnetje en natuurlijk een stuk goedkoper met gas. Als Herris maar geen spijt krijgt:no: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maurice coolen Geplaatst August 17, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 17, 2008 Lol,ja zeker ben ik in mn nopjes:DDie auto rijd als een zonnetje en natuurlijk een stuk goedkoper met gas. Als Herris maar geen spijt krijgt:no: nee hoor . die is ook verstandig geworden . w.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maurice coolen Geplaatst August 19, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 19, 2008 maandag even op zoek geweest naar assen. de man had nog ingekorte dana 60 en 44 maar helaas hij was niet over te halen om deze te verkopen (was een verzamelaaar) daarna kwam ik deze tegen. dana 70 en dana 60 . gaan iets te ver denk ik:D. ben ook nog even naar een cj5 gaan kijken met nissan assen. ga deze voor de willys gebruiken. de steekassen hier van zijn gelijk aan een 44 of zelfs nog iets dikker. vooras kan met enkele aanpassingen er onder . bij de achteras zullen de veerbladen naar buiten moeten inverband diff. foto,s volgen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maurice coolen Geplaatst August 25, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 25, 2008 vandaag maar een setje assen gekocht van een nissan patrol r 3300td. compleet met remmen en zo. worden volgende week er onder uit gehaald. worden onder de willys met soa gemonteerd. de achteras worden de blaveren buiten het chassis geplaatst. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
throttle happy Geplaatst August 29, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 29, 2008 K&S in Duitsland heeft Mahindra dana 44 assen op voorraad liggen. Dana 44 Voor en achter-assen! Is volgens mij dan de simpelse en beste oplossing...geen andere velgen of ophangpunten nodig... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.