Spring naar bijdragen

GC 5.9I 22% meer trekkracht


Recommended Posts

Vermoedelijk kan je motor er mechanisch wel tegen.

Uiteraard kost extra vermogen ook extra brandstof. sad.gif

Houdt er bovendien rekening mee dat de motor kan gaan "pieken"., d.w.z. dat het maximum vermogen en koppel niet meer over een breed toerentalbereik verdeeld zijn. Je krijgt dus minder soepele motor!

Ga er maar van uit dat de motorfabrikanten er alles aan doen om de motor zo mooi en zo zuinig mogelijk te laten draaien! Alles wat je later aan de software doet, zal een verslechtering op die 2 punten betekenen.... cry.gif

Succes met je beslissing!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, naar mijn bescheiden mening geeft het wel meer slijtage op alle bewegende onderdelen van de motor. Ze zoeken naar zo sterk mogenlijke output van de motor. Dat zal ze zeker lukken omdat, wat 87-nogiets al zei, de fabrikanten er alles aan doen om de soepelheid en zuinigheid vòòr te laten gaan.

Dat het werkt denk ik wel, maar tegen welke prijs is niet vooraf te bepalen. Een gok, zullen we maar zeggen?

Btw, chiptuning werkt nooit (lang). Na een paar dagen draait het motormanagement de waarden weer terug naar normale afstelling. Je zal moeten tunen (dus ook software aanpassen) om het te laten werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar gaat het niet om , als je in de , met name , amerikaanse forums , rondkijkt wat er aan moeite en geld in performance upgrades gestoken wordt is het toch wel interessant om te checken of een nederlands bedrijf voor 600 euro vergelijkbare resultaten behaalt.

De 5.9 heeft inderdaad veel vermogen en dat is waarschijnlijk ook waarom de meeste eigenaren , inclusief mezelf , er een hebben , door de bagger is natuurlijk erg leuk maar het als een sportwagen bij een stoplicht wegscheuren zonder meer ook smile.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie het niet als bemoeien hoor smile.gif , maar voor 600 EURO aan accessoires voor de 5.9 heb je niet zo veel.

Trouwens ik ben het eigenlijk wel met je eens , ik heb veel liever een goede ARB lierbumper met lier , meer dan 2000 EURO bij B&S of 2000 US$ in geval van import. sad.gif

Een keer een upgrade van de radio/casette speler naar een navigatie annex cd/mp3 speler staat ook op de verlanglijst , EURO 800 of meer......

Die golf GTI trek ik er toch wel uit .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gisteren toevallig ff een BM dubbel V zo'n compact coupe ofzo eruit getrokken, met zo'n gladjanus erin. biggrin.gifbiggrin.gif

Die baalde zichtbaar. Bij de volgende stoplichten deed hij niet meer mee aan dit leuke(onzinnige??) spelletje. huh.gif

Maar ja wie lacht eigenlijk her hardst...ik denk de overheid...weer een half litertje... mad.gif

groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...