Spring naar bijdragen

Brandstofbesparing: HHO booster


Limited 97
 Share

Recommended Posts

Heb gezien hoe het ingebouwd is bij een TDI,het werkt.

Het verbruik is van 1:19 naar 1:24 gegaan,ze vertellen er alleen niet bij dat je bijna een electro....computerdeskundige moet zijn om de elektronica aan te passen (belazeren).

Voor de milieufreaks onder ons...heeft minder uitstoot...voor 139g na 114g.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou de gebruiksaanwijzing net zo helder zijn als water? :yes:

Ik zou zeggen, oordeel zelf: http://www.maxxlube-automotive.eu/NL/pdf/hhokit3.pdf

Heb gezien hoe het ingebouwd is bij een TDI,het werkt.

Het verbruik is van 1:19 naar 1:24 gegaan,ze vertellen er alleen niet bij dat je bijna een electro....computerdeskundige moet zijn om de elektronica aan te passen (belazeren).

Voor de milieufreaks onder ons...heeft minder uitstoot...voor 139g na 114g.

Tja, het lijkt me een leuk systeem, waarvan ik me als leek nog wel kan voorstellen dat het daadwerkelijk verschil maakt. Meer in ieder geval dan het magnetiseren van de brandstof, of het vrtexiseren van de lucht ;)

Maar hoe zou dat zitten met de APK. Mag je zoiets hier wel gebruiken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Laat je niks wijsmaken, het is zonde van het geld.

Je kunt beter investeren in afgerichte witte muizen of in kabouters.

:lol:

Energetisch klopt er ook niets van: voor het electrolyseren (ontbinden) van water tot zuurstof en waterstof heb je energie nodig. Dat wordt opgewekt door je dynamo, die aangedreven wordt door je motor die daarvoor benzine verbrandt. Om die verbranding beter te laten verlopen voegen ze "waterstof" toe. Dat wordt verkregen door het electrolyseren van water, hiervoor wordt de dynamo......etc.

Zelfs als er GEEN verliezen en geen extra rendementen optreden, en bij het opwekken van electriciteit gaat ENORM veel energie verloren (warmte), dan zou het om een perpetuum mobilé gaan....:(

Als er meer vermogen uit komt dan zonder het toevoegen van water.... dan maak je energie uit niets.....:)

Hmmmm brengt mij op een idee; ik heb dat onderzoek van Fleischmann nog ergens liggen....ik ga de Jeep maar eens ombouwen zodat hij op koude kernfusie gaat rijden :no:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Energetisch klopt er ook niets van: voor het electrolyseren (ontbinden) van water tot zuurstof en waterstof heb je energie nodig. Dat wordt opgewekt door je dynamo, die aangedreven wordt door je motor die daarvoor benzine verbrandt. Om die verbranding beter te laten verlopen voegen ze "waterstof" toe. Dat wordt verkregen door het electrolyseren van water, hiervoor wordt de dynamo......etc.

Zelfs als er GEEN verliezen en geen extra rendementen optreden, en bij het opwekken van electriciteit gaat ENORM veel energie verloren (warmte), dan zou het om een perpetuum mobilé gaan....:(

Als er meer vermogen uit komt dan zonder het toevoegen van water.... dan maak je energie uit niets.....:)

Hmmmm brengt mij op een idee; ik heb dat onderzoek van Fleischmann nog ergens liggen....ik ga de Jeep maar eens ombouwen zodat hij op koude kernfusie gaat rijden :lol:

Helemaal de spijker op z'n kop!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alhoewel ik ook niet voor het HHO verhaal ga (handig verkoopverhaal met welklinkende termen uit een heel ander populair proces) gaat het “tegenverhaal “ hierboven naar mijn mening ook wat scheef. Het gaat hier nl. niet over een gesloten systeem.

Volgens het verhaal voeg je brandstof toe nl water.

Door een electro chemiche proces haal je vervolgens potentiële energie uit het water.

Vervolgens optimaaliseer je een proces (verbrandings motor heeft tenslotte een heel beroerd rendement en is eigenlijk veel meer geschikt als waterkoker)

De energie die je hier voor nodig hebt kan veel kleiner zijn dat de energie die het oplevert.

Denk hierbij aan bv aan exotherme reacties, turbo’s, warmte pompen of zelf kernexplosies.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tja..je kunt je ook afvragen waar de energie voor de vonk voor de bougie vandaan komt. Ik wil ook niet zeggen dat bij dit hho onzin verhaal energie onder de streep gewonnen wordt. Maar er werd beweert dat het hier om een perpetuum mobilé zou gaan als het zou werken en dat is niet het geval. Je voegt brandstof toe...net als benzine in je tank. De methode om voldoende potentieele energie uit het water te krijgen werkt hier inderdaad niet ivm de rendementen. Maar Je krijgt wel degelijk brandstof in de vorm van waterstof (wat initieel toevoegd is met het water.) Bij een perpetuum mobilé zou je bijvoorbeeld een dynamo op de wielen van je eletrische wagen zetten om zo vervogens oneindig door te kunnen rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je voegt brandstof toe....

Het gaat niet om wat je toevoegt maar wat de energetische waarde ervan is. Water kan je bij een verbrandingsmotor niet zien als brandstof.

Water op turbo's wordt gebruikt voor koeling (hogere luchtdichtheid dus meer zuurstof naar de cilinders)

Als je van water een brandstof wilt maken moet je het ontbinden. Dit kost VEEL energie. Een groot deel van die energie kan je door het oxyderen van waterstof weer terug krijgen; felle exlosie, waarbij er weer water gevormd wordt.

Dus: om de brandbare waterstof te verkrijgen MOET je de energie erin stoppen om het water te ontleden + een deel wat bij de electrolyse verloren gaat.

MAW: je stopt er meer in dan dat je in energie eruit krijgt.

Het verhaal van autó's rijdend op waterstof is danook meestal met een brandstofcel en het waterstof is dan slechts de drager van de energie, wat eigenlijk eenvoudig electrische lading uit (kolengestookte) centrales is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nog een keer dan voor ik op vakantie naar frankrijk ga...

De werkelijke energie die in een liter water zit is ruim voldoende om je hele leven in een grand cherokee rond te blazen. met deze methode krijg je het er nooit uit. Je komt zelfs negatief uit maar dat maakt het nog steeds geen perpetuum mobiléet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nog een keer dan voor ik op vakantie naar frankrijk ga...

De werkelijke energie die in een liter water zit is ruim voldoende om je hele leven in een grand cherokee rond te blazen. met deze methode krijg je het er nooit uit. Je komt zelfs negatief uit maar dat maakt het nog steeds geen perpetuum mobiléet

Je bent aan vakantie toe, ik zou idd maar gauw naar Frankrijk gaan! Daar hebben ze waterkrachtcentrales (stuwdammen). Da's dè manier om potentiële energie uit water te halen. Door het om te zetten in kinetische energie.

Ik sluit me (weer) 100% aan bij het steekhoudende verhaal van Eucalypta.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou geweldig deze veel beschreven besparing, daar zal het ook wel bij blijven.

Ik weet niet wat we nog meer uit de hoge hoed willen toveren, maar het toppunt is bijna bereikt, ik sluit me aan bij Carl gewoon op vakantie gaan naar viva la france:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Zo, terug uit frankrijk.

12 bomen gekapt bij 37 graden, wat fransosen geprobeerd duidelijk te maken dat ze aan m'n huis moeten werken en een liter of wat wijn verwerkt tot pi....

Deze krachten had ik het eigenlijk over

http://nl.wikipedia.org/wiki/Waterstofbom

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kernfusie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, terug uit frankrijk.

12 bomen gekapt bij 37 graden, wat fransosen geprobeerd duidelijk te maken dat ze aan m'n huis moeten werken en een liter of wat wijn verwerkt tot pi....

Deze krachten had ik het eigenlijk over

http://nl.wikipedia.org/wiki/Waterstofbom

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kernfusie

Lijkt me wel een grappig gezicht. :lol:

Elke keer zo'n paddestoelwolk vanuit je uitlaat.:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb ook zo'n setje gekocht. maar dan in amerika via ebay.com. ik bouw het eerst in mijn daihatsjoe ferozooi. en als het werkt en het levert inderdaad wat de amerikanen zeggen 25 A 40% besparing op. dan koop ik nog een setje bij voor mijn jeep.

de meesten hier op het forum vinden het pure onzin. en zonde van het geld $$. maar sommige kopen toch weer elk jaar voor een paar honderd euries vuurwerk wat ook in een uur foetsie is. in feite ook zonde van het geld is zoals ik ook elk jaar doe.

maar die niet waagt die niet wint zeg ik altijd maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...