Spring naar bijdragen

woody


tako
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Ik ben het folie op mijn wagoneer aan het vervangen samen met de kunststof sierlijsten…..

Voor de sierlijsten heb ik het idee opgevat om ze van echthout na te maken en dan weer terug te monteren, heeft iemand daar ervaringen mee?

Of is dit nog niet eerder gedaan om een bepaalde reden die ik over het hoofd zie?, vooralsnog zie ik geen grote obstakels.

Ik heb gekeken op internet voor folie, maar tot me schrik is dit schrikbarend duur ( € 39.00 per meter), voldoen de plakfolies die je kan kopen bij de bouwmarkt ook hiervoor?

Of anders gezegd waarom is de originele folie zoveel beter?

Groet,

Tako

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Folie is duurder omdat de "echte" veel beter tegen zon en zeep kan. 39eu is idd een gangbare prijs......

Echt hout kan, eerst folie plakken, alle latjes netjes op maat maken, daarna een paar keer lakken. Let wel op dat je hout niet te veel verkleurd na het lakken, misschien eerst een proefstukje doen? Goede dubbelzijdige tape doet de rest, 3M bv.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Folie is duurder omdat de "echte" veel beter tegen zon en zeep kan. 39eu is idd een gangbare prijs......

Echt hout kan, eerst folie plakken, alle latjes netjes op maat maken, daarna een paar keer lakken. Let wel op dat je hout niet te veel verkleurd na het lakken, misschien eerst een proefstukje doen? Goede dubbelzijdige tape doet de rest, 3M bv.

Oké bedankt voor je info…..

Zal proberen of de folie goedkoper kan?, maar zal wel rekening houden met de aandachtspunten zoals jij omschreef…..

Als het niet lukt, dan toch maar duur aan de bak en de originele bestelen.

Nooit van het bestaan van 3m afgeweten!, leuk bedrijf………

Mzl.

Tako

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo eerst maar even vermelden dat het vervangen van de "molding's" door houten exemplaren best wel een hele klus is maar wel een uitdaging

je moet wel hardhout gebruiken dus geen vuren of grenen in verband met het kromtrekken en hoe had je gedacht de bochten te fabrieken:whistle: maak er een foto sessie van als je het zelf gaat doenen zet ze hier op het forum.

Wat de folie aangaat die je hier koopt in de dhz-sjops deze is merkbaar dunner dan die van 3m (op internet bekent als Dinoc-3M woodgrain foli) en is zoals eerder gezegd niet goed bestand tegen zon en kou .

Hier een adres voor Woodgrain foli :squeezy.nl zit in enkhuizen en wat verder weg :stripeman.com in USA of jcw.com zoeken onder partno:WD157582T ook in de USA.

succes en laat wat horen over je speurtocht:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo eerst maar even vermelden dat het vervangen van de "molding's" door houten exemplaren best wel een hele klus is maar wel een uitdaging

je moet wel hardhout gebruiken dus geen vuren of grenen in verband met het kromtrekken en hoe had je gedacht de bochten te fabrieken:whistle: maak er een foto sessie van als je het zelf gaat doenen zet ze hier op het forum.

Wat de folie aangaat die je hier koopt in de dhz-sjops deze is merkbaar dunner dan die van 3m (op internet bekent als Dinoc-3M woodgrain foli) en is zoals eerder gezegd niet goed bestand tegen zon en kou .

Hier een adres voor Woodgrain foli :squeezy.nl zit in enkhuizen en wat verder weg :stripeman.com in USA of jcw.com zoeken onder partno:WD157582T ook in de USA.

succes en laat wat horen over je speurtocht:bye1:

Bedankt voor je reactie…

Zal proberen een verslag maken van de houten strips…

Hou jullie op de hoogte.

Mzl.

Tako

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Een kleine update.

Ik heb me zoek toch naar folie gestaakt.

Het resultaat is dat ik een offerte heb voor het leveren van de folie inclusief het monteren er van bij een bedrijf wat ook auto reclame maakt voor praktisch het zelfde geld als op internet wordt aangeboden.

Het afwachten is alleen nog op een paar poefstukjes.

Ik heb de wagoneer ontdaan van de strips en de folie, en helaas hier en daar wat lak beschadigd.

Dus eerst maar even naar de spuiter voor de folie er op kan.

Voor de strips heb ik een stuk hardhout terug laten schaven naar ongeveer de originele dikte van de strips.

Ik wilde eerst de krommingen om de wielen gewoon uit een plaatje hardhout in ze geheel uit decouperen, maar dit geeft als nadeel dat het hout erg kwetsbaar wordt op de nerf.

Dus nu heb ik het stoute idee opgevat om de hardhouten strips te gaan buigen, ik heb al een malletje ervoor gemaakt, en het hout ligt nu al een paar dagen in het water.

Als het verzadigd is van water kan je als het goed is in combinatie met stroom en héééééééel veel geduld , het hout dwingen andere vormen aan te nemen.

Nog nooit eerder gedaan dus ik ben benieuwd.woody%20013.jpg

Tot zo ver.

Tako Jansen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is de folie die ik heb liggen (op de rol) , of was je pas bij mij geweest ?

Wagoneer-0.jpg

Hij kost inderdaad 39.-- per meter , ik wil je wel een eenmalige forum korting geven van 20%

Ik zal de proefstukjes nog even afwachten, als deze niet naar wens zijn hoor je nog van mij.

Bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 9 months later...

Nou mede Jeepers… ik heb de strijd opgegeven L…. Ben erg lang bezig geweest met het namaken van de sierlijsten van echt hout, en ik moet zeggen dat ik aardig na vele malen proberen het hout kon dwingen in de bochten van de sierstrips door middel van stoom& stroom , maar elke keer bleek daar na het langdurig vervormen van het hout ook steeds kwetsbaarder werd en met de koste keren scheurde en of brak als ik het verder probeerde te verwerken……

Me zwager super knutselaar met hout en meubelmaker heeft zich er ook nog over gebogen maar kwam ook uiteindelijk tot de conclusie dat het monteren van de houten sierstrips ( als het uiteindelijk al gelukt zou zijn om ze na te maken ) als ze eenmaal op de jeep zouden zitten , niet voor lange duur zou zijn.

Dit in verband met de lichte krommingen van de auto waardoor het hout binnen de kortste keren zou beschadigen door de spanning die er constant op zou staan.

Om toch nog wat origineels de bedenken, heb ik nog de mogelijkheid uitgezocht om de houtfolie en de omliggende sierstrips op de auto na te laten schilderen, daarvoor heb ik wel contact gehad met een schilder die de houtfolie na zou kunnen schilderen maar om de sierlijsten na te schilderen met wat diepte was toch een iets te grootte uitdaging en ook dit ging niet door……

Dus weer terug naar AF!........ onze jeep is ondertussen wel ontdaan van alle folie en sierstrips en de Jeep is opnieuw gespoten…. Nu maar opzoek naar nieuwe sierlijsten ( iemand suggesties ) voor de folie weet ik onder tussen waar ik terecht kan dank zij wat onvervalste reclame op dit forum J

P3250380.JPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb bijna een hele set liggen , maar wil die eigenlijk niet verkopen.

Ik heb destijds een hele nieuwe set op mijn wagoneer gemonteerd (was

toen 2.500,-- gulden).

Echter was de LA deur niet meer leverbaar , dus heb ik die zelf moeten zagen (van de oudere strips).

Ook heb ik uit sommige strips rondjes van 6mm moeten slaan , om de schroefjes van de nieuwe set weg te werken.

Dus als het nu om 1 of 2 strips gaat , wil ik die wel verkopen , als je dan de oude nog kunt gebruiken.

Ik krijg tevens over 3 weken een Wagoneer binnen , wellicht daar nog de strips op zitten.

Of je zou moeten kiezen voor het oudere type wagoneer (met de smalle strook woody) ,dan heb je alleen de chrome lijsten nodig die om de woody zitten. (zie foto onder)

Die heb ik ook nog wel een aantal liggen (alleen niet LV dacht ik).

Ik denk dat ook nog wel iemand ken die de chrome strips heeft

Ik ben er deze week niet (ben dan in de Ardache Trophee de Cevenol aan het rijden) , 26 mei weer terug

478_main_f.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb bijna een hele set liggen , maar wil die eigenlijk niet verkopen.

Ik heb destijds een hele nieuwe set op mijn wagoneer gemonteerd (was

toen 2.500,-- gulden).

Echter was de LA deur niet meer leverbaar , dus heb ik die zelf moeten zagen (van de oudere strips).

Ook heb ik uit sommige strips rondjes van 6mm moeten slaan , om de schroefjes van de nieuwe set weg te werken.

Dus als het nu om 1 of 2 strips gaat , wil ik die wel verkopen , als je dan de oude nog kunt gebruiken.

Ik krijg tevens over 3 weken een Wagoneer binnen , wellicht daar nog de strips op zitten.

Of je zou moeten kiezen voor het oudere type wagoneer (met de smalle strook woody) ,dan heb je alleen de chrome lijsten nodig die om de woody zitten. (zie foto onder)

Die heb ik ook nog wel een aantal liggen (alleen niet LV dacht ik).

Ik denk dat ook nog wel iemand ken die de chrome strips heeft

Ik ben er deze week niet (ben dan in de Ardache Trophee de Cevenol aan het rijden) , 26 mei weer terug

478_main_f.jpg

bedankt voor het aanbod, maar ik ga voor de bredere woody look, de oude heb ik al weg gegooit, zag er niet meer uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Tako,

Bij http://www.teamgrandwagoneer.com/parts/Exterior_Trim/index.html

Woodgrain Moulding GW 1981-1991

This Complete Kit comes with Pre-Taped Woodgrain Mouldings (1986-1991 closed end style). The trim is 1/2" thinner (width) than the Stock OEM Woodgrain trim. It is easily installed with instructions and comes with Pre Adhesive Tape on the back. No riveting is required. This is only the moulding itself. We also sell the Vinyl with the Moulding as a Complete Kit on this Page. You can purchase this Complete Set to SAVE MONEY.

Price: $595.00

nog even een tip bij treffers waarderpolder staat een lagardo 2 deurs misschien zit er nog wat bij voor (geen wood trim)

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
dag

Waar kun je nog houtprint folie krijgen ?

Ik meen me te heugen dat 3 m het niet meer maakt.

hoor graag van je als je een adres hebt

gr

Rob

Ik kan de folie leveren in vele houtstructuren, eiken, rosewood, cherry etc.

Het is het originele 3M Dinoc Woodgrain materiaal. Materiaal zit op rollen van 1.200 mm. en heb het plan opgevat om (bij voldoende interesse) complete sets (op maat) te gaan plotten.

Vriendelijke groet,

Richard Kuiper

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...