Spring naar bijdragen

Recommended Posts

klopt de assen van een patrol r maar dan zit het diff achter in het midden

en bij mij zit i meer aan de betuurderkant.

wat voor r&p hebben de 3300 td meestal.?

en zo als ik hier zie moeten de bladveren een stuk naar buiten worden geplaatst.

http://www.jeepershome.be/2007-05-09%20revisie%20vooras/pages/054%20Klaar.htm

bewerkt door maurice coolen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 56
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Oud type patrol R /datsun-assen zijn een soort DANA -assen...

Zijn wel niet zo sterk als GR assen.

Verhouding weet ik niet uit het hoofd. (dacht dt er 5.13/1 assen van bestaan)

Ook een alternatief voor een Willy's: Daihatsu assen! taft of rocky.

Zijn een soort japanse sterkere kopien van Jeep-assen. Hebben versies met kleine verhoudingen(benzine) en kunnen 35" wielen verdragen als je geen sperren monteerd.( is dacht ik ook alleen voor de achter-as te vinden.)

Wielsteek is dezelfde als jeep dus geen andere velgen kopen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ben vandaag even naar een sloop patrol r gaan kijken

en even wat maten opgenomen.

maar gaat niet goedkomen.

de bladvern van de willys zitten op ongeveer 70 cm hart.hart.

de patrol voor +/- 80 deze zou nog iets dichter bij elkaar kunnen

door de pets te verplaatsen.

aleen de achteras daar zitten de bladveren nog verder uit elkaar.

en als ik deze op 70 wil brengen kom ik op het diff uit.:D

prijs was zeker wel goed 250 euro het setje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

voor de willys.

setje assen liefst dana 44

maar dan niet de 10 spline.

breed of smalspoor vooras met schijfremmen compleet.

diff moeten bijde aan de bestuurderskant zitten.

laat maar horen wat je hebt.

Hallo Maurice,

Kwam dit filmpje tegen met Unimog assen voor onder je willy. Het geeft je een idee van hoe het eruit ziet met dit soort assen.

Hier nog een link van iemand met een willy uit 1955. Staat beschreven met wat voor assen hij rijdt en wat foto's van zijn geprepareerde willy.

http://www.4wdandsportutility.com/features/u03114wd_1955_jeep_willys_cj_3b/index.html

Ik had wat tijd over en zat wat te googlen naar andere assen voor jouw willy maar kwam toch vaak tegen dat ze de assen ging aanpassen aan de auto. Ze namen dana 44 assen en gingen deze grondig verbouwen. Vrij makkelijke oplossingen kwam ik niet echt direct tegen.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je toch naar dit soort modificaties gaat kan je beter kiezen voor Volvo Laplander assen. Deze zijn smaller dan Mercedes assen, hebben dezelfde steek als pré '87 jeeps, ook makkelijk als je wilt ombouwen naar schijven. De gearing is niet zo extreem laag als die van een UNIMOG en de sper is electrisch in te schakelen. Heb die gasten van Schwarz er dit jaar mee zien stoeien op de Breslau, ze reden alles kapot en krom maar de assen bleven heel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maarten ;hier vergis je je toch.

www.omt-offroad.com

is een vriend van zoals me. verkoopt ook vele andere interresante spullen airshocks.

Ik heb zelf 2setten volvo c303 assen.

kosten minstens 3500euro/set;standaard met trommelremmenen 8gaats steek.

een schijfremmenkit kost ongeveer 1300euro zonder schijven en klauwen van Toyota.

de 303 assen hebben 5.89/1 verhoudingen

de 304 assen hebben 7.54/1 verhoudingen zoals unimog 411/421/404 assen.

unimog 406assen bestaan met 5.89/1 verhoudingen en hebben 40mm dikke steekassen.

volvo assen zijn even breed dan unimog 404assen...

garage May te Maaseik heeft een Willy's met volvo portaal-assen.

http://www.garagemay.be/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

die UMM is volgens mij verkocht.

had hem al een mail gedaan maar hij zij er komen mensen kijken.

daarna was de advertensi er af.

dus verder zoeken .

ps throttle happy.

heb jij al nagevraagt voor die 44 assen.

hoor het wel.

ps laatste pm ging een paar keer mis volgens mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

weet iemand de maat van de assen van een j20.

Dit vond ik over de j20 assen.

The J20 should have a wms of about 67", so not a narrow track FSJ.

If you wanted it to match width too a jeep cj Dutchman Motorsports would narrow it and shorten the axles, mount new perches etc.

Dus als ik dit lees dan zijn ze te breed voor de willy. Als ik verder zoek op het internet blijven ze roepen dat je andere assen onder een willy kan zetten maar dan moet je wel de as inkorten enz. Anders gaat het gewoon niet passen of je moet voor lief nemen dat de assen altijd breder zullen zijn als je wagen zelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

voor de willys.

setje assen liefst dana 44

maar dan niet de 10 spline.

breed of smalspoor vooras met schijfremmen compleet.

diff moeten bijde aan de bestuurderskant zitten.

laat maar horen wat je hebt.

Hier een link mbt dana 44 assen voor onder je willy voor zowel voor als achter. Kan je ook gelijk zien onder welke jeeps ze allemaal hebben gezeten. Hoop dat je er wat aan hebt. Een dana 44 vooras vinden voor je willy zal lastig worden. Ze zullen namelijk allemaal te breed zijn ben ik bang.

http://www.jeeptech.com/axle/d44f.html

http://www.jeeptech.com/axle/d44.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gewoon patrol eronder swaffelen en dan de veerpaketten naar buiten het chaccis zetten en hoppa rijden :lol::lol:

moet kunnen toch ?

jaja ff swaffelen :P.

nog ff ja en dan gaat er een te koop bordje op.

ben niet zoon geduldig menneke :P.

komt goe jan ben hard op zoek naar iets

Link naar opmerking
Deel via andere websites

weet nu een setje scout assen te liggen. d44

zijn deze ook breder of gelijk aan de smalspoor assen.

Vehicle: '71-80 Scout II rear, '74-80 front

Bolt pattern: 5 on 5.5", which allows wheel-swapping with any CJ if you need to borrow or lend a spare.

Width: 58" front, 58.25" or 58.5" rear -- 2-2.5" narrower than a YJ. That's not a big problem in the rear (other than off-camber stability), but it'll reduce turning radius up front. Less wheel backspacing compensates for this.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

maandag even op zoek geweest naar assen.

de man had nog ingekorte dana 60 en 44 maar helaas hij was niet over te halen om deze te verkopen (was een verzamelaaar):whistle:

dsc07058qs6.jpg

daarna kwam ik deze tegen.

dana 70 en dana 60 .

gaan iets te ver denk ik:D.

dsc07059zn7.jpg

ben ook nog even naar een cj5 gaan kijken met nissan assen.

ga deze voor de willys gebruiken.

de steekassen hier van zijn gelijk aan een 44 of zelfs nog iets dikker.

vooras kan met enkele aanpassingen er onder .

bij de achteras zullen de veerbladen naar buiten moeten

inverband diff.

foto,s volgen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...