Spring naar bijdragen

Recommended Posts

K&S in Duitsland heeft Mahindra dana 44 assen op voorraad liggen. Dana 44 Voor en achter-assen!

Is volgens mij dan de simpelse en beste oplossing...geen andere velgen of ophangpunten nodig...

hadden die mahindra assen geen 10 splines steekassen??

Heb daar in een ver verleden ook eens op gezocht en meen me zoiets te herinneren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 56
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

ik zou het niet weten of het 10 spline is.

ik weet wel dat die bij mij er wel onder zit dana 44 10 spline.

en gaat er nu onder uit.

heb assen van een patrol gekocht

deze gaan er nu onder .

heb wel gezien dat de steekassen hier van een stuk dikker zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Onder de CJ5 van mijn vrouw heb ik deze Dodge Dana44/Dana60 onder gebouwd. Standaard Spring-Over-Axle en lekker breed (67"). Met orginele velgen van Dodge en 37x12.5Rx16.5 banden is de jeep net iets smaller dan een Wrangler met 10J brede velgen en 12.5" brede banden.

Ja, de asen zijn breder dan je van jeep gewend bent, maar met de juiste velgen is het perfect passend te krijgen. En Ja, de voorste bladveren moeten breder aan het chassies gezet worden.

Onder de rock-crawler die ik momenteel voor mezelf aan het bouwen ben, heb ik ook dezelfde Dana44/Dana60 assen gezet.

Als je over stapt naar deze assen, moet je je wel realiseren dat je naar 8-gats (wielmoeren) over gaat en dat je naar 16", 16.5" of nog grotere velgen moet overgaan. De remmen aan deze assen zijn zo groot dat kleinere velgen niet meer passen. (heb je eindelijk goede remmen aan een jeep).

Als je interesse hebt in een Dana44 vooras en Chrysler 9.25 achteras (waar alle Wrangler wielen passen met 5x4.5"), heb ik hier nog een paar mooie assen liggen. Hierbij hoef je geen nieuwe banden te kopen, want de oude 15" banden en velgen kunnen hierop.

Succes met je keuses.

Jos Reuling

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb nu nissan patrol r assen . 3300 td

de voor as zit er inmiddels onder.

deze kon er met enkele aanpasingen zo onder geplaatst worden.

bij de achteras worden momenteel de bladveren buiten het chassie gemonteerd.

hoop dat i volgende week weer rolt.

nu heb ik ook meteen schijfremmen voor en achter grotere trommels.

de assen zijn wel iets breder.

maar zeker een stuk sterker .

de steekassen zijn een stuk dikker als die van de dana 27 en 44.

de overbrenging zou ook iets van 5.?? moeten zijn.

dit word momenteel gebouwd door jan (big cabouse).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Hallo,

De ophangpunten op die achteras kan je ook naar binnen brengen. Dat achterdifferentieelhuis is enorm hol en van gewoon staal. Keer inslijpen van de zijkant en bovenkant, daarna een dikke plaat er in lassen en je heb je ophanging gecreerd. Het enige wat je tegenkomt is een olie schermpje. Dat is wel te veranderen. Ik ga het zelf ook doen. Dan hoef je iig geen aanpassingen te doen aan je chassis.

Mvg, Mark

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...